دریادار سیاری در حاشیه دیدار با هیئت عمانی تأکید کرد

همکاری‌ نیروهای دریایی ایران و عمان در زمینه تعمیر و نوسازی شناورها

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بر انجام همکاری‌های دو جانبه با نیروی دریایی عمان در زمینه‌های فنی، تعمیر، نگهداری، و نوسازی تأکید کرد.
کد خبر: ۶۳۰۱۹
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۵ - 20December 2015

همکاری‌ نیروهای دریایی ایران و عمان در زمینه تعمیر و نوسازی شناورها

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس به نقل از روابط عمومی نداجا، امیر دریادار حبیبالله سیاری صبح امروز (یکشنبه) در حاشیه دیدار هیئت نظامی عالیرتبه سلطنت عمان با وی که در ستاد فرماندهی این نیرو برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ما امروز میزبان هیئت عالیرتبهای متشکل از 12 نفر از افسران عالیرتبه سلطنت عمان در راستای ارتقای خط تعاملات دریایی دو کشور دوست و برادر ایران و عمان بودیم.

وی ادامه داد: ما در این دیدار مشترک برای انجام همکاریهای دو جانبه ازجمله تبادل استاد و دانشجو، مقاله، فنی، تعمیر، نگهداری، نوسازی، تبادل اطلاعات بین کارشناسان دو نیرو، دید و بازدید ناوگروههای دو کشور از بنادر یکدیگر و دید و بازدیدهای آموزشی، بحثهای مفصلتری را انجام دادیم.

دریادار سیاری توضیح داد: اما مهمترین موضوع و بحث مطرح شده در این دیدار موضوع انجام و اجرای رزمایش مشترک امداد و نجات دریایی بود؛ که ما طی همین هفته با مشارکت و همکاری نیروی دریایی ارتش سلطنت عمان آن را در شرق تنگه هرمز برگزار خواهیم کرد.

فرمانده نداجا تصریح کرد: هدف از برگزاری این رزمایش مشترک امداد و نجات دریایی برقراری مسایل ایمنی برای تمامی کشتیهای تجاری و نفتکش تمام کشورهای دنیا عبوری از این تنگه مهم و راهبردی است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار