سردار عراقی در جمع ورزشکاران نیروی زمینی سپاه:

فراگیری آموزش‌های تاکتیکی و ارتقای آمادگی جسمانی شاخصه های تعیین کننده در صحنه نبرد است

جانشین نیروی زمینی سپاه، گفت: شرط موفقیت یک نیروی نظامی در میدان‌های سخت بیش از شاخصه‌های دیگر توجه به آموزش‌های تاکتیکی، حفظ و ارتقاء مستمر آمادگی جسمانی است.
کد خبر: ۶۶۳۱۰
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۲ - 13January 2016

فراگیری آموزش‌های تاکتیکی و ارتقای آمادگی جسمانی شاخصه های تعیین کننده در صحنه نبرد است

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، به نقل از  روابط عمومی نیروی زمینی سپاه، سردار سرتیپ پاسدار عبدالله عراقی جانشین نیروی زمینی سپاه در آیین افتتاح مسابقات آمادگی جسمانی این نیرو با اشاره به اینکه برای پاسداری از حریم اسلام، قرآن و هنجارهای ارزشی، آمادگی جسمانی بر همه لازم و بر نظامیان واجب است، تصریح کرد:  بزرگترین شاخصه یک نیروی نظامی، رعایت نظم و انضباط و آراستگی ظاهر و اندام است. حالا در بستر ایمان منافاتی ندارد که یک نیروی رزمنده از ورزیدگی، اندام زیبا و قلب و عروق قوی برخوردار باشد

وی افزود: مطمئن باشید کسی میتواند در صحنه نبرد پیروز میدانهای سخت لقب بگیرد که از شاخصه ایمان قوی، شجاعت و آموزشهای لازم تاکتیکی و آمادگی جسمانی بالا برخوردار باشد. چراکه ما در برخی رزمایشها و یا تمرینهای آمادگی شاهد بودهایم که چقدر این آمادگی جسمانی به کارگیری سلاحها در مواقع اضطراری کمک میکند. یادم نمیرود در منطقهای در سوریه تقریباً 20 کیلومتر را رزمندگان طی یک روز با تجهیزات پیمودند؛ اگر این آمادگیها نباشد در این مواقع با مشکلات عدیدهای مواجه میشویم.

جانشین نیروی زمینی سپاه تأکید کرد: آمادگی جسمانی با یک روز و یک ماه و یک سال بدست نمیآید و در یک برنامه طولانیمدت به نتیجه میرسد. قطعاً ماندگاری هر اصولی در ذات انسان و جامعه نیاز به استراتژی جامع و اندیشه مدبرانه دارد تا به فرهنگ تبدیل شود. هر فرهنگی هم چندین دهه طول میکشد تا به مرز نهادینهشدن برسد. قطعاً در هر مقطعی باید تمهیدات ویژهای را بیندیشیم تا آمادگی جسمانی به یک فرهنگ فراگیر تبدیل شود؛ یعنی باید مسئولین برای آمادگی جسمانی یک رویکرد ممتد و برنامهریزی اصولی درنظر بگیرند.

سردار عراقی با بیان اینکه یک نیروی نظامی را از شکل ظاهری میشناسند و نه ایمان و تقوای نهفته، ادامه داد: همیشه که میدان جنگ نیست تا نیروی نظامی خودی نشان دهد؛ ایمان و تقوا هم که نشاندادنی نیست! زیرا در درون انسان نهفته است و بیش از بخشهای دیگر بر روی ظاهر یک نیروی نظامی توجه میشود. از اینکه چطور راه میرود و مینشیند؛ به همین خاطر است که میگویند در بعد ارتباط با جامعه شرط اول قضاوت شایسته مردم پیرامون یک نیروی نظامی همان آمادگی ظاهری یک نظامی است.

وی توصیه کرد: اقداماتی که در جهت ارتقاء آمادگی جسمانی انجام میشود باید گسترش بیشتری پیدا کند و محدود به یک مقطع نیست. چراکه همواره ورزش بر جسم و روح توأمان تأثیر میگذارد. آمادگی جسمانی را پاسداران ما میبایست جدی بگیرند؛ ورزشکاران ما مواظب مشکلاتی که از تغذیه نامناسب نشأت میگیرد، باشند. سلامتی نعمت بزرگی است که به واسطه تمرین ورزیدگی و صلابت، حفظ میشود و قالب مسابقه هم برای این تمرین و تکرار بسیار مناسب است.

جانشین نیروی زمینی سپاه در پایان خاطرنشان کرد: باید پاسداران بیشتری در میدانهای ورزشی حضور پیدا کنند خاصه این دوره از مسابقات آمادگی جسمانی که از این فرصت و بستر بوجود آمده استفاده خواهیم کرد تا نیروهای نمونه و منتخب بهتر شناسایی شوند و ببینیم وضعیت آمادگی جسمی و روحی رزمندگان ما در چه شرایطی قرار دارد.

سرهنگپاسدار حمید باقری مدیر ورزش قهرمانی و حرفهای نیروی زمینی سپاه پیش از سردار عراقی به تفاوت این دوره از مسابقات با سالهای گذشته اشاره کرد و گفت: سالهای گذشته مسابقات آمادگی جسمانی در 5 ماده دراز و نشست، شنا، بارفیکس، دوی 60 متر و دوی 3200 متر برگزار میشد و امسال شرکتکنندگان در 10 ایستگاه با هدف ارزیابی چابکی و استقامت قلبی، عروقی و عضلاتی به رقابت میپردازند.

وی افزود: این سختی رقابت و متفاوتبودن شاخصههای میدان برگزاری مسابقه، کار را برای شرکتکنندگان سخت میکند و نمیتوان پیشبینی کرد منتخبین چه کسانی خواهند بود.

گفتنی است، این مسابقات با نام شهید دایی تقی مدافع حرم لشکر 8 نجف اشرف برگزار میشود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار