تشریح ماجرای ورود تفنگداران آمریکایی به خلیج فارس از زبان سردار سلامی؛

بعد از جنگ جهانی دوم هیچ کشوری نتوانسته بود یک نظامی آمریکایی را دستگیر کند/ملوانان آمریکایی پس از دستگیری گریه می‌کردند

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: آمریکایی‌ها در ناو هواپیمابرشان دچار دستپاچگی شده و هول کرده بودند و پی‌درپی هواپیماهای خود را به پرواز درمی‌آوردند و ما صدای لرزان این ابرقدرت را می‌شنیدیم.
کد خبر: ۶۶۳۵۷
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۶ - 15January 2016

بعد از جنگ جهانی دوم هیچ کشوری نتوانسته بود یک نظامی آمریکایی را دستگیر کند/ملوانان آمریکایی پس از دستگیری گریه می‌کردند

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار حسین سلامی شامگاه پنجشنبه در مراسم گرامیداشت حماسه و ایثار مردم شهرستان خوانسار که در حسینیه ارسور این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: انقلاب اسلامی و قیام حضرت امام خمینی (ره) از برپایی عدل و عدالت و محبت و دشمنی با کفر و ظلم و استکبار بنیان گرفته است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: امام خمینی (ره) ابر مردی بود که کشور را از معرکهها تنگهها و فتنههایی همچون هشت سال جنگ تحمیلی به سلامت گذر داد و مقام معظم رهبری نیز چراغی درخشان از نسل پیامبر هستند؛ ایشان مدیر و مدبر، حکیم، رئوف با مؤمنان و سرسخت و مستحکم در برابر دشمنان هستند.

وی با درود بر همه شهیدان انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و بیش از سیصد شهید شهرستان خوانسار، این شهر را همچون کوههایش مستحکم و مقاوم دانست و خاطر نشان کرد: اگر ملت ایران در مقابل دشمنان قد علم میکند به برکت خون همین شهداست.

سردار سلامی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در اول راه است، تاکید کرد: دشمنان تمام سعی خود را برای نابودی این انقلاب انجام میدهند و قصد دارند فرهنگ ما را با اندیشههای مبتذل و تصاویر مستهجن به ابتذال بکشانند و این همان جنگ نرمی است که غرب علیه ایران به راه انداخت و توسط مقام معظم رهبری کشف شد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به وضع تحریمها علیه ایران بیان داشت: جوانان مؤمن و انقلابی به میدان آمدند و به برنامههای دشمن پشت پا زدند؛ این حصر اقتصادی و تحریمها که اگر بر هر کشوری وضع شود چند ماهی بیشتر دوام نمیآورد؛ آنان میخواستند جمهوری اسلامی را در دنیا منزوی کنند؛ هر روز از گزینههای روز میز حرف میزدند و تهدید میکردند اما هر چه زمان گذشت چهره شهرهای ما آبادتر شد و نیروگاهها، پالایشگاهها، جادهها راهآهنها و ... توسط جوانان ما ساخته شد.

وی با بیان اینکه دشمنان فکر میکردند روزی ما را آنها میدهند، تصریح کرد: ما توسط همین جوانان توانستیم به فضا برویم و رادار و پهپادهایی ساختیم که کیلومترها بدون سرنشین پرواز میکنند و اینها اثر خون شهداست.

سردار سلامی با اشاره به دستگیری تفنگداران آمریکایی در خلیجفارس خاطر نشان کرد: بعد از جنگ جهانی دوم هیچ کشوری در جهان نتوانسته بود یک نظامی آمریکایی را دستگیر کند اما وقتی این نظامیان وارد آبهای ما شدند شناورهای کوچک ایرانی با تعداد نیروی کمتر مانند عقاب آنها را محاصره و دستگیر کردند و این ده تفنگدار در مقابل 5-6 جوان پاسدار سر تسلیم فرود آوردند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: آمریکاییها در ناو هواپیمابرشان که دارای شصت هواپیمای جنگی و 5 هزار نفر خدمه است دچار دستپاچگی شده و هول کرده بودند و پیدرپی هواپیماهای خود را به پرواز در میآوردند و ما صدای لرزان این ابرقدرت را میشنیدیم.

وی افزود: در ادامه واحدهای شناور ما بلافاصله جزیره فارسی را پوشش دادند و تهدید کردند که اگر حرکت کوچکی از شما سربند پاسخ کوبندهای از ایران دریافت خواهید کرد.

سردار سلامی ادامه داد: بعد از آن صدای عجز و التماس مقامات سیاسیشان شنیده شد که طی تماسهایی تقاضای آزادی این تفنگداران را میکردند؛ ما نیز طی بررسیهایی که انجام شد فهمیدیم این ملوانان بدون قصد وارد آبهای ایران شدهاند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: این ملوانان پس از دستگیری گریه میکردند اما مهربانی پاسداران ما باعث احساس آرامش آنان شد.

وی با اشاره به عذرخواهی مقامات آمریکایی تصریح کرد: آمریکاییها متواضعانه به اقتدار ما اقرار کردند و ما نیز به دلیل اینکه تشخیص دادیم این ملوانان غیر عمد وارد آبهای ایران شده بودند آنها را آزاد کردیم و حتی سلاحهایشان را هم به آنها بازگرداندیم.

نظر شما
پربیننده ها