امیر پوردستان در جشنواره ایده‌پردازان نزاجا:

اولین برکت آمادگی نیروهای مسلح ایجاد اعتماد به نفس است

فرمانده نیروی زمینی ارتش ایجاد اعتماد به نفس، امنیت روانی و بازدارندگی را از برکات آمادگی نیروهای مسلح دانست.
کد خبر: ۶۳۱۳۹
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۳ - 21December 2015

اولین برکت آمادگی نیروهای مسلح ایجاد اعتماد به نفس است

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش، صبح امروز در نخستین جشنواره ایدهپردازان نزاجا با اشاره به اهمیت آمادگی نیروهای مسلح اظهار داشت: اولین برکت آمادگی نیروهای مسلح ایجاد اعتماد به نفس است.

وی ادامه داد: وقتی که یک نیرو دائما در حال آموزش، رزمایش باشد و در تمامی شرایط سخت، کوهستانی، بیابانی و رملی و جنگلی تجربه رزم داشته باشد به سطحی از اعتماد به نفس دست مییابد که دیگر جنگیدن در صحنه واقعی برایش امری عادی تلقی میشود.

فرمانده نزاجا دومین برکت آمادگی نیروهای مسلح را ایجاد امنیت روانی برای ملت دانست و گفت: هنگامی که مردم ببینند بسیجیان، سپاهیان و ارتشیان آماده و دست به ماشهاند و برای شهادت سینه سپر میکنند، احساس امنیت روانی خواهند کرد و در برابر تهدیدات نمیهراسند.

امیر پوردستان افزود: سومین برکات آمادگی نیروهای مسلح ایجاد بازدارندگی است؛ زیرا هنگامی که دشمن به آمادگی نیروها، صلابت روحی، تسلیحات آماده، و پویایی نیروهای مسلح و اشراف اطلاعاتی آنها پی میبرد، جرئت نزدیک شدن به مرزها را در خود نمیبیند.

وی با بیان اینکه نیروهای مسلح همواره چهره جدید تهدیدات را احصا کرده و متناسب با آنها ظرفیتهای دفاعی لازم را ایجاد میکنند، بیان کرد: همایش ایدهپردازان با همین دیدگاه برگزار شده است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با تأکید بر لزوم یافتن استعدادهای بالقوه و و به فعلیت رساندن آنها گفت: امروز یگانی موفق است که نیازمندیهای خود را قبل از رزمایش و صحنههای واقعی نبرد، احصاء و آنها را مرتفع کند.

امیر پوردستان تصریح کرد: نیروهای مسلح باید به صنعت دفاعی اعلام کنند که چه نوع سلاحهایی را نیاز دارند، و صنعت دفاعی هم بر اساس آن نیازها سازوکار لازم را فراهم بیاورد، و نباید به گونهای باشد که صنعت دفاعی بدون احصاء نیازمندیها، سلاحی را تولید کرده و به یگانها تحویل دهد.

وی با اشاره به حوادث یازدهم سپتامبر و ورود آمریکاییها به جنوب غرب آسیا، و اشغال دو کشور افغانستان و عراق گفت: آمریکاییها در آن زمان مشخصاً برای ایران آمده بودند؛ اما هنگامی که با آمادگی نیروهای مسلح مواجه شدند راهبرد خود را شکست خورده دیده و استراتژی جدیدی را با رویکرد مذهب علیه مذهب و جنگهای نیابتی آغاز کردند.

در پایان این مراسم از 3 جلد کتب الگوی فرماندهی مطلوب، تاریخچه یگانها، و مجموعهای از دیدهها در نزاجا رونمایی شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار