انتقاد اندونزی از بیانیه سازمان همکاری‌های اسلامی علیه ایران

وزارت خارجه اندونزی اعلام کرد موضع این کشور در قبال ایران با موضع بیانیه سازمان همکاری‌های اسلامی یکسان نیست.
کد خبر: ۶۸۴۸۱
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۶ - 31January 2016

انتقاد اندونزی از بیانیه سازمان همکاری‌های اسلامی علیه ایران

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس به نقل از سپند وینوز، آرماتانا نصیر، سخنگوی وزارت امور خارجه اندونزی در نشست خبری خود در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که راجع به نتایج اجلاس فوقالعاده وزیران خارجه سازمان همکاریهای اسلامی (OIC) در جده سوال کرد، گفت: در ارتباط با ایران موضع اندونزی با موضع OIC کاملا یکسان نیست. همانطور که مشخص است سازمان همکاریهای اسلامی بیشتر متمایل به عربستان سعودی است و ایران را متهم به دخالت در امور داخلی سایر کشورها بهویژه عربستان در ارتباط با اعدام شیخ نمر کرده است.

او ادامه داد: این در حالی است که اندونزی نقطه نظرات متفاوتی در خصوص تنش بین ایران و عربستان در اجلاس هفته گذشته OIC در جده ابراز کرد.

نصیر با بیان این که در این نشست محور اصلی سخنرانی و تلاشهای وزیر خارجه اندونزی فراهم کردن زمینه گفتوگو بین ایران و عربستان در راستای بهبود روابط و مناسبات همسایگان با یکدیگر در چارچوب سازمان همکاریهای اسلامی بود تاکید کرد: پیشنویس بیانیه جده توسط عربستان تنظیم شده بود و به اعتقاد اندونزی این پیشنویس نگاه به گذشته داشت و از گفتوگوهای سیاسی حمایت نمیکرد و به همین دلیل موجب ایجاد شور و اشتیاق برای دوستی در منطقه نمیشد. اندونزی اصرار داشت که این دیدگاه در بیانیه گنجانیده شود اما اصرار اندونزی به جایی نرسید و بیانیهای به تصویب رسید که از نظر ما هیچ نگاهی به جلو نداشت.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار