امیر نصیرزاده در گفت‌وگو با دفاع پرس تأکید کرد

تغییر روند پژوهش در نیروهای مسلح/ ارائه محصولات پژوهشی مراکز علمی نظامی بر اساس نیازمندی‌ها

معاون هماهنگ‌کننده نیروی هوایی ارتش با تأکید بر لزوم تغییر روند پژوهش در نیروهای مسلح گفت: باید مراکز علمی و تحقیقاتی نیروهای مسلح بر اساس نیازمندی‌های احصا شده از سوی یکان‌های مختلف به ارائه محصولات پژوهشی بپردازند.
کد خبر: ۶۷۲۳۶
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۸ - 23January 2016

تغییر روند پژوهش در نیروهای مسلح/ ارائه محصولات پژوهشی مراکز علمی نظامی بر اساس نیازمندی‌ها

امیر سرتیپ عزیز نصیرزاده، معاون هماهنگکننده نیروی هوایی ارتش در گفتوگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، با اشاره به اهمیت ورود نیروهای مسلح به عرصه تحقیقات غیرصنعتی و تولید محصولات ارزنده بومی در این عرصه، اظهار داشت: محصولاتی که در نمایشگاه تحقیقات غیرصنعتی نیروهای مسلح ارائه شد، به لحاظ حجم، کیفیت و محتوی گسترده، عمیق، پر بار و قابل استناد است.

وی با ابراز خرسندی از پیشرفتهایی که در حوزه تحقیقات غیرصنعتی ازجمله ارائه محصولاتی چون آیندهنگاری و آیندهپژوهشی شکل گرفته است، افزود: اما آنچه که مهمتر از محصولات است، موضوع کاربردی کردن این پژوهشها و بهرهبردای کردن از آنهاست.

معاون هماهنگکننده نیروی هوایی ارتش با تأکید بر لزوم تغییر روند پژوهش در نیروهای مسلح گفت: اگر مراکز علمی و تحقیقاتی نیروهای مسلح بر اساس نیازمندیهای احصا شده از سوی یکانهای مختلف به ارائه محصولات پژوهشی بپردازند، طبیعتا محصولی که در جریان این فرآیند تولید و ارائه میشود، قابل استفاده و بهرهبرداری است.

امیر نصیرزاده با تاکید بر اینکه در کشورهای پیشرفته مراکز مطالعات راهبردی ضمن برقراری ارتباط با دانشگاهها و مراکز علمی و تحقیقاتی، بر اساس نیازمندیهای یکانهای مربوطه از تمامی ظرفیتهایشان استفاده میکنند، بیان کرد: قطعا اگر پژوهشهای صورت گرفته بدون در نظر گرفتن نیازها و صرفا بر اساس سلیقه انجام شود، امکان دارد که در پیادهسازی و کاربردی کردن آن با مشکلاتی مواجه شویم.

معاون هماهنگکننده نهاجا با مقایسه تحقیقات در حوزه صنعتی و غیر صنعتی مراکز علمی نیروهای مسلح گفت: تحقیقات در حوزه صنعتی در قالب جهاد خودکفایی انجام گرفته و عملیاتی میشود؛ که به اعتقاد بنده در این حوزه وضعیتی بهتر از حوزه غیر صنعتی داریم؛ زیرا پژوهشهای مورد نظر بر اساس نیازها انجام شده و قابلیت اجرایی شدن را دارند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار