مهمترین اتفاقات روز ششم سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر

رخداد‌‌های جنگ جهانی اول، «آبنبات چوبی» و «کفشهایم کو»

بخش سودای سیمرغ جشنواره فجر، امروز با نمایش فیلم‌های سینمایی«بارکد» ساخته مصطفی کیایی، «آبنبات چوبی» به کارگردانی محمدحسین فرح‌بخش و «کفش‌هایم کو؟» ساخته کیومرث‌پور احمد همراه خواهد بود.
کد خبر: ۶۹۳۹۷
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۲ - 06February 2016

رخداد‌‌های جنگ جهانی اول، «آبنبات چوبی» و «کفشهایم کو»

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس ششمین روز جشنواره فیلم فجر، دقایقی پیش با نمایش «خاطرات خانه متروک» ساخته مهدی فارسی و «تمرین برای اجرا» کاری از محمد علی سجادی در بخش سینماحقیقت و هنر و تجربه آغاز به کار کرد.

بخش سودای سیمرغ امروز با نمایش فیلم سینمایی«بارکد» ساخته مصطفی کیایی از ساعت 18:30 در کاخ جشنواره آغاز خواهد شد. «آبنبات چوبی» به کارگردانی محمدحسین فرحبخش و «کفشهایم کو؟» ساخته کیومرثپور احمد دیگر نمایشهای امروز خواهند بود.

«خاطرات خانه متروک»؛ مهدی فارسی

مستند «خاطرات خانه متروک» نگاهی است گذرا به پارهای از رخدادهای جنگ جهانی اول در ایران، وقایعی تلخ و فراموش شده به همراه نقل قولهای منتسب به شاهدان عینی که در جشنواره عمار امسال اکران شد و همچنین راه یافته و تقدیر شده بخش سینما حقیقت نیز است. این اثر هنری ۸۴ دقیقهای همراه با روایتی تاریخی است و برای اکران دانشگاهی در ایام دهه فجر مناسب است.

لارم به ذکر است این اثر به موضوعاتی چون انتقال پایتخت یا وقایع بوشهر در دوره جنگ جهانی اول و با اتکا به ۸۴ منبع و عکس های مستند در این زمینه پرداخته است.

«تمرین برای اجرا»؛ محمدعلی سجادی

«تمرین برای اجرا» که هجدهمین ساخته محمدعلی سجادی به حساب میآید روایتی از یک گروه تئاتر است که میخواهند با هر تلاشی شده نمایشنامه خود را روی صحنه ببرند.

مهمترین نکته درباره این فیلم پرداختن به موضوع شاهنامه فردوسی است که تاکنون کمتر در سینمای ایران به آن پرداخته شده است. ما و گروه سازنده این فیلم تلاش کردیم تا فیلمی خوب را بسازیم.

میکائیل شهرستانی، مهدی میامی، محمدعلی سجادی، محمود راسخفر، محمد ساربان، حسین فلاح، آزاده موحد، آوا دارویت، نیما لبخنده، دانیال اسماعیلزاده و... (با معرفی) نسیم میرزاده، ماهور سجادی بازیگران اصلی این فیلم هستند.

«بارکد»؛ مصطفی کیایی

«بارکد» با نام اولیه «صاف کننده» پنجمین فیلم بلند سینمایی مصطفی کیایی پس از فیلمهایی چون «بعد از ظهر سگی سگی»، «ضد گلوله»، «خط ویژه» و «عصر یخبندان» است که آذر ماه امسال مراحل تولید را آغاز کرد. پشت هر آدمی یه داستانی هست و پشت هر داستانی یه آدم، بهتره قبل از هر قضاوتی یکم صبر داشته باشیم.

«کفشهایم کو؟»؛ کیومرث پوراحمد

«کفشهایم کو» آخرین اثر بلند سینمایی کیومرث پوراحمد در مقام کارگردانی است. فیلم کیومرث پوراحمد داستان شخصی را روایت میکند که بنا به دلایلی آلزایمر میگیرد و اتفاقاتی در پی آن برای او رخ میدهد.

گفتنی است؛ «کفشهایم کو» به تهیهکنندگی مشترک علی قائم و کیومرث پوراحمد است و رضا کیانیان، رویا نونهالی، مجید مظفری، مینا وحید و بهاره کیان افشار از بازیگران اصلی این فیلم هستند.

«آبنبات چوبی»؛ محمدحسین فرحبخش

«آبنبات چوبی» با نام قبلی «تهران من» جدیدترین فیلم محمدحسین فرحبخش تهیه کننده با سابقه و قدیمی سینمای ایران در مقام کارگردان پس از فیلم هایی چون «عطش»، «خصوصی» و «مستانه» می باشد که در بخش سودای سیمرغ سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر پذیرفته شده است.

آبنبات چوبی مسائل جوانان و مشکلات تفاوت نسلی را بررسی میکند؛ اختلاف دیدگاه نسل قدیم و جدید درباره مشکلات خانواده و تاثیر جامعه بر جوانان امروزی محور اصلی این فیلم است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار