سرلشکر جعفری در مجمع عالی بسیج:

انقلاب اسلامی هر روز قدرتمندتر می‌شود/ روش دشمن در برخورد با انقلاب تغییر کرده است

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه دشمن امروز راه و روش خود را تغییر می‌دهد تا به هدفش برسد، گفت: تا زمانی که بر مواضع انقلابی خود هستیم، دشمنی آمریکا پایان نمی‌یابد.
کد خبر: ۶۲۵۰۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰ - 16December 2015

انقلاب اسلامی هر روز قدرتمندتر می‌شود/ روش دشمن در برخورد با انقلاب تغییر کرده است

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب صبح امروز در سخنانی در مجمع عالی بسیج که در مشهد مقدس برگزار شده است، اظهار داشت: خدا را شاکریم انقلاب اسلامی هر روز قدرتمندتر از قبل به کار خود ادامه میدهد.

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: از رهبر انقلاب اسلامی شنیدیم که تنها انقلابی که بعد از رسیدن به هدف از مسیر خود خارج نشد، انقلاب اسلامی بود.

رئیس مجمع عالی بسیج ادامه داد: تمام انقلابهای تاریخ پس از تحقق به انحراف کشیده شدند و این انقلاب اسلامی است که در همان خطی که حضرت امام خمینی(ره) تعیین کردند، حرکت کرد، و ما خدا را به خاطر این نعمت شاکریم.

سرلشکر جعفری با اشاره به جانفشانی مدافعان حرم اهل بیت(ع) خاطرنشان کرد: دفاع اهل سنت از حرم ائمه شیعیان و مبارزه با گروههای تکفیری حاکی از این است که جهان اسلام امروز یکپارچه فهمیده است که این گروهها به دنبال نابودی اسلام هستند.

وی با اشاره به نفوذ معنوی انقلاب اسلامی بیان داشت: دشمنان ما امروز به اقتدار انقلاب ما اقرار میکنند. ما امروز شاهدیم که دشمنان انقلاب با روشهای پیچیده به دنبال جلوگیری از قدرتمندتر شدن انقلاب اسلامی هستند.

فرمانده کل سپاه تاکید کرد: دشمن امروز راه و روش خود را تغییر میدهد تا به هدفش برسد؛ ما باید بدانیم تا زمانی که بر سر مواضع انقلابی خود هستیم، دشمنی دشمنان انقلاب علیالخصوص آمریکا پایان نمییابد.

رئیس مجمع عالی بسیج با اشاره به پیشرفتهای کشور در سایه انقلاب اسلامی گفت: هرچه پیروزی داشتیم به خاطر اسلامی بودن این حرکت عظیم بوده است؛ اگر ماهیت اسلامی بودن انقلاب را از انقلاب ایران بگیریم دیگر نمیتوان آن را حرکتی دانست که خدای متعال از مسلمین مطالبه کرده است.

وی در تحلیل چرایی بقای انقلاب اسلامی بیان داشت: علاوه بر اسلامی بودن انقلاب ما، باید به دو محور دیگر که رمز بقای این انقلاب است توجه شود؛ این دو محور، برخورداری از نعمت ولایت فقیه و استفاده از قوانین و حدود اسلامی است.

فرمانده کل سپاه در توضیح بیشتر این مهم افزود: خداوند را شاکریم که مردمی داریم که قدر این نعمت الهی را میدانند و اطاعتپذیری مردم از ولی فقیه اولین رمز پایداری و ماندگاری انقلاب اسلامی است.

سرلشکر جعفری گفت: انقلاب اسلامی ایران دو بُعد دارد؛ بعد داخلی و بعد خارجی؛ شعار اصلی انقلاب ما هم شعار توحید است؛ که ما تمام قدرتهای مادی و غیرالهی را نفی میکنیم و فقط متکی به قدرت الهی هستیم.

رئیس مجمع عالی بسیج بیان داشت: بُعد بیرونی انقلاب به خوبی پیش میرود؛ اقتدار امروز ما مدیون حرکت انقلاب در بعد بیرونی یعنی مبارزه با استکبار جهانی و ظلمستیزی آن است.

وی افزود: در بعد داخلی ما عقبماندگیهایی داشتیم؛ که تلاش شما بسیجیان و این مجمع عالی بسیج در این جهت است که این عقبماندگیها را جبران کنیم.

سردار جعفری با اشاره به اهداف عالی بسیج تصریح کرد: بسیج به دنبال کمک به پیشبرد اهداف انقلاب و حراست از آرمانهای آن است؛ ما در مقاطع مختلف شاهد بیانات گوهربار رهبر انقلاب اسلامی در خصوص اثرگذاری بسیج در جامعه و رشد و پیشرفت آن بودهایم.

رئیس مجمع عالی بسیج همچنین گفت: خداوند در قرآن کریم میفرماید به قدرتهای بیگانه امید نبندیم و متکی به قدرت و داشتههای خودمان باشیم؛ قرآن تاکید می کند که اگر نیمنگاهی به دشمن داشته باشید شکست خواهید خورد.

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: اگر تمام مسئولین در راه پیشبرد اهداف انقلاب، بهصورت عملی به آرمانها و ابعاد داخلی و خارجی انقلاب اعتقاد داشته باشند، قطعا این روند رو به رشد سرعت خواهد گرفت.

وی با تاکید بر لزوم اجرای مدیریت جهادی در بخشهای مدیریتی جامعه تاکید کرد: مدیریت جهادی بیانش آسان اما عمل به آن دشوار است؛ یک مسئول نمیتواند ادعای بسیجی بودن کند، مگر آنکه به اصول مدیریت جهادی عمل کند.

سرلشکر جعفری با اشاره به سه اصلی که رهبر انقلاب درباره مدیریت جهادی مطرح کردند، گفت: نخستین اصل، اخلاص یعنی انجام کار برای رضای خداست؛ که البته سخت ترین مرحله هم همین است.

وی در تبیین دومین اصل گفت: اصل مهم دیگر، سختکوشی و تلاش شبانهروزی است؛ کار جهادی بدون تحمل سختی امکان ندارد.

رئیس مجمع عالی بسیج در بیان سومین اصل هم بیان داشت: باید بدانیم، کار یا مخالف دارد یا دشمن؛ اگر با دشمن میجنگیم که موضوع روشن است، اما اگر در داخل کار جهادی میکنیم طبیعتا مخالفتهای گوناگونی هم بهوجود میآید؛ رهبری میفرمایند کاری که علیه دشمن نیست و اقدامی که هیچ مخالفی ندارد، کار جهادی نیست.

نظر شما
پربیننده ها