سردار جزایری در همایش مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس:

گرفتن روح انقلابی و ضد آمریکایی از ملت ایران اصلی‌ترین هدف آمریکاست

معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: یکی از اصلی‌ترین برنامه‌ها و استراتژی‌های آمریکا گرفتن روح انقلابی و ضد آمریکایی از ملت ایران است.
کد خبر: ۶۶۰۹۶
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۴ - 12January 2016

گرفتن روح انقلابی و ضد آمریکایی از ملت ایران اصلی‌ترین هدف آمریکاست

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سید مسعود جزایری معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح، صبح امروز در همایش سراسری مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص تمدنسازی فرهنگی، اظهار کرد: باید تمدنسازی فرهنگی را جدی بگیریم؛ زیرا غربیها و نظریهپردازان و سیاستمداران غربی، جنگ تمدنها را مطرح میکنند؛ لذا این واقعیتی انکارناپذیر است که غربیها غیر از خودشان هیچکس را برنمیتابند.

وی ادامه داد: دعوایی که امروز غرب و آمریکا با ما دارند ناشی از همین امر است؛ که متاسفانه خیلی از مدیران کشور این مسئله را توهم توطئه میدانند؛ که این واقعیت انکارناپذیر است.

سردار جزایری تصریح کرد: برای تمدنسازی قبل از هر چیز باید به استحکامسازی زیرساخت بپردازیم. تمدنسازی آرمان جمهوری اسلامی است و به مفهوم گسترده شدن فرهنگ اسلام ناب محمدی(ص) است.

معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان این که باید سرمایهها را تبدیل به قدرت کنیم، بیان کرد: عناصر قدرت را باید پیدا کنیم تا با تقویت آنها زمینه تمدنسازی را فراهم کنیم.

وی یادآور شد: در جلسهای که رهبر معظم انقلاب اسلامی با جمع اعضای مجمع تقریب مذاهب اسلامی داشتند فرمودند "دیگر از سیاستمداران ناامید شدیم و توجهمان به علمای جهان اسلام است." این سخن رهبر معظم انقلاب تنها مربوط به خارج از کشور نبود؛ بلکه در داخل هم میتواند مطرح باشد.

* انتخابات؛ فرصتها و تهدیدها

سردار جزایری در ادامه با اشاره به اهمیت انتخابات پیش رو اظهار داشت: یکی از ویژگیهای این انتخابات برگزاری همزمان انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی است؛ که میتواند مزایا و ضعفهایی را برای ما در پی داشته باشد.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح افزود: یکی از مزایای این انتخابات میتواند ارتقای سطح مشارکت عمومی، و همچنین یکی از معایب آن میتواند نادیده گرفتن برخی ملاحظات در انتخابات خبرگان رهبری باشد؛ که شواهد و قرائنی را هم از آن مشاهده کردیم. مجلس خبرگان نباید وارد سیاسی کاری جریانات جناحی شود. باید ابعاد مربوط به انتخابات پیش رو مشخص شود؛ تا حضور مؤثرتری داشته باشیم.

وی با اشاره به افتادن سایه برجام بر انتخابات آتی گفت: بالاخره مسئله برجام از یکطرف با تحریمها و از طرف دیگر با معیشت مردم در ارتباط است؛ لذا این مسئله باید در نگاه کلان سیاسی جامعه لحاظ شود، تا دشمن نتواند از آن سوء استفاده کند.

سردار جزایری ادامه داد: در انتخابات باید به تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص نفوذ، بصیرت و بیداری توجه داشت. همچنین باید در نظر داشت که آمریکاییها از هر فرصتی برای تغییر جمهوری اسلامی در نگاه مردم و مسئولین استفاده میکنند. ما با هوشمندی و هوشیاری باید تلاش کنیم تا تحت تأثیر بیگانگان و بیگانهپرستان قرار نگیریم.

وی با اشاره به نقش رسانهها در افکار عمومی، اظهار کرد: مسئله بعدی در امر انتخابات، توجه به رسانهها است؛ زیرا رسانهها نقش موثری در افکار عمومی ایفا میکنند، و حضور افراد در شبکههای اجتماعی و فضاهای مجازی جدیتر از قبل شده است؛ به تعبیر دیگر افکار عمومی منابع اطلاعاتی را از رسانههای مختلف با اغراض گوناگون دریافت میکنند؛ که انتخابات در چنین فضایی میتواند تحت تأثیر القائات رسانههای مغرض و شبکههای اجتماعی نامعتبر قرار گیرد؛ لذا ین موضوع، هوشیاری ملت و مسئولان را میطلبد.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه تغییرات نسلی اجتنابناپذیر است، افزود: یکی از نکات دیگر پیش روی ما همین مسئله تغییرات نسلی  در انتخابات است؛ هر چقدر که مدیریت یک نظام بتواند تغییرات نسلی را بهتر هدایت کند، با موفقیت بیشتری همراه است و در غیر اینصورت هزینه بیشتری را باید بپردازد؛ لذا باید به تغییرات نسلی توجه کرده و آن را به سوی اهداف و ارزشهای انقلاب سوق دهیم.

سردار جزایری عنوان کرد: انتخابات در این دوره بیش از دفعات گذشته با مسائل اجتماعی و معیشتی مردم مرتبط شده است و عدهای میخواهند با سیاسیکاری از این مسیر به اهداف خود برسند.

وی با اشاره به فتنه 88 خاطرنشان کرد: این فتنه به ما نشان داد که استکبار همواره از بزنگاههایی همچون انتخابات برای تضعیف نظام و انقلاب استفاده میکند؛ لذا مردم و مسولان باید در این رابطه هوشیار و نسبت به مسئله انتخابات دغدغهمند باشند.

* استراتژی آمریکا؛ گرفتن روح انقلابی و ضد آمریکایی از ملت ایران

سردار جزایری با بیان این که ضد انقلابیون از این انتخابات نخواهند گذشت، اظهار کرد: ضدانقلابیون از هر فرصتی برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی استفاده خواهند کرد؛ که ما در کودتای 88 هم شاهد آن بودیم. آنها آرام و بی دغدغه از کنار انتخابات نخواهد گذشت.

وی افزود: یکی از اصلیترین برنامهها و استراتژیهای آمریکا گرفتن روح انقلابی و ضد آمریکایی از ملت ایران است. باید در نظر داشته باشیم که فضای جامعه و انتخابات ما فضای ضد آمریکایی و وظیفه ما حفظ فضای انقلابی و خط امام(ره) باشد.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: خسارتهای وارده به انقلاب در فتنه 88 غیرقابل جبران است؛ لذا حتما در شرایط و فضای انتخابات باید بیش از گذشته مراقبت صورت گیرد.

* برنامهریزی کلان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس

سردار جزایری در ادامه با اشاره به برنامههای پیش روی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، اظهار کرد: امروز در مجموعه بنیاد حفظ آثار به هماهنگی و یکسانسازی بیشتری نسبت به گذشته نیاز داریم، و داشتن برنامههای کلان و عملیاتی کوتاهمدت، میانمدت و بلندمدت ضروری است.

وی تصریح کرد: وقتی میگوییم باید ارزشهای دفاع مقدس را ترویج دهیم باید فهرستی از بایدها و نباید را تهیه کنیم. در مجموعه دستگاهها، سازمانها، نهادهای عمومی و خصوصی و سازمانهای مردمنهاد و غیره نیاز به اتاق فکر و هماهنگی و جلب مشارکت داریم؛ تا فهم مشترک دفاع مقدسی را نشر دهیم و از این منظر کارهایمان را پیش برده و گسترش دهیم.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح تأکید کرد: باید کارهای تمام دستگاهها و نهادها در اتاق مدیریت کلان مجموعه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس انجام شود؛ با این امر انتظار داریم سهم بیشتری در مدیریت کلان ارزشهای دفاع مقدس در جامعه امروز داشته باشیم.

سردار جزایری توجه به رسانهها را امری ضروری دانست و گفت: امروزه ما دو فضای زندگی داریم؛ یکی فضای فعلی و دیگری «فضای مجازی» است. ما باید بنیاد حفظ آثار و نشرارزشهای دفاع مقدس دیگری نیز در رسانهها و فضای مجازی داشته باشیم.

وی افزود: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس امروز توانسته به هر دو فضا توجه داشته باشد؛ اما باید با برنامه و نگاه کلان مخصوصا برای نسل جدید در فضای مجازی حاضر شود. ما باید در مخزن فکری نسل آینده که آیندهساز انقلاب و مدیران آینده کشور هستند، برنامه داشته باشیم.

معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح بیان کرد: سردار بهمن کارگر و هیئت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در امور سختافزاری و سازمان نیروی انسانی به خوبی عمل کردهاند. امروز نگاه و رویکرد بنیاد باید به سمت مباحث نرمافزاری و مغزافزاری سوق یابد؛ به نحوی که در عملکردها و فعالیتها حضور شناخته شدهای داشته باشد.

سردار جزایری با بیان اینکه سازمانهای تشکیل شده در بنیاد حفظ آثار، تمام قشرها، موضوعات و ماموریتهای قشری را در بر گرفتهاند، تأکید کرد: این سازمانها امروز باید بتوانند حضورشان را به اثبات برسانند.

وی بهوجود «سازمان سینمایی» در مجموعه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس اشاره و عنوان کرد: با وجود سازمان سینمایی دیگر نباید شاهد اتفاق غیرقابل دفاع در آثار سینمایی و سریالهای تلویزیونی در خصوص دفاع مقدس داشته باشیم. این پتانسیل و فضاهای سختافزاری باید به مرور در خروجی آثار دفاع مقدس دیده شود. همچنین باید برای قشر سرباز نیز باید برنامههایی داشته باشیم.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح تقسیم کار ملی برای همه دستگاهها، قشرها و آحاد جامعه را یکی از وظایف بنیاد حفظ اثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس دانست و افزود: بنیاد باید به تقسیم کار ملی برای همه دستگاهها، قشرها و آحاد جامعه بپردازد؛ تا با این کار آینده و نسل آینده را تضمین کنیم.

سردار جزایری در پایان با تأکید بر لزوم استفاده از پتانسیل موجود در استانها برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس گفت: خبرگزاری دفاع مقدس که در بنیاد شکل گرفته است، باید به سرعت رتبههای پیشرفت را طی کند؛ که در این راستا این خبرگزاری میتواند از ظرفیتهای موجود در استانها استفاده کند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار