خسروی در نشست خبری اولین جشنواره هوانوردی سیمرغ عنوان کرد؛

تلاش می‌‌کنیم جشنواره سیمرغ سیاسی نشود/ باید شهرستان سیمرغ مازندران را پایتخت شهدای خلبان نام‌گذاری کنیم

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی شهرستان سیمرغ به حضور دو شهید ملی خلبان، شهید کشوری و ذبیحی و نامگذاری این شهرستان به پایتخت خلبان شهدای مازندران اشاره کرد و گفت: اولین جشنواره هوانوردی سیمرغ در ایام‌الله مبارک دهه فجر از 14 تا 16 بهمن ماه برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۵۳۳۸
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۸ - 06January 2016

تلاش می‌‌کنیم جشنواره سیمرغ سیاسی نشود/ باید شهرستان سیمرغ مازندران را پایتخت شهدای خلبان نام‌گذاری کنیم

 به گزارش دفاع پرس  از مازندران، رضا خسروی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی شهرستان سیمرغ در جمع خبرنگاران گفت: اولین جشنواره هوانوردی سیمرغ در ایامالله مبارک دهه فجر از 14 تا 16 بهمن ماه برگزار میشود.

وی هدف از اجرای این برنامه  را گرامی داشت یاد و نام تمامی شهدای خلبان استان مازندران عنوان کرد و گفت:با توجه به حضور دو شهید ملی خلبان، خلبانان شهید کشوری و ذبیحی، در شهرستان به نظر میرسد که سیمرغ را پایتخت شهدای خلبان مازندران نامگذاری کنیم.

خسروی عنوان کرد: این یادواره شهدا که توسط دانشگاه جامع علمی کاربردی و پارک علوم و فناوری برگزار میشود، با رویکرد نوآورانه و فناورانه همراه خواهد بود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی شهرستان سیمرغ  با اشاره به اینکه در طول سالهای گذشته با توجه به تقدیر و گرامی داشتهای انجامگرفته جای یک کار خالی بوده افزود: به همین دلیل برنامهریزیهای صورت گرفته بهگونهای بوده که دستاوردهای صنعت هوانوردی ایجاد و فرصتهای هوانوردی در استان شناخته شود.

دبیر کمیته نخستین جشنواره هوانوردی سیمرغ  در ادامه اظهار کرد: در این جشنواره در نظر گرفتهشده تا همه طبقات اجتماعی خصوصاً دانشآموزان و دانشجویان با حوزه هوانوردی و فرصتهای هوانوردی آشنا شوند.

وی در بخش دیگر سخنان خود با ابراز امیدواری از اینکه در این حوزه تلاش میکنیم ظرف سالهای آینده و در طی یک یا دو دهه آینده شاهد رشد و ظهور خلبانان، مخترعین و نوآوران جدید و درخشش این افراد در منطقه باشیم، تأکید کرد:لذا با این رویکرد و آشنا کردن سطح جامعه تلاش کردیم تا بستهای شامل انواع فرایندهای مرتبط با هوانوردی را در کنار یادواره شهدای خلبان طراحی و بهصورت جانبی به معرض اجرا و نمایش درآوریم.

خسروی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خلبان  از طرح ریزی و اجرای چهار آیتم در این جشنواره خبر داد و تصریح کرد: برگزاری همایشی تحت عنوان تبیین فرصتهای کسبوکار هوانوردی در استان مازندران، مجموعه هوانوردی و توریسم و گردشگری در مازندران و پدافند غیرعامل در مازندران نیز از محورهای دیگر هستند.

وی در ادامه افزود: بخش دیگر آیتمهای جشنواره مربوط به اجرای نمایش پروازی میشود که در حال اخذ مجوز امکان پرواز و مانورهای پروازی چند مدل هواپیمای فوق سبک، بالگرد، پهباد، کایت موتوردار و پاراموتور هستیم.

خسروی ادامه داد: بحث هوانوردی و ورزشهای هوایی در استان، هوانوردی و آموزشهای هوانوردی که شامل آموزشهای خلبانی، مهمانداری هواپیما که تمامی این موارد از فرصتهای شغلی برای جوانان مازندرانی خواهد بود.

دبیر کمیته نخستین جشنواره هوانوردی سیمرغ از حضور چهرههای ملی برای سخنرانی در این مراسم  خبر داد و اظهار کرد: ترکیب قطعی سخنرانان مشخص نشده اما از دکتر سورنا ستاری معاونت فناوری ریاست محترم جمهور و فرزند شهید ستاری به همراه دکتر منطقی رئیس مرکز ملی فضایی ایران در این برنامه دعوت بهعملآمده است و ما درصدد آن هستیم از این چهرهها استفاده کنیم.

خسروی بابیان اینکه همیشه نمایشهای هوایی برای هر نسلی جذاب است، تصریح کرد: اگر قرار به تشویق و ایجاد انگیزه در نسلهای جدید برای ورود به این صنعت هستیم این نمایشها یکی از عوامل درزمینهٔ خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه بخش دیگر جشنواره مربوط به فن بازار هوانوردی است، اظهار کرد، فن بازار هوانوردی یک مفهوم جدید در هوانوردی است. فن بازارها درواقع کارشان نشان دادن جدیدترین دستاوردها، فناوریها و اختراعاتی که توسط متخصصین در صنعت مربوطه در حوزه هوانوردی در کشور ایجاد میشود است.

این مسئول علت به نمایش درآوردن این دستاوردها را هدایت و تجاریسازی دانست و افزود: فناوران جوان ما آخرین طرحهای خود را در جلسه به نمایش میگذارند و مسئولین، سرمایهگذاران، شهرداران وادارات منابع طبیعی لازم است در این فنبازار پای صحبت فناوران جوان بنشینند.

وی بخش دیگر جشنواره را مربوط به برگزاری کارگاههای آموزشی تخصصی در صنعت هوانوردی کشور دانست و بیان کرد: برای همه بهخصوص دانشجوها جالب است تا با دوره آموزش خلبانی آشنا شوند. به همین منظور در این کارگاهها دوره توجیهی هواپیماهای فوق سبک، دوره توجیهی مهمانداری و همچنین دوره آشنایی با موتور و بدنه هواپیما را در نظر گرفتهایم و برای کسانی که در این دورهها شرکت میکنند نیز گواهینامه معتبر صادر میشود.

خسروی با اشاره به حضور مراکز هوانوردی کشور در این نمایشگاه، بیان کرد: هرکدام از این مراکز برحسب توانایی تجهیزات و وسایل مرتبط با صنعت هوانوردی را در غرفههای خودشان در معرض نمایش قرار میدهند که شامل انواع وسایل پروازی و تجهیزاتش میشود.

وی در ادامه افزود: دوازده مرکز علمی کاربردی هوانوردی در کشور حضور دارند که همگی بر اساس سیاستهای دانشگاههای جامع علمی کاربردی کشور اعلام آمادگی کرده و در این جشنواره حضور پیدا میکنند. در کنار این دانشگاهها نیز سایر دانشگاههای هوانوردی کشور مثل دانشگاه شهید ستاری اعلام آمادگی کامل در این جشنواره کردند.

دبیر کمیته نخستین جشنواره هوانوردی سیمرغ با بیان اینکه شرکتها به جشنواره ما یک جایگاه ملی دادند، عنوان کرد: در این جشنواره از حمایتهای معاونت فناوری ریاست جمهوری، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بنیاد شهید، مرکز ملی فضایی ایران، نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، یونسکو، شرکت هواپیمایی ساها، مرکز علمی کاربردی سازمان صنایع هوایی، سازمان پدافند غیرعامل کشور؛ مرکز علمی کاربردی صنعت هوانوردی آسمان ایران، مرکز هوانوردی مشهد MATC، مرکز آموزش صنعت هوانوردی، مرکز آموزش علمی کاربردی فنون و خدمات هوایی تهران، هواپیمایی ماهان، مرکز آموزش خلبانی بوتیا ماهان و ستاد کل نیروهای مسلح برخوردار هستیم.

وی در بخش دیگر سخنان خود به سالروز شهادت شهید ستاری اشاره و اظهار کرد: دکتر سورنا ستاری فرزند شهید ستاری فرمانده سابق نیروی هوایی کشور امروز در جایگاه معاونت فناوری ریاست جمهوری مسئولیت دارند و این معاونت وظیفه حمایت از توسعه فناوری کشور را بر عهده دارد.

خسروی اضافه کرد: مرکز رشد فناوری سیمرغ که در این شهرستان به مدت سه سال بر پا هست از حمایت مستقیم این حوزه برخوردار است.

دبیر کمیته نخستین جشنواره هوانوردی سیمرغ با بیان اینکه حضور دو خلبان ملی، یکی از حوزه هوانیروز و یکی از حوزه نیروی هوایی این ایده را داده که میتوانیم سیمرغ را پایتخت شهدای خلبان کل استان مازندران ببینیم بنابراین از خانوادههای محترم شهدای پروازی استان نیز از میزبانان ویژه این یادواره خواهند بود.

وی ادامه داد: در این جشنواره باید شهدای پروازی استان بهخصوص شهید کشوری و شهید ذبیحی را از منظر فناورانه و علمی بازشناسی کنیم به این خاطر که هدف تربیت یک نسل جدید است. در این جشنواره باید به شناخت بیشتر مردم منطقه و استان نسبت به رشادتهای شهید ذبیحی که کمتر موردتوجه قرارگرفته است پرداخته شود.

این مسئول با اشاره به اینکه شهید ذبیحی از خلبانان رشیدی بوده و از ناجیان شهر تبریز و پایگاه شکاری تبریز است، افزود: نبرد انفرادی این شهید با جنگندههای دشمن مثالزدنی است و لازم است در روز این جشنواره از همرزمان شهید کمک بگیریم که شخصاً به تحلیل و تشریح این عملیات بپردازند چراکه در احیای غرور ملی ما و در انگیزه بخشی به نسلهای آینده خیلی مؤثر خواهد بود.

این مسئول ادامه داد: اعتقاد ما بر این است که هوانوردی در پدافند غیرعامل یک نقش بسیار مؤثر خواهد داشت. به همین دلیل از پدافند غیرعامل در این جشنواره دعوت بهعملآمده است.

خسروی  گفت: در سیاسیترین فصل سال این همایش در حال برگزاری است و تمام توان خود را در جهت جلوگیری از سو استفاده سیاسی از این جشنواره به کار گرفتهایم به همین خاطر از چهرههای ملی برای سخنرانی در این جشنواره دعوت به عملآوردهایم.

خسروی بابیان اینکه این جشنواره در این سطح برای اولین بار است که در استان مازندران برگزار میشود، اظهار کرد: تمام تلاش خود را برای هر چهبهتر برگزار شدن این جشنواره کردیم. این جشنواره در شکل محدودی در حال برگزاری است تا در استان ظرفیتسازیهای لازم انجام شود و در شهرستان نیز پتانسیلها تجمیع شود.

وی در ادامه گفت: تصمیم به برگزاری سالیانه این جشنواره گرفتهایم تا این جشنواره را در تقویم هوانوردی کشور درج و به این امیدوار هستیم بهواسطه حمایت روح بلند این شهدا بتوانیم هرسال باشکوهتر و مؤثرتر در پهنه شمالی کشور برگزار کنیم.

دبیر کمیته نخستین جشنواره هوانوردی سیمرغ  در پایان با اشاره به اینکه سایت جشنواره نیز به آدرس www.aviationfestival.irتا پایان هفته بارگذاری خواهد شد، تصریح کرد: تمام اطلاعات مربوط به جشنواره در این سایت قابلدسترسی و مشاهده خواهد بود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار