افغانستانی‌ها؛ پیشتازان جهاد و مقاومت

مردم افغانستان به لحاظ باورهای اسلامی و عدالت خواهانه هر کجا نیاز به جهاد بود، به صورت خودجوش در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافتند.
کد خبر: ۶۶۷۵۹
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۸ - 19January 2016

افغانستانی‌ها؛ پیشتازان جهاد و مقاومت

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، مردم افغانستان به لحاظ باورهای اسلامی و عدالت جویانه هر کجا نیاز به جهاد بود، به صورت خودجوش در جبهههای حق علیه باطل حضور یافتند. آنها در دوران دفاع مقدس برای حفظ آرمانهای انقلاب اسلامی به ایران آمدند و جانشان را در این راه فدا کردند. آمارها نشان میدهد که مردم افغانستان حدود 2 هزار شهید در دوران دفاع مقدس تقدیم اسلام کرده اند. افغانستان و ایران علاوه بر اشتراکات فرهنگی، اشتراکات خونی نیز دارند.

امروزه نیز شاهدیم که جوانان افغانستانی با تشکیل لشکری به نام فاطمیون در دفاع از حرم اهل بیت (ع) در سوریه حضور یافتند. این در حالی است که طی چند ماه گذشته برخی رسانههای منطقهای و بین المللی در خصوص به کارگرفته شدن هزاران رزمنده شیعه افغانستانی توسط جمهوری اسلامی ایران جهت مبارزه با گروههای مسلح تروریستی فعال در سوریه برای دفاع از نظام سوریه سخن میگویند. با کمی توجه و بررسی خواهیم فهمید که انتشار چنین اخبار دروغ چیزی جز خصومت ورزی و دشمنی با ایران نیست. زیرا این شیعیان افغانستانی نیز همچون رزمندگان ایرانی تنها برای دفاع از حرم مطهر حضرت زینب (س) عازم سوریه شدهاند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار