سرلشکر باقری در گفت‌وگوی اختصاصی با دفاع پرس:

سرلشکر سلیمی فردی بسیار مطلع و آگاه به مسائل نظامی بود

سرلشکر باقری گفت: مرحوم سرلشکر سلیمی فردی بسیار مطلع و آگاه به مسائل نظامی بود که اقدامات مؤثری را در زمینه ارتقای کیفیت ارتش و بالا بردن سطح آموزش در ارتش انجام داد.
کد خبر: ۶۸۷۶۸
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۱ - 02February 2016

سرلشکر سلیمی فردی بسیار مطلع و آگاه به مسائل نظامی بود

سرلشکر محمد باقری رئیس ارکان و امور مشترک نیروهای مسلح در حاشیه مراسم تشییع پیکر مرحوم سرلشکر سلیمی  در گفتوگو با خبرنگار دفاعی و امنیتی دفاع پرس، در خصوص ویژگیهای آن مرحوم اظهار داشت: سرلشکر سلیمی از افسران متدین ارتش جمهوری اسلامی ایران بود که از ابتدای انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری را یاری میکرد.

سرلشکر باقری ادامه داد: مرحوم سلیمی به همراه شهید چمران در سال اول جنگ تلاشهای بسیاری را در ستاد جنگهای نامنظم داشت و به عنوان رئیس این ستاد توانست به خوبی انجام وظیفه کند.

رئیس ارکارن و امور مشترک نیروهای مسلح افزود: ایشان سپس به مسئولیت وزارت دفاع منصوب شد که طی 4 سال خدمات شایانی به ارتش و دفاع مقدس کرد.

وی گفت: مرحوم سلیمی سپس به عنوان مشاور نظامی حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری و در سالهای اخیر به عنوان مشاور فرمانده معظم کل قوا همکار ما در ستاد کل نیروهای مسلح بود.

سرلشکر باقری ادامه داد: ایشان فردی بسیار مطلع و آگاه به مسائل نظامی بود که اقدامات مؤثری را در زمینه ارتقای کیفیت ارتش و بالا بردن سطح آموزش در ارتش انجام داد.

وی اظهار داشت: در سالهای اخیر نیز مأموریتهایی از طرف فرماندهی معظم کل قوا به سرلشکر سلیمی واگذار میشد که ایشان در قالب این مأموریتها در بازید از دانشگاهها و مجموعههای نیروی مسلح به انتقال تجربه خود به نسل زمان می پرداخت.

سرلشکر باقری ایمان و اعتقاد قلبی به اسلام و نظام اسلامی، منضبط بودن و اعتقاد به سلسله مراتب ارتش را از ویژگیهای بارز سرلشکر سلیمی برشمرد.

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار