در جریان اجرا در مسیر راهپیمایی اربعین صورت گرفت؛

درخواست استان‌های عراق برای اجرای نمایش ایرانی «نجم الثاقب»

نماینده مجلس، معاون فرهنگی سپاه، فعالان فرهنگی و رایزن فرهنگی سفارت ایران در عراق به تماشای نمایش «نجم الثاقب» نشستند.
کد خبر: ۶۰۵۳۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۹ - 30November 2015

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی نماینده مجلس، سردار نجات معاون فرهنگی سپاه، سعید قاسمی و حسین یکتا فعال فرهنگی و حجت الاسلام والمسلمین اباذری رایزن فرهنگی سفارت ایران در عراق طی روزهای گذشته به تماشای نمایش «نجم الثاقب» نشستند.

از بین این مهمانان، اباذری ضمن تعریف و تمجید از نمایش آن را بسیار تاثیرگذار و مهم ارزیابی کرد و اجرای اینگونه آثار هنری و فرهنگی در مسیر پیاده روی زائران را ضروری دانست.

*درخواست استانهای عراق برای اجرای «نجم الثاقب»

وی با اشاره به استقبال مردم عرب زبان عراق از نمایش، از درخواست استانهای دیگر عراق برای اجرای نمایش در طول سال خبر دادند و تاکید کردند که اینگونه برنامههای فرهنگی باید در عراق تکرار شود.

اجرای «نجم الثاقب» تولید مرکز مُهنا، در مسیر نجف به کربلا و در عمود 285 موکب امام رضا (ع) به کارگردانی سعید اسماعیلی از دوشنبه دوم آذر (11 صفر) آغاز شده و تا 11 آذر (19 صفر) ادامه خواهد داشت.

دیگر عوامل اصلی این نمایش عبارتند از مجری طرح: محمد نیاکان، طراح نور: عباس رحمانی، طراح صحنه و دکور: آنه محمد ایری، مدیر تولید: نادر قنبری، پخش صداوتصویر: سیدحنیف خیرالامور و جلوههای ویژه: رضا ترکمان.
انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها