با حضور خانواده های معظم شهدا؛

مراسم اختتامییه نمایش آئینی حدیث پایداری در تربت حیدریه برگزار شد

مراسم اختتامییه نمایش آئینی حدیث پایداری با حضور خانواده های معظم شهدا و ایثارگران، اقشار مختلف مردم و مسئولان اداری و نظامی شهرستان تربت حیدریه در محل سالن شهید برونسی برگزار شد.
کد خبر: ۶۰۶۳۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۷ - 01December 2015

مراسم اختتامییه نمایش آئینی حدیث پایداری در تربت حیدریه برگزار شد

به گزارش دفاع پرس از مشهد، سرهنگ پاسدار فرضعلی گرایلی فرمانده سپاه ناحیه تربت حیدریه در مراسم اختتامییه نمایش آئینی حدیث پایداری اظهار داشت: نمایش آئینی حدیث پایداری تبلوری از ایستادگی و مقاومت شهدا و رزمندگانی است که به امر ولی فقیه زمان خود پا در رکاب عشق و جهاد گذاشته و در میدان مبارزه جنگ سخت دشمن با صلابت ایستادند.

سرهنگ پاسدار فرضعلی گرایلی تصریح کرد: حدود ۳۰ هنرورجوان به مدت دو ماه تمرین شبانه روزی را پشت سر گذاشتند تا بتوانند بخشی بسیار کوتاه از رشادت ها و دلاورمردیهای دوران ۸ سال جنگ تحمیلی را برای نسلهای امروز و آینده انقلاب اسلامی در قالب هنر به نمایش بگذارند.

وی اذعان کرد: امروز جوانان و نوجوانان و بخصوص نسلهای آینده انقلاب را باید با فرهنگ اخلاص و معنویت بسیج و ایثار و شهادت آشنا کرد و این اقدام مستلزم تبیین و گفتمان سازی در قالب برنامه های فرهنگی و هنری است.

گرایلی بیان داشت: دشمن فعالیتهای مغرضانه و تعرضانه خود را به گونه ای دیگر و در شکل نیرنگ و تزویر آغاز کرده و فصد دارد با این توطئه راه نفوذ را در عرصه های مختلف نظام باز کند و این مستلزم دشمن شناسی و بصیرت مسئولان و مردم است تا نگذارند دشمنان نظام اسلامی به اهداف پلید خود نزدیک شوند.

نمایش آئینی حدیث پایداری بصورت کاملاٌ بومی و تلفیقی از واقعه عاشورا و دوران دفاع مقدس در قالب جلوه هایی از تئاتر و نور و صدا است که از سوم آذر به مدت ۸ شب در سالن شهید برونسی شهرستان تربت حیدریه به روی سن رفت.

در پایان این مراسم از هنروران و دست اندرکاران این مجموعه نمایشی توسط مسئولان شهرستان تقدیر شد.

نظر شما
پربیننده ها