در نشست اعضای شورای هماهنگی مطرح شد

ماه محرم در کانون برنامه‌ریزی‌های هفته‌ ملی کودک سال 95

نشست هماهنگی شورای هفته ملی کودک برای برنامه‌ریزی این هفته در سال ۹۵ برگزار شد که توجه به ماه محرم در این هفته مورد بحث بود.
کد خبر: ۶۰۵۱۸
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۹ - 30November 2015

ماه محرم در کانون برنامه‌ریزی‌های هفته‌ ملی کودک سال 95

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، اولین نشست برنامهریزی هفته ملی کودک در سال 1395 با حضور نمایندگان سازمانها و نهادهای عضو شورای هماهنگی و برنامهریزی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

علیرضا حاجیانزاده در این نشست گفت: تمامی این برنامهها و فعالیتهای این هفته با هدف جلب توجه بیشتر افکار عمومی و مسئولان کشور به موضوع کودکی و ایجاد جریان فکری برای پرداختن به مسایل این قشر از جامعه صورت گرفت.

وی پایهریزی برای همکاری جامعتر به منظور رسیدن به چارچوب منسجم و ساماندهی ارتباطهای بین سازمانی و طرح مباحث فکری و نظری با نگاهی متفاوت به برنامههای سال آینده هفته ملی کودک با توجه به مصادف شدن با ماه محرم را از اهداف برپایی این نشست عنوان کرد.

مدیرعامل کانون در ادامه یادآور شد: تلاش ما بر این است که طی فرآیندی جامع در تمام طول سال برای کودکان و نوجوانان برنامهریزی داشته باشیم و در هفته ملی کودک نتایج آن را به نمایش عمومی بگذاریم.

وی با اشاره به هفته ملی کودک به عنوان یک فرصت مناسب برای استفاده از ظرفیت تمام سازمانها در کنار هم برای پرداختن به موضوعها و مسایل کودکان افزود: به اعتقاد من در دو جهتگیری «برنامهای» و «فکری و هماندیشی» در این حوزه میتوانیم مباحث این نشستها را دنبال کنیم.

حاجیانزاده با بیان اینکه ما قصد ورود به ساختار و موضوع دیگری را نداریم و تنها به مناسبت هفته ملی کودک به محکمتر شدن ارتباطها برای شکلگیری فرآیندی یکساله و کار عمیق برای کودکان تلاش میکنیم اظهار داشت: قصد داریم در این نشستها مباحث ستادی را مطرح و با همفکری و کمک هم تصمیمگیری کنیم.

وی برپایی نشستهایی برای هماهنگی بیشتر، قرار دادن مخاطب کودک در دستور کار، ارایه طرحهایی که سازمانهای مختلف در حوزه کودک دارند، پرداختن به موضوعهایی درباره کودک، اطلاعرسانی بهتر، توجه به مناسبتهای ماه محرم در هفته ملی کودک سال95 و تلاش برای بهرهگیری از تمامی ظرفیتها به منظور هماندیشی بهتر را از مباحثی عنوان کرد که نیاز به بررسی بیشتر و برنامهریزی دارد.

در این نشست نمایندگان ریاست جمهوری، وزارت دادگستری، شهرداری تهران، آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت کشور، سازمان تبلیغات اسلامی، هلال احمر جمهوری اسلامی، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، سازمان اسناد و کتابخانه ملی، سازمان محیط زیست، پلیس راهور ناجا و اعضای ستاد اجرایی هفته ملی کودک نیز حضور داشتند.

در اولین نشست برنامهریزی هفته ملی کودک که در مرکز آفرینشهای فرهنگیهنری کانون برگزار شد برخی از حاضران ضمن بررسی و آسیبشناسی فعالیتهای صورت گرفته به بیان دیدگاهها و پیشنهادهای خود در این باره پرداختند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها