حسنی آهنگر در دیدار هیئت نظامی عمان عنوان کرد

مرزشکنی علمی و تربیت حافظان مرزهای تمدن اسلامی در دانشگاه امام حسین(ع)

فرمانده دانشگاه جامع امام حسین(ع) مرزشکنی علمی و تولید علم را از ماموریت‌های این دانشگاه برشمرد و گفت: این دانشگاه در تلاش است فرماندهان و مدیرانی را تربیت کند تا بتوانند از مرزهای تمدن اسلامی محافظت کنند.
کد خبر: ۶۳۴۰۰
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۵ - 22December 2015

مرزشکنی علمی و تربیت حافظان مرزهای تمدن اسلامی در دانشگاه امام حسین(ع)

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، دکتر محمدرضا حسنی آهنگر فرمانده دانشگاه جامع امام حسین(ع) در دیدار با هیئت عالیرتبه نظامی کشور عمان به ارائه گزارشی از اهداف و مأموریتهای این دانشگاه پرداخت و اظهار داشت: دانشگاه جامع امام حسین (ع) مأموریت تربیت و آموزش فرماندهان و مدیران سپاه را برعهده دارد که برای تحقق این مهم 10 دانشکده و پژوهشکده در حوزههای علوم دفاعی، فنی و مهندسی، اطلاعات و امنیت، علوم پایه، علوم اجتماعی و فرهنگی، مدیریت و برنامه ریزی، روابط بین الملل، فن آوری اطلاعات و ارتباطات، عمران و مهندسی پدافند غیرعامل، جنگال و علوم سایبری به فعالیت می پردازند.

وی افزود: این دانشگاه با برخورداری از 300 عضو هیئت علمی و 2300 دانشجو در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا درصدد تربیت پاسدارانی است که جان خود را برای مردم کشور خود و امت اسلامی فدا کنند.

حسنی آهنگر در ادامه خاطرنشان کرد: علاوه بر مأموریت تربیت و آموزش فرماندهان و مدیران سپاه، دانشگاه جامع امام حسین مأموریت تحقیق و پژوهش در حوزه مرزشکنی علمی و تولید علم، تولید نیازهای تجهیزاتی سپاه، ارائه خدمات مستشاری به فرماندهان و مدیران سپاه در صحنه عمل و مدیریت دانش را نیز برعهده دارد.

وی از موضوع تروریسم، خدمات مستشاری متقابل، مبادله استاد و دانشجو و ارائه مدل تهدیدات و فرصت های جامعه اسلامی به عنوان محورهای تعامل مشترک میان مراکز آموزش عالی نظامی دو کشور ایران و عمان یاد کرد و افزود: دانشکده های مختلف دانشگاه به تفکیک مأموریت در این حوزهها می توانند تعاملات مطلوبی را برقرار کنند.

حسنی آهنگر با معرفی دانشکدهها و پژوهشکده های دانشگاه جامع امام حسین (ع) گفت: این دانشگاه با برخورداری از صد مرکز علمی تحقیقاتی ،2 آموزشگاه مرجع و 25 نشریه علمی پژوهشی و ترویجی تربیت صالحان را در دستور کار قرار داده و در تلاش است فرماندهان و مدیرانی را تربیت کند تا بتوانند در سطح تمدن اسلامی و ملی حافظ منافع مردم و امت اسلامی بوده و از مرزهای تمدن اسلامی محافظت کنند.

وی افزود: در دانشگاه جامع امام حسین(ع) مباحث دینی، اعتقادی و مبانی نظری انقلاب اسلامی، مبانی حرفهای مورد نیاز در فرماندهی و مدیریت و نیز مباحث تخصصی برای انجام رسالت و مأموریت مورد آموزش قرار می گیرد.

فرمانده دانشگاه جامع امام حسین (ع) در پایان سخنانش تصریح کرد: فرمانده معظم کل قوا در بیاناتشان از کشور عمان به عنوان کشور دوست و همسایه واقعی یاد کردهاند و این نگاه نشانگر آن است که پادشاه عمان توانسته است با تدبیر خوب ضمن ساخت داخلی مطلوب کشور عمان ،به لحاظ زیرساخت های مختلف و پیشینه تاریخی این کشور را در جامعه جهانی به عنوان کشوری مسلمان شناسانده و درگیر فتنههایی که امروز شاهد آن هستیم نشود.

در این دیدار سرتیپ ستاد حمد بن راشد بن سعید البلوشی سرپرست هیئت بلندپایه نظامی عمان با بیان اینکه بهطور قطع حضور در این دانشگاه دستاوردهای مطلوبی را برای ما به همراه خواهد داشت؛ از دانشگاه امام حسین(ع) بهعنوان یک مرکز آموزشی با پیشینهای قوی یاد کرد و اظهار داشت: در تمامی زمینههای ارتقای تعاملات و دانش نیروهای مسلح در دو کشور حاضر به همکاری با دانشگاه امام حسین(ع) هستیم.

سرپرست هیئت عالیرتبه عمان تأکید کرد: رویکرد ما به جمهوری اسلامی ایران رویکردی مثبت بهعنوان کشوری دوست و همسایه است؛ که با این نگاه آمادگی ارتقای تعاملات در سطوح مختلف را داریم.

نظر شما
پربیننده ها