سردار کارگر در همایش مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس:

سر دادن شعار «مرگ بر آمریکا» باید در صدر برنامه‌های ما باشد

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی جزو خط قرمزهای بنیاد هستند و سر دادن شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» باید در صدر برنامه‌های ما قرار بگیرد.
کد خبر: ۶۶۱۶۱
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۵ - 12January 2016

سر دادن شعار «مرگ بر آمریکا» باید در صدر برنامه‌های ما باشد

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرتیپ بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، عصر امروز در همایش سراسری مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس با اشاره به اینکه باید تلاش کنیم تا فرصت بیشتری برای تبلور خلاقیتها ایجاد کنیم، اظهار داشت: افراد خلاق دارای جرئت اخلاقی و عزت نفس هستند؛ که با اندیشیدن و تفکر بنبستها را شکسته و وضعیت موجود را به مطلوب تغییر میدهند.

وی با بیان اینکه این مسائل به واقع در دوران دفاع مقدس تبلور عینی داشت، گفت: ما که میخواهیم برای دفاع مقدس کار کنیم باید همچون رزمندگان دفاع مقدس که خلاق، فعال و پویا بودند، عمل کنیم.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس با اشاره به خط قرمزهای این  بنیاد، خطاب به مدیران استانی، عنوان کرد: آمریکا، استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی جزو خط قرمزهای بنیاد هستند و سر دادن شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» باید در صدر برنامههای ما قرار بگیرد.

سردار کارگر با بیان اینکه گرانبهاترین کالا در دنیا ایده است، افزود: کشوری که میزبان انسانهای هوشمند، خلاق و نظریهپرداز در عرصههای مختلف است، بهعنوان قطب جهانی مطرح میشود.

وی با اشاره به اینکه فتنه و انحراف هم جزو خط قرمزهای بنیاد محسوب میشود، گفت: خاستگاه فتنه اصلاحطلبان بودند؛ که متاسفانه در این مورد رو سیاه شدند؛ چراکه اکثریت قریب به اتفاق آنان این مسئله (موضوع تقلب در انتخابات) را تکذیب نکرده و بعضا تایید نیز کردند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس ادامه داد: خاستگاه انحراف در اصولگرایی بود؛ که البته افتخار اصوالگرایان به این است که در برابر فتنه ایستادند و آن را تکذیب کردند، البته بنده به لحاظ منطقی به این دو جریان پرداختم؛ چون یکی دیگر از خط قرمزهای ما در بنیاد، ورود به مسائل و جریانات حزبی و جناحی است.

سردار کارگر اضافه کرد: موضوع دیگر، بحث نفوذ و تغییر در باورهای مردم با این عنوان است که "میشود با آمریکا مذاکره کرد و مرگ بر آمریکا نگفت و از جنایات استکبار جهانی گذشت"؛ اما همانطوری که مقام معظم رهبری فرمودند یکی از مصادیق نفوذ، همین «مذاکره» است. البته اینجا منظور مذاکره موردی نیست.

وی تصریح کرد: دشمن با راهاندازی جنگ نرم میخواهد با تغییر در برخی واژههای مبنایی، در باورهای ملت نفوذ کند؛ که یکی از این موارد استفاده از اصطلاح «انقلاب 57» به جای «انقلاب اسلامی» است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گفت: مبنای حرکت و عمل ما در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس اساسنامه مصوب فرمانده معظم کل قوا و سند راهبردی مصوب هیئت امنای بنیاد است؛ که در اختیار استانها قرار دارد.

سردار کارگر در ادامه خطاب به مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گفت: سعی کنید نسبت به خانوادههای شهدا و ایثارگران مناطق خود کسب اطلاع کرده یا اطلاعات کافی از آنها داشته باشید و حداقل بهصورت ماهیانه با پنج خانواده شهید و ایثارگر دیدار کنید.

وی افزود: یکی از راههای مقابله با جنگ نرم استفاده از پتانسیل فرهنگ دفاع مقدس و ترویج ارزشهای انقلاب اسلامی است؛ که استانها برای اجرای این امر سلبی نیازمند تلاش مداوم و صبر و شکیبایی هستند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس با اشاره به اینکه شعار ما در بنیاد مشاورت و مشارکت است، بیان کرد: مهمترین سرمایه ما تعامل و مشارکت با نهادهای مختلف است؛ که در این رابطه باید کوشا باشیم.

سردار کارگر تأکید کرد: یادمانهای دفاع مقدس باید حتما در سازمان میراث فرهنگی ثبت شوند.

وی گفت: ملاک ارزیابی ما در بنیاد امری دو سویه است؛ یعنی اینکه هم استانها باید معاونتها، سازمانها و پژوهشگاههای بنیاد را ارزیابی کنند و هم معاونتها، سازمانها و پژوهشگاهها باید عملکرد استانها را تحت نظارت و ارزیابی قرار دهند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس تصریح کرد: ساخت مراکز فرهنگی در استانها در اولویت بنیاد قرار دارد؛ که باید همت کنیم تا کار ساخت این مراکز در استانها تکمیل شود؛ بهطوری که مراکز فرهنگی اکثر استانهای کشور در برنامه ششم به بهرهبرداری برسد.

سردار کارگر تکمیل یادمان شهدا را از دیگر اولویتهای کاری بنیاد برشمرد و افزود: شهدای گمنام امامزادگان عشقند؛ که هرچقدر به آنها بپردازیم متضرر نمیشویم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار