سرلشکر فیروزآبادی در پاسخ به دفاع پرس:

حاج قاسم سلیمانی فرمانده‌ای کاربلد است/ دشمنان به توان سرلشکر سلیمانی اذعان دارند

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، سرلشکر سلیمانی را فرمانده‌ای کاربلد برشمرد و گفت: نحوه فرماندهی حاج قاسم، ارزشی به این شخصیت داده که حتی رهبران دشمنان نیز به آن معترف هستند.
کد خبر: ۶۹۱۱۴
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱ - 04February 2016

حاج قاسم سلیمانی فرمانده‌ای کاربلد است/ دشمنان به توان سرلشکر سلیمانی اذعان دارند

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سرلشکر بسیجی سید حسن آقایی فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در حاشیه مراسم یادبود امیر سرلشکر سلیمی که صبح امروز در ستاد آجا برگزار شد، در پاسخ به سوال خبرنگار دفاع پرس مبنی بر دلیل شایعهپردازی رسانههای بیگانه درباره سردار حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: سردار سلیمانی محبوب همه جبههها هم نزد ایرانیها و هم نزد برادران افغانستانی، سوری، عراقی، یمنی، و سایر مردم مسلمان و انقلابی قهرمان دوران جنگ است.

وی افزود: حاج قاسم بهعنوان رزمندهای ساده وارد جبهه شد و بهصورت بسیجی در جبههها در دفاع از انقلاب حضور داشت؛ به نحوی که در آن دوران پرورش یافت و تبدیل سرلشکر سلیمانی شد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: حاج قاسم بلد است که چگونه سازماندهی کند، بجنگد و در برابر سختترین دشمنان موانع ایجاد کند.

سرلشکر آقایی فیروزآبادی ادامه داد: وقتی داعش قصد تصرف کردستان عراق را داشت، حضور حاج قاسم با سازماندهی نیروها در مدتی کم سد محکمی در برابر داعش ایجاد کرد و این باعث منتفی شدن حرکت داعش به سمت کردستان شد.

وی اضافه کرد: این آثار و نحوه فرماندهی حاج قاسم که بعضی وقتها مورد تقدیر از بابت ارزشگذاری قرار میگیرد، ارزشی به این شخصیت داده که حتی رهبران دشمنان نیز به آن معترف هستند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: بر این اساس دشمنان تمایل دارند و در دلشان راههایی را دنبال می کنند تا به نوعی به او ضربه بزنند؛ همانگونه که در اوایل انقلاب علیه امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری و شهیدان بهشتی، رجایی و باهنر و بزرگان دیگر حرکتهایی را انجام دادند.

سرلشکر فیروزآبادی  ادامه داد: قاعدتا سردار سلیمانی دشمنان بزرگی دارد و آن دشمنان حیلههای بزرگی هم علیه او بهکار میبرند؛ ولی هم مراقبتهای خوبی از ایشان میشود و هم او به رموز امنیتی به خوبی آشنا است.

وی افزود: به نظرمن وقتی نشریه «لوموند» درباره سردار سلیمانی شروع به نوشتن کرد، حس کردیم صهیونیستها و آمریکاییها به سمت ضربه زدن به حاج قاسم حرکت می کنند؛ پس گزارش لوموند از سرلشکر سلیمانی به منظور معرفی او به عوامل شیطانی بود.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اضافه کرد: تهدیدهای دشمنان نیز برای آرامش دادن به دلهای خودشان است؛ چون در مقابل حرکتهای مردمی منطقه شکستهای بزرگی خوردهاند.

سرلشکر آقایی فیروزآبادی بیان کرد: سردار سلیمانی یک نفر از فرماندهان صف مستحکم و مرصوص صاحب الزمان(عج) است؛ خداوند پشتیبان او است؛ راه سردار سلیمانی راه حسین(ع) است؛ چون حسین(ع) فرمود که این دشمنان میخواهند بین ذلت و خواری یکی را انتخاب کنم؛ اما «هیهات من الذله».

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اظهار داشت: سردار سلیمانی استوارتر از گذشته و با قوت راهی را که امام خامنهای نشان میدهد تا آخر ادامه می دهد و رهرو راه امام خواهد بود.

وی همچنین به خصوصیات فردی مرحوم سرلشکر سلیمی نیز اشاره کرد و با بیان اینکه سرلشکر سلیمی انسانی مومن و مطلع از ارزشهای والای اسلامی و مبلغ بود؛ که این حالت معلمی در عقاید دینی را تا پایان حیاتش ادامه داد، گفت: امیر سیلمی انسانی ساخته شده با نفس زکیه و عاشق اهل بیت(ع) بود و به دلیل داشتن همین خصیصه در آغاز انقلاب اسلامی به رهبری انقلاب متصل شد و ارتش را در صراط حقیقت دین و انقلاب قرار داد و اگر بخوهیم بین امیران ارتش نمرهای به اعتقادات، اخلاق و انضباط، امیر سلیمی بدهیم، او نمره اول را میگیرد؛ که با این وجود انسانی زاهد و خاضع بود.

سرلشکر فیروزآبادی با اشاره به اینکه سرلشکر سلیمی، افسری غیور با انضباط، سختگیر و سختکوش بود، ادامه داد: در زمان آغاز جنگ تحمیلی اولین ستادی که برای سازماندهی نیروهای مردمی که برای مقابله با متجاوزان به جبههها هجوم آورده بودند، ستاد جنگهای نامنظم امیر سلیمی بود.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بیان داشت: امیر سلیمی که فرماندهی ستاد جنگهای نامنظم را بر عهده داشت در اداره امور شهید چمران را یاری میکرد و به خوبی دوستان ارتشی خود را به این ستاد متصل میساخت و در مهمترین عملیات روزهای آغازین جنگ تحمیلی یعنی شکستن حصر سوسنگرد هم مشارکتی موثر داشت.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار