با یاد شهیدان جمراسی و قراگزلو

ششمین یادواره شهدای شیدائیان در قم برگزار شد

ششمین یادواره شهدای شیدائیان تحت عنوان شهید آبروی محله و به یاد شهیدان علی اکبر جمراسی و محمد قراگزلو، شب گذشته در خیابان سلامت واقع در بلوار کارگر قم برگزار شد.
کد خبر: ۶۹۴۰۱
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۲ - 06February 2016

ششمین یادواره شهدای شیدائیان در قم برگزار شد

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از قم، حجت الاسلام ملکی مدیر مدرسه علمیه معصومیه قم و همرزم شهید حسین همدانی طی سخنانی در مراسم یادواره شهیدان جمراسی و قراگزلو به وصیتنامه الهی سیاسی حضرت امام(ره) اشاره کرد و گفت: این وصیتنامه را باید کنارسجاده ها بگذارید و اگر می خواهید کشور سربلند باشد، هر روز مقداری از آن را بخوانید.
وی با اشاره به آیه 29 سوره فتح، ویژگی های یاران پیامبر را تشریح کرد و گفت: اشداء علی الکفار و رحماء بینهم از ویژگی های یاران پیامبر است در حالی که امروز فقط به رحماء بینهم آن دست گذاشته و از اشداءعلی الکفار آن چشم پوشیده اند.
مدیر مدرسه علمیه معصومیه افزود: آمریکا به دنبال ترویج اسلامی است بجز اسلام ناب و بجز اسلام داعشی که هیچ جلوه ای از اشداء علی الکفار در آن نباشد.
وی در فراز دیگری از سخنان خود به موضوع حرص و طمع اشاره کرد و بیان داشت: امروز خطر حرص و طمع نسبت به مال و موقعیت و ... اخلاق جامعه را تهدید می کند.
حجت الاسلام ملکی همچنین خاطراتی از دوران مبارزات انقلابی شهید همدانی و بقاء روحیه انقلابی در وی تا لحظه شهادت بیان نمود و گفت: امروز انقلابی بودن مهم نیست، بلکه همانند امثال شهید همدانی تا آخر انقلابی ماندن مهم است.
در پایان مراسم، چهار تن از همرزمان شهید جمراسی به بیان خاطرات خود از این شهید بزرگوار پرداختند.
این یادواره به همت پایگاه و کانون فرهنگی امام حسن مجتبی(ع) حوزه امام حسین(ع) ناحیه بسیج امام رضا(ع) ترتیب یافته بود.
خانواده های معظم 14 شهید از جمله شهدای سپاه و بسیج و یک شهید سرباز و یک درجه دار ارتش در این منطقه سکونت دارند. شهید جمراسی از شهدای سرافراز سپاه استان قم در منطقه سردشت می باشد.
رضا حافظی جانشین فرمانده سپاه استان قم نیز در این مراسم حضور داشت.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار