فرید:

اسناد مربوط به شهدای لرستان در عملیات سوسنگرد مستندسازی می‌شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان از رزمندگان لرستانی که در عملیات آزادسازی سوسنگرد حضور داشتند، خواست به‌منظور مستندسازی، آثار و اسناد مربوط به شهدای لرستان در این عملیات را در اختیار اداره‌کل حفظ آثار قرار دهند.
کد خبر: ۶۲۴۹
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۴ - 17November 2013

اسناد مربوط به شهدای لرستان در عملیات سوسنگرد مستندسازی می‌شود

ناصر فرید، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان لرستان در گفتگو با خبرگزاری دفاع مقدس در خرمآباد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات آزادسازی سوسنگرد گفت: در عملیات آزادسازی سوسنگرد بین 180 تا 200 نفر از لرستان شرکت داشتند و این در حالی است که تنها نام و اطلاعات مربوط به 100 رزمنده را در اختیار داریم و مابقی هنوز شناسایی نشدهاند.

وی با اشاره به فعالیتهای اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس لرستان در زمینه ثبت اسناد و آثار مربوط به دفاع مقدس خواستار همکاری پیشکسوتان دفاع مقدس با این ادارهکل در راستای مستندسازی آثار دفاع مقدس شد.
 
فرید با بیان اینکه شرایط آن دوران به گونهای نبود که آثار مربوط به سوسنگرد و نقش رزمندگان لرستانی در این عملیات ثبت شود، تصریح کرد: پیشکسوتان دفاع مقدس اگر از شهدا بهویژه شهدای عملیات سوسنگرد کارت شناسایی، سجاده، جانماز، مهر و تسبیح و یا آثاری در اختیار دارند آن را جهت مستندسازی در اختیار ادارهکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان قرار دهند.
 
وی با یادآوری اینکه در صورت در اختیار داشتن آثار و اطلاعات مربوط به عمیات سوسنگرد خواهیم توانست نقش لرستان را در این عملیات در قالب یک کتاب معرفی کنیم، گفت: اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان لرستان اقدام به راهاندازی کتابخانه تخصصی دفاع مقدس جهت استفاده دانشجویان، اساتید و رزمندگان دوران دفاع مقدس کرده است که در این کتابخانه کتابهای مربوط به شهدا و دفاع مقدس نگهداری میشود.
نظر شما
پربیننده ها