امیر سرافراز و خستگی ناپذیر ارتش، سرلشکر سلیمی، به لقاءالله پیوست

امیر سرلشکر محمد سلیمی، فرمانده ولایی و خستگی ناپذیر سابق کل ارتش جمهوری اسلامی ایران پس از سالها مجاهدت در راه اسلام و میهن اسلامی بر اثر عارضه بیماری به دیدار حق شتافت.
کد خبر: ۶۸۲۷۴
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۳ - 30January 2016

امیر سرافراز و خستگی ناپذیر ارتش، سرلشکر سلیمی، به لقاءالله پیوست

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرلشکر محمد سلیمی در سال 1316 در مشهد مقدس به دنیا آمده و در سال 1336 به دانشگاه افسری ارتش راه یافت. این امیر سرافراز در دوران قبل از پیروزی انقلاب سعی وافری در ایجاد تشکل های مذهبی و دریافت رهنمودهای بنیانگذار جمهوری اسلامی داشت و موجب روشنگری و همراهی بدنه ارتش در مسیر پیروزی انقلاب اسلامی در سایه رهنمودهای حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مد ظله العالی) شد. وی در تمام لحظات حساس انقلاب و جنگ تحمیلی از امام و مقتدای خود جدا نشد و همواره رهنمودهای رهبر معظم انقلاب را سرلوحه زندگی سربازی خویش قرار داد.   

امیر سرلشکر سلیمی همواره در تبیین و ترویج افکار و اندیشه های حضرت امام خمینی(ره) و امام خامنه ای (مد ظله العالی) در ارتش و مجموعه نیروهای مسلح و کشور نقش وافری داشت و مثالی بی بدیل از اطاعت پذیری، ولایت مداری و الگویی از اخلاق حسنه اسلامی بود.

وی در ستاد جنگهای نامنظم شهید چمران با همراهی آن شهید بزرگوار، نقش مهمی در ساماندهی گروه جنگ های نامنظم بر عهده داشت.

این امیر بزرگوار در بهبوحه جنگ تحمیلی و در حالی که رژیم بعث عراق با حمایت حامیان منطقه ای و فرامنظقه ای خود کشور را آماج حملات خود قرار داده بود در سال 1360 به عنوان وزیر دفاع منصوب و تا 13/8 /1363 این مسئولیت را بر عهده داشت.

امیر سرلشکر سلیمی که همواره و در هر درجه، پُست و مقامی خود را خادم نظام و مطیع رهبری می دانست در سال 1379 با حکم رهبر معظم انقلاب و فرماندهی کل قوا حضرت امام خامنه ای(مد ظله العالی) به فرماندهی کل ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب و تا سال 1384 این مسئولیت را بر عهده داشت و نشان درجه یک نصر را از رهبر معظم انقلاب و فرماندهی کل قوا دریافت نمود.

 ایشان در طول مدت فرماندهی ارتش برای ارتقای توان رزمی ارتش و قدرت دفاعی کشور طرح های متعدد دفاعی نو متناسب با تهدیدات را طراحی و آنها را در رزمایش های بزرگ در محضر فرماندهی معظم کل قوا به اجرا در آورد.   

این امیر سرافراز ارتش اسلام در سال های اخیر با حکم رهبر معظم انقلاب در سمت مشاور ویژه فرماندهی معظم کل قوا در امور ارتش انجام وظیفه می کرد.

زمان مراسم تشییع و خاکسپاری متعاقباً اعلام می گردد. 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار