سردار موسوی به دفاع پرس خبر داد؛

ساخت سلاح ویژه امنیت پرواز در سپاه حفاظت

فرمانده سپاه حفاظت هواپیمایی گفت: نوعی سلاح ویژه امنیت پرواز که متناسب با مأموریت حفاظت از پروازهاست، با اتکا به دانش بومی، برای بکارگیری در سپاه حفاظت هواپیمایی ساخته شده است.
کد خبر: ۶۵۴۵۳
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۱ - 10January 2016

ساخت سلاح ویژه امنیت پرواز در سپاه حفاظت

سردار صفرعلی موسوی، فرمانده سپاه حفاظت هواپیمایی در گفتوگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، درباره نمایشگاه «صیانت پرواز» اظهار داشت: برپایی این نمایشگاه نشانگر اقداماتی است که در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، با توجه به ابتکار و خلاقیت متخصصان در امنیت پرواز نوآوریهایی صورت گرفته است. به عبارت دیگر در این نمایشگاه تجهیزات و وسایلی به نمایش درآمده که متناسب با نیاز امنیت پرواز است؛ مانند نوعی سلاح ویژه امنیت پرواز که متناسب با مأموریت حفاظت از پروازها ساخته شده است.

وی افزود: یکی دیگر از دستاوردهای بومی پاسداران امنیت پرواز، اقداماتی است که در راستای سهولت مسافرین برای عبور از گیتهای بازرسی انجام شده؛ مانند ساخت ویلچر چوبی ویژه کسانی که مشکل حرکتی دارند؛ به نحوی که این عزیزان در عبور از گیتهای بازرسی، با بوق هشدار مواجه نشوند.

فرمانده سپاه حفاظت هواپیمایی با تأکید بر اینکه دستورالعملهای بینالمللی برای بکار گیری بومی شدهاند، بیان داشت: زمانی که وارد بحث امنیت پرواز شدیم الگویی نداشتیم؛ اما امروز خودمان برای دنیا الگو شدهایم؛ زیرا الان بازرسیهای ما صد در صد مورد تأیید ایکائو و سازمانهای امنیتی فرودگاههای دنیاست.

وی در ادامه تصریح کرد: همچنین برای بهرهمندی پاسداران جوان از تجربیات استفاده شده در حفاظت هواپیمایی، فیلم آموزشی ساخته شده؛ که در آن نقاط قوت و ضعف امنیت پرواز به نمایش در آمده است.

سردار موسوی در پایان گفت: یکی از نقاط قوت این بخش از سپاه این است که با حکم حضرت امام(ره) شروع بهکار کردند؛ لذا بهواسطه عشق و انگیزهای که به امام(ره) دارند، مأموریتهای خود را به گونهای انجام میدهند که باموفقیت توأم شود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار