نیروی انتظامی از سازمان های برتر در پرداختن به امور قرآنی است

رئیس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: سازمان توسعه قرآن در کشور، نیروی انتظامی را از سازمان های برتر در پرداختن به قرآن در زمینه قرائت، حفظ، تفسیر و آشنایی با مفاهیم ذکر کرده است.
کد خبر: ۶۹۵۲۳
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۴ - 07February 2016

نیروی انتظامی از سازمان های برتر در پرداختن به امور قرآنی است

به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس،حجت الاسلام ابوتراب بهرامی در جشنواره بزرگ قرآنی فرماندهی انتظامی استان قم، افزود: از کارها و فعالیت های ماموریتی فرماندهی انتظامی این استان تشکر می کنم که حاصل این تلاش ها و فعالیت ها امنیت و آرامشی است که مردم قم از آن بهره مند هستند و به دلیل فعالیت های قرآنی که باعث تقویت دین، ایمان، اخلاق و تقوا و معنویت در مجموعه این فرماندهی شده است، تشکر مضاعف دارم.

وی خاطرنشان کرد: کارکنان نیروی انتظامی با توجه به تنوع ماموریت ها بیش از قشرهای دیگر جامعه نیاز دارند که خود را در پناه قرآن کریم قرار داده و صیانت شوند تا جامعه را صیانت کنند.

وی با بیان اینکه طی دو سالی که نهضت قرآنی در نیروی انتظامی ایجاد شد بحمدالله استان قم از جایگاه ویژه ای برخوردار است، افزود: ما در سال گذشته حدود 13هزار نفر حافظ یک جزء در نیروی انتظامی داشتیم اما در سال جاری و در20 استانی که نتایج جمع آوری شد بیش از15هزار نفر جزء قبول شدگان هستند.

رئیس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی در سایه این حرکت به توفیقات بیشتری در امنیت دست می یابد.

بهرامی، سپس ضمن تبریک یوم الله دهه فجر اظهار کرد: با پیروزی انقلاب، نور جایگزین استبداد شد و حاصل انقلاب اسلامی ایران، این فضای پاک و ملکوتی است که ما از آن برخوردار هستیم.

وی گفت: پیامبر بزرگوار اسلام(ص) 23 سال برای ترویج اسلام زحمت کشیدند برای اینکه اسلام گسترش پیدا کند، اما ده ها نگرانی داشتند اول اینکه دین کمرنگ شود، دوم فروختن حکم از طریق دادن رشوه، سوم نادیده گرفتن پیوندهای خانوادگی، چهارم اینکه فقط قرآن با صوت خوب خوانده شود و به محتوا، عمل و اقامه توجه نشود، پنجم کسانی برای مسئولیت در جامعه اسلامی انتخاب شوند که برترین ها از لحاظ دینی نباشند.

نماینده ولی فقیه در نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: ما در ارتباط با قرآن کریم در جامعه وظیفه یادگیری، خواندن، یاد دادن، فهمیدن و عمل کردن و همچنین اقامه این کتاب آسمانی را داریم.

بهرامی خاطرنشان کرد: آن جامعه متمدنی که در انقلاب اسلامی به دنبال آن هستیم این است که به قرآن کریم عمل داشته باشد.

فرمانده انتظامی استان قم نیز در این جشنواره، ضمن گرامیداشت یوم الله دهه فجر اظهار کرد: قرآن کریم فقط یک کتاب آسمانی نیست، نسخه شفابخشی است که زمینه هدایت و رحمت را فراهم می آورد.

سردار کاظم مجتبایی با بیان اینکه تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی «تدبر نسبت به قرآن است»، خاطرنشان کرد: قرائت، تلاوت و حفظ لازم است اما تدبر در آن اهمیت بالاتری دارد و در زندگی تاثیرگذار است.

وی ضمن قدردانی از عقیدتی سیاسی این فرماندهی، گفت: در عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان قم تلاش های گسترده و خوبی در زمینه فعالیت های قرآنی صورت می گیرد و این امر باعث شده است تا همواره قم جزء سه استان برتر در زمینه فعالیت های قرآنی در ناجای کشور باشد.

مجتبایی ابراز امیدواری کرد: بتوانیم بهترین بهره برداری را در دنیا از قرآن کریم، این نسخه زندگی که سرشار از نکته های اجتماعی و فرهنگی است، داشته باشیم.

منبع:سایت پلیس

نظر شما
پربیننده ها