تشکیل گروه مجازی ۱۰۰ نفره برای «نامه رهبری» از فعالان چندین کشور

فعال سیاسی در نیجریه با دعوت از فعالان چندین کشور، گروه مجازی ۱۰۰نفره برای پیگیری اخبار و بازتاب نامه رهبری به جوانان غربی تشکیل داد.
کد خبر: ۶۰۵۱۵
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۸ - 30November 2015

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، نامه دوم رهبری انقلاب خطاب به جوانان رهبری، در حال انعکاس میان محافل مختلف در کشورهای مختلف است.

از جمله فعالان سیاسی در ارتباط با این نامه، «هارون البیناوی» مسلمان اهل نیجریه است که از زمان انتشار نامه نخست رهبری ایران به جوانان غربی در این خصوص فعالیت دارد.

هارون به گروه بینالملل خبرگزاری فارس گفت: من در فیسبوک فعالیت موثری داشتم و زمانیکه نامه نخست رهبری ایران منتشر شد، تبادل اطلاعاتی زیادی انجام دادم اما متاسفانه فیسبوک، صفحه من را مسدود کرد.

هارون افزود: من بعد از آن سه بار دیگر، صفحات جدیدی در فیسبوک ساختم و فعالیت کردم اما باز هم هر سه بار، فیسبوک صفحه من را مسدود کرد.

این فعال نیجریایی گفت: بعد از آن بود که 23 ماه می گذشته (2 خرداد ماه 1394) گروهی مجازی در شبکه اجتماعی «واتسآپ» تشکیل دادم که حدود 100 عضو از فعالان کشورهای مختلف دارد.

هارون البیناوی توضیح داد: این گروه مجازی را برای دفاع از مفاهیم این نامه و دفاع از ایران راهاندازی کردم. امروز این گروه ما ایستگاهی ارتباطی شده است در میان کشورهای مختلف دنیا که هماهنگیهای خود در خصوص این موضوعات اینجا انجام میدهیم.

این فعال سیاسی تأکید کرد: هر آنچه از مقالات و یادداشتهایی که در رسانههای مختلف دنیا در خصوص حوزه فعالیت ما منتشر میشود، در اینجا اطلاعرسانی میکنیم تا همه اعضا مطلع شوند.

این گروه مجازی به دلیل محدودیت فنی، فقط 100 عضو از حداقل 11 کشور از جمله، آلمان، آفریقای جنوبی، نیجریه، غنا، اندونزی، هند، پاکستان و سریلانکا دارد.

مدیر این گروه همچنین گفت که قصد دارد به دلیل فضای فنی بهتر، مجموعهای جدید را برای نامه رهبری، در شبکه اجتماعی «تلگرم» ایجاد کند زیرا در آن صورت محدودیتی برای عضو شدن افراد مختلف از کشورهای متعدد (بر خلاف واتسآپ) وجود ندارد.

* کلمه کلمه نامه رهبری مهم است و باید بدرستی بررسی شود

ساعتی پس از انتشار نامه دوم رهبری، هارون در گفتوگو با گروه بینالملل فارس، گفت: من ابتدا در حال خلاصه کردن نامه بودم [تا آن را منتشر کنم] اما دیدم کلمه به کلمه آن مهم است و حق مطلب ادا نخواهد شد... این نامه کوتاه است اما موضوعات مهم و متعددی در آن ذکر شده که باید بدرستی به آن پرداخته شود.

هارون درباره نحوه برخورد کشورهای عربی و واکنش آنان به این نامه گفت که «دولتهای غربی مانند همیشه آن را نادیده میگیرند اما مردم در غرب مانند نامه اول از آن استقبال خواهند کرد».

این تحلیلگر نیجریایی افزود: این نامه قلب مردم غرب را نشانه گرفته است. توجه کنید که این نامه را فقط جوانان نمیخوانند بلکه والدین آنان هم آن را مطالعه خواهند کرد. این تحولی مهم است و این وظیفه ماست که آن را در شبکههای اجتماعی منتشر کنیم تا به هدفش برسد.

به گفته هارون «رسانههای جریان غالب هرگز این نامه را تبلیغ نمیکنند، در نهایت حداکثر کار آنان این است که بخشهایی از آن را که مورد علاقهشان است، جدا میکنند و حتی آن را در نقل، تحریف میکنند».

هارون یحیی از فعالان سیاسی ساکن شهر کادونا در شمال نیجریه است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار