دریادار بیغم:

کسی اجازه انسداد «باب‌المندب» را ندارد/ اجرای رزمایش ولایت 94 در اواخر ماه جاری

جانشین فرمانده نداجا با بیان اینکه باب‌المندب یک آبراه بین‌المللی است و کسی اجازه انسداد آن را ندارد، گفت: حتی در زمان جنگ هم کسی حق ایجاد مانع برای گذر خطوط کشتیرانی دیگر کشورها از آبراه‌های بین‌المللی را ندارد.
کد خبر: ۶۵۸۰۷
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۸ - 10January 2016

کسی اجازه انسداد «باب‌المندب» را ندارد/ اجرای رزمایش ولایت 94 در اواخر ماه جاری

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر دریادار خادم بیغم در مراسم استقبال رسمی از بازگشت ناوگروه 37 نیروی دریایی با اشاره به طرح مطالبی مبنی بر انسداد تنگه بابالمندب اظهار داشت: بابالمندب یک آبراه بینالمللی است و کسی اجازه بستن آن را ندارد؛ کشتیهای ایران نیز مانند سایر کشورها از این تنگه عبور و مرور میکنند.

وی ادامه داد: آبراههای بینالمللی از قوانین خاص خود برخودارند و حتی در زمان جنگ هم کسی حق تعرض و یا ایجاد مانع برای گذر خطوط کشتیرانی دیگر کشورها را ندارد.

امیر بیغم با تأکید بر اثر مثبت اعزام ناوگروههای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در برقراری امنیت و کمک به کشتیها در برابر دزدان دریایی و همچنین توسعه سیاست خارجی کشور افزود: این نیرو با حضور در آبهای بینالمللی برای حفظ و برقراری امنیت خطوط کشتیرانی و همچنین حضور سایر کشورها منتقلکننده پیام صلح و دوستی ایران است.

جانشین فرمانده نداجا اضافه کرد: همچنین حضور فرماندهان عالی رتبه نظامی نظام جمهوری اسلامی در همایشها واجلاسهای مهم بینالمللی، در توسعه روابط بینالملل موثر بوده و جایگاه رفیع ایران را نشان میدهد.

دریادار خادم بیغم خاطرنشان کرد: همزمان با رزمایش ولایت 94 (اواخر دی) ناوگروه 38 نیروی دریایی ارتش نیز به ماموریت آبهای آزاد اعزام میشود.

وی یادآور شد: امسال رزمایش ولایت 94 با پیام صلح و دوستی در محدوده وسیعتری نسبت به سال قبل و در اواخر دی ماه برگزار میشود؛ که در آن تجهیزات و آمادگی نیروها بررسی خواهد شد.

وی با تقدیر از فعالیتهای ناگروه 37 نداجا در مدت ماموریت خود در آبهای آزاد، گفت: ناوگروه 37 مانند سایر ناوگروهها با اقتدار، افتخار، سربلند و موفقیت ماموریت محوله را انجام و با وجود شرایط نامساعد آب و هوایی توانمندی خود را نشان داد.

ناوگروه 37 نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با 350 نفر نیرو و متشکل از ناوشکن رزمی جمهوری اسلامی سبلان و ناو پشتیبانی تُنب 12 آذر به ماموریت در آبهای آزاد اعزام و 19 دی بازگشته و در بندرعباس پهلو گرفت.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار