فرزند شهید تندگویان:

تکلیف فرزندان شاهد از سایر اقشار بیشتر است/ حق ما بهره‌مندی از دانش کشور است

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه ما خانواده‌های شهدا تکلیفمان نسبت به دیگر اقشار بیشتر است، گفت: حق ماست که از دانش کشور بهره‌مند شویم و سپس به مردم خدمت کنیم.
کد خبر: ۶۹۴۰۴
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۸ - 06February 2016

تکلیف فرزندان شاهد از سایر اقشار بیشتر است/ حق ما بهره‌مندی از دانش کشور است

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، مهدی تندگویان عضو شورای اسلامی شهر تهران در حضور دانشجویان جدید الورود ایثارگر شهرداری تهران با تبریک دهه فجر گفت: خوشحالم که در چنین روزهایی در خدمت شما عزیزان هستیم. یادآوری این ایام مردم ما را به روزهای پر خروش و ایثار در روزهای اول انقلاب میبرد. مردمی که بدون چشمداشت و بی توقع در این عرصه حضور داشتند.

وی در ادامه افزود: در مراجعات هفتگی و جلساتی که به طور مستمر در شورای اسلامی شهر تهران داریم، تقریبا به خوبی با بدنه ایثارگری شهرداری تهران آشنا شدهام و حرفها، گلایهها و پیشرفتهای این عزیزان را میشناسم. بنده یکی از آرزوهایم این بود که این جمعها و مراسمها در جمع خانوادههای ایثارگران زیاد شود.

وی گفت: در اکثر دیدارهای مردمی که مشکلات خانوادههای شهدا را شنیدهام قول رفع مشکل را مشروط بر ادامه تحصیل این قشر کردهام. این حق ماست که از دانش کشور بهرهمند شویم و سپس به مردم خدمت کنیم. باید درعرصه علمی موفق شویم تا بتوانیم به مردم خدمت کنیم.

تندگویان گفت: پیشنهاد میکنم که هر روز یک آیه را به صورت علمی بررسی کنیم. اگر یک آیه را خوب درک کنیم قطعا در زندگیمان اثرگذار است و راهگشا خواهد بود. آیه مبارک «لا یکلف الله نفسا الا وسعا» را در ابتدای صحبتهایم خواندم که معمولا شنیدهایم. ولی متاسفانه برداشت درستی از آن نمیکنیم. این نگاه را باید کمی تغییر دهیم. عدهای به اشتباه تصور میکنند که وسع ما همین قدر است و خداوند بیش از این بر ما تکلیف نکرده است. در تفسیر این آیه باید بگویم که موضوع دینی این آیه را نمیخواهم بررسی کنم، بلکه از نظرگاه علمی به این آیه میخواهم اشاره کنم.

وی ادامه داد: مگر میشود که خدا آیهای بیاورد و بگوید در حد وسعتان به شما توجه میکنم؟ به نظرم باید این آیه را با مهندسی معکوس ترجمه کرد، یعنی در ترجمه آن باید بگوییم وسعات را افزایش بده تا ظرفت بیشتر شود. با این حساب مگر میشود خداوند در جایی بگوید که از تو حرکت و از من برکت و جای دیگر بگوید به اندازه وسع شما به شما توجه میکنم. باید در زمینه علمی، محبت، کار و دیگر عرصهها باید وسعت خود را افزایش بدهیم تا مکلفتر شویم. هر چه مکلفتر شوی تازه تکلیفت بیشتر میشود.

تندگویان تصریح کرد: ما خانوادههای شهدا نیز تکلیفمان نسبت به دیگر اقشار بیشتر است. شهرداری تهران در مقاطع و مباحثی ورود پیدا کرده است که اصلا تکلیفش نبوده است. مثلا در مسئله ساماندهی معتادین مکانی را با عنوان مددسراها به وجود آورده است و پس از ترک اعتیاد و آموزش آنها را روانه بازار کار کرده است.

وی افزود: آقای قالیباف وسعش را زیاد کرده است. بنابراین تکالیفش نیز بیشتر شده است. امروز این نکتهای است که باید ایثارگران عزیز به آن توجه داشته باشند. حالا که ما جنگیدهایم باید این جنگیدن را تکلیف خود بدانیم و بابت آن سهم نخواهیم. مگر شهدا وقتی به جبهه رفتند فکرمیکردند شهید شوند؟ آنها در آن ایام رفتند و وسعشان را افزایش دادند و رشد کردند. بنده خودم هم جز این قشر هستم. امروز به لطف خدا ما خدمات و تسهیلات مناسبی را به ایثارگران شهرداری تهران ارائه میکنیم. و شاهد آن هستیم که ایثارگران در وزارت خانهها به نسبت همکارانمان در شهرداری تهران این قدر خدمات نگرفتهاند.

فرزند شهید تندگویان ادامه داد: امروز در جمع صمیمانه خودمان باید بگویم که ما فرزندان شهدا باید جایگاه خود را کسب کنیم. باید مردم عزیز ما بفهمند که ما به تکالیفمان به خوبی و به بهترین نحو عمل میکنیم. و در ازای انجام این تکالیف اگر حق و حقوقی ایثارگران دریافت کردهاند حقشان بود و مازاد نبوده است.

تندگویان خطاب به دانشجویان افزود: امیدوارم بعد از تحصیل نماد ما باشید و برای راهیابی ما به مراحل بالاتر در سالهای آینده شاهد این باشیم که مجموعهای از ایدهها را بچههای ایثاگران به وجود آورند و این بهترین اتفاق است.

تندگویان ادامه داد: به واسطه شهادت عزیزانمان قبل از از آنکه نهادهای دولتی به ما توجه کنند. خدای متعال به ما از فضل خود عطا کرده است. باید توجه کنیم که اگر همه، ایثارگری ما را فراموش کنند خداوند فراموش نمیکند. حضرت امام خطاب به فرزندان شهدا فرمودند: «راه پدرانتان نورانی بود، شما کارنامه خود را پر کنید». در گام نخست ما ایثارگری کردهایم. ملت قدر بداند یا نداند آنکس که باید قدر بداند فراموش نمیکند. معتقدم که خداوند به ما کمک میکند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار