نقاشی ۲۸ متری با موضوع کربلا رونمایی شد

بزرگترین پرده نقاشی «از عرفات تا کربلا» اثر استاد «عباس قانع» عصر امروز در حوزه هنری رونمایی شد.
کد خبر: ۶۰۵۱۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۲ - 30November 2015

نقاشی ۲۸ متری با موضوع کربلا رونمایی شد

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، بزرگترین پرده نقاشی «از عرفات تا کربلا» اثر استاد عباس قانع عصر امروز با حضور مرتضی گودرزی دیباج مدیر دفتر هنرهای تجسمی حوزه هنری و جمعی از هنرمندان در حوزه هنری رونمایی شد.

این پرده نقاشی 28 متر طول دارد و از حضور امام حسین(ع) و کاروان ایشان در عرفات تا روز عاشورا و به آتش کشیدن خیمههای اهلبیت سیدالشهدا(ع) در کربلا را به تصویر کشیده است.

گودرزی دیباج مدیر دفتر هنرهای تجسمی حوزه هنری در این رونمایی اظهار داشت: زمانی که استاد قانع در آلمان مشغول به تحصیل بود، به دانش روز اروپا مسلط شد و با دستاوردهای خوبی به ایران بازگشت.

وی ادامه داد: استاد قانع که از 40 سال پیش به ایران بازگشت، وضعیت معیشتی خود را از هنر جدا کرد و راه درآمد مالی را به کارهایی غیر از هنر قرار داد و تا امروز نیز آثار مجسمههای مسی به بیش از 400 اثر میرسد طراحی و تولید کرده است.

گودرزی دیباج یادآور شد: وی روحیات خاصی دارد و سالهاست که قبل از نماز صبح بیدار میشود و برنامه ذکر دارد که تا طلوع آفتاب این ذکر را ادامه داده و بعد به ورزش و پیادهروی میپردازد.

وی خاطرنشان کرد: تخصص اصلی استاد قانع، مجسمهسازی است اما در نقاشی هم کار کرده است. اثر دیگری درباره زندگی امام رضا(ع) نقاشی کرده که این اثر به زودی در حوزه هنری رونمایی میشود.
انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها