آخرین جزئیات از ترور دادستان زابل؛

حجت‌الاسلام رئیسی: ادعای جیش العدل بی اساس است/ به جریان دیگری مظنونیم

معاون اول رئیس قوه قضاییه گفت: هیچ مستندی که نشان دهد گروهک تروریستی جیش‌العدل این کار را انجام داده باشد، وجود ندارد و این ادعا بی‌اساس است.
کد خبر: ۶۱۹۶
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۹ - 16November 2013

حجت‌الاسلام رئیسی: ادعای جیش العدل بی اساس است/ به جریان دیگری مظنونیم

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از دانا، حجتالاسلام "سید ابراهیم رئیسی" معاون اول رئیس قوه قضاییه درباره آخرین جزئیات پرونده ترور دادستان زابل اظهار داشت: گروه "جیش العدل" که چندی پیش مسئولیت ترور "دادستان زابل" را بر عهده گرفت ادعایش خالیبندی بوده، ولی ما نمیخواستیم این موضوع را در تلویزیون اعلام کنیم؛ این گروه دیده که یک حادثه پیش آمده و میخواستند این قضیه را به خودشان بچسبانند.

وی افزود: این گروه در اطلاعیهای که منتشر کرده سه اشتباه دارند؛ یکی این که گفته بودند یک نفر کشته شده که اینطور نبوده، بلکه دو نفر کشته شدند و اینکه مکان و زمان را هم اشتباه گفتند.
 
رئیسی ادامه داد: این گروه خیلی عجله کرده بودند و با این کار خواستند بگویند که ما خیلی در ایران مقتدر هستیم و میتوانیم فساد کنیم، ولی هیچ نشانهای وجود ندارد که نشان دهد ترور دادستان زابل کار این گروه تروریستی است.
 
حجت الاسلام رئیسی گفت: ما به جریان دیگری مظنون هستیم که در حال حاضر دوستان در حال پیگیری این موضع هستند و بعد از اینکه تحقیقات به نتیجه رسید در مورد آن اطلاعرسانی میکنیم.
 
وی افزود: یک جریان سرقت مسلحانه بوده که مرحوم "موسی نوری" دادستان زابل با دنبال کردن این پرونده باعث دستگیری عناصر این گروه میشود و از آنجایی که اعضای این جریان آدمهای شروری هستند این احتمال وجود دارد که آنها دست به ترور دادستان زده باشند.
 
رئیسی در پایان گفت: البته قضیه هنوز قطعی نشده و ما در حال پیگیری برای نهایی شدن آن هستیم.
 
ساعت 7 و 45 دقیقه روز 15 آبان ماه سال جاری "موسی نوری قلعه نو" دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زابل به همراه رانندهاش عازم محل کارشان بودند که رو به روی بیمارستان امیرالمؤمنین (ع) زابل از سوی سرنشینان مسلح یک دستگاه خودروی پژو مورد تیراندازی واقع و به درجه رفیع شهادت نائل شدند.
نظر شما
پربیننده ها