معاون اجرایی ارتش اعلام کرد

آمادگی ارتش برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین تا پایان ماه صفر

معاون اجرایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از آمادگی ارتش برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین تا پایان ماه صفر خبر داد.
کد خبر: ۶۰۸۳۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۸ - 03December 2015

آمادگی ارتش برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین تا پایان ماه صفر

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ محمودی، معاون اجرایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از برپایی دو بیمارستان صحرایی مجهز 50 تخت خوابی در پایانههای مرزی مهران و چذابه بهمنظور خدمترسانی به زائرین اربعین حسینی(ع) خبر داد و گفت: ارتش برای امداد رسانی به زائرین اربعین تا پایان صفر آمادگی دارد.

وی افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران همزمان با ایام اربعین سرور و سالار آزادگان جهان حضرت اباعبدلله الحسین(ع) با تشکیل قرارگاه اربعین و همکاری و هماهنگی با دیگر نهادهای مرتبط در راستای خدمترسانی به زائرین، به تقویت همکاری خود با سایر ارگانها پرداخت.  

رئیس قرارگاه اربعین ارتش با بیان اینکه علاوه بر پایانههای مرزی مهران و چذابه در مرز شلمچه نیز اقدام به برپایی فوریتهای پزشکی امدادی کردهایم، افزود: تا کنون بیش از هزار نفر از زائرینی که نیاز به کمک امدادی و درمانی داشتند با مراجعه به مراکز درمانی و بیمارستانهای صحرایی ارتش تحت مداوا قرار گرفتند.

سرتیپ محمودی در ادامه با تشریح دیگر اقدامات ارتش در خصوص خدماترسانی به زائرین گفت: با توجه به اینکه اغلب پادگانهای ارتش در سه مرز مهران، چذابه و شلمچه در مسیر زائرین قرار دارند، لذا فرماندهان و مسئولین حاضر در این مراکز با برپایی ایستگاههای صلواتی در مسیر زائرین، از آنان پذیرایی و در صورت نیاز شرایط اسکان آنان را نیز فراهم میکنند.

وی با بیان اینکه بحث امداد و خدماترسانی ارتش به زائرین تا پایان ماه صفر ادامه خواهد داشت، افزود: ارتش نیز همانند دیگر سازمانها بهمنظور تسهیل در برگشت زائرین دهها دستگاه اتوبوس پیشبینی کرده که زائرین عزیز را تا نزدیکترین شهرهای مرزی خواهند رساند و در این راستا نیز سرویسهای بهداشتی، حمام صحرایی و ایستگاههای پذیرایی نیز پیشبینی شده است.

رئیس قرارگاه اربعین ارتش در پایان گفت: هوانیروز ارتش هم با اختصاص تیمهای بالگردی، آماده خدمترسانی به زائرین است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار