حجت الاسلام پناهیان در موکب خدام الحسین:

انسان‌ها نیازمند نور و حسین(ع) مصباح نور است/ زیارت اباعبدالله بدون ریا است

حجت الاسلام پناهیان با اشاره به نیاز انسان ها به نور گفت: حسین(ع) در میان ائمه بیشترین نور را می‌دهد.
کد خبر: ۶۰۵۸۴
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۴ - 01December 2015

انسان‌ها نیازمند نور و حسین(ع) مصباح نور است/  زیارت اباعبدالله بدون ریا است

به گزارش خبرنگار دفاع پرس اعزامی به کربلا، مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین شب گذشته در مسیر پیاده روی زائران اربعین و موکب خدام الحسین واقع در عمود 1120 با سخنرانی حجت الاسلام پناهیان و مداحی حاج میثم مطیعی برگزار شد.

حجت الاسلام پناهیان با طرح سوالاتی مبنی بر اینکه چگونه میتوان محبوب شد و صفتهای بد را از خود دور کرد و ابعاد خوب انسان فعال شود بیان داشت: سوال است که چطور محبتم به اهل بیت زیاد شود؟ چه کار کنیم علاقهمند به عبادت اول وقت شویم؟ یک نیاز اساسی وجود دارد که همه این سوالات را پاسخ میدهد.

وی افزود: ما پیش از هرچیز به نور احتیاج داریم. الله نور السماوات والارض، اهل بیت نور پاک و محض هستند و ما انسانها به نور احتیاج داریم.

سخنران مذهبی با بیان اینکه آنچه انسان را عاشق میکند؛ نور است، تاکید کرد: نور اگر باشد قلب را عاشق میکند. نور نیاز ما است. باید هر چند وقت یک بار شدت نیاز خود را به نور آزمایش کنیم. بعد میگوییم من الان نور ندارم و باید به کربلا بروم. در بین اهل بیت، حسین(ع) بیشتر از بقیه نور می دهد. مصباح الهدی است.

حجت الاسلام پناهیان تصریح کرد: هنگامی که نور کم شود فهم بسته می شود. نور زیاد شود قدرت بدنی می دهد، نو حتی بیماری های جسمی را هم علاج می کند.

وی با اشاره به اینکه از نماز و از محبت اهل بیت نور می گیریم افزود: با انسان های خوب که صحبت می کنیم حس می کنیم نور گرفتیم با انسان های بد هم صحبت می شویم می گوییم نورم رفت. روز قیامت فقط با نور راه می رویم، برخی فقط یک قدم را روشن می کنند برخی به تمام محشر نور می دهند.

سخنران مذهبی با اشاره به اینکه  خدا هرکه را بخواهد شهید کند نورانی می کند، گفت: نیت نور درست می کند. هیچ کاری مثل زیارت اباعبدالله  نور نمی دهد چون نه ریا دارد نه کبر و غرور.

وی در بیان این نکته که چگونه نیاز به نور را می فهمیم گفت: مدتی غرق نور باشید بعد که از این نور جدا شدید احساس میکنید بی پناهید دائم می گویید من آن نور را احتیاج دارم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار