وزارت کشور عراق: دهها هزار ایرانی بدون روادید وارد عراق شده‌اند

وزارت کشور عراق با انتشار بیانیه‌ای از خارج شدن کنترل اوضاع گذرگاه مهران به دلیل ازدحام زیاد زائران ایرانی انتقاد کرد و گفت که هزاران ایرانی بدون روادید وارد عراق شده‌اند.
کد خبر: ۶۰۵۰۹
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۲ - 30November 2015

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، وزارت کشور عراق امروز با انتشار بیانیهای از مسئولان ایرانی به دلیل عدم کنترل بر گذرگاه مرزی مهران و ورود بدون روادید هزاران زائر به خاک عراق انتقاد کرد.

به گزارش وبگاه خبری «المستقله» عراق، وزارت کشور عراق نوشت که «گذرگاه مرزی زرباطیه [مهران] طی 48 ساعت گذشته شاهد آشفتگی بود.. طرف ایرانی وظایف و تعهدات خود را به شکل مسئولانه انجام نداد».

در این بیانیه آمده است که «گذرگاه زرباطیه (مهران) در استان واسط، طی 48 ساعت گذشته اتفاقات تاسفباری را شاهد بود. حجم زیادی از زائران به آنجا آمدند بطوری که روز یکشنبه تعداد آنان بیش از گنجایش این گذرگاه بود و روشن شد که بخش بزرگی از زائران که تعدادشان دهها هزار نفر است، بدون روادید وارد خاک عراق شدند و این سبب اردحامی شدید و در نتیجه شکسته شدن درها و موانع و آسیب به سلامتی افراد و نیروهای گارد مرزی و از دست رفتن کنترل گذرگاه شد».

وزارت کشور عراق مسئولیت این وضعیت را بر عهده طرف ایرانی دانست و گفت که مسئولان ایرانی به وظیفه خود عمل نکردهاند و سبب از دست رفتن کنترل وضعیت گذرگاه شدهاند اما با این حال گارد مرزی عراق از به کار بردن زور علیه زائران خودداری کرده هرچند حق استفاده از همه ابزارها برای حفظ مرزهایش را داشته تا از هویت افراد وارد شده به خاک عراق اطمینان حاصل کند.

در پایان این بیانیه آمده است که «وزارت کشور عراق افتخار میکند که نیروهای امنیتیاش و مردمش میهماننواز هستند و تلاش کردهاند که همه مسلمانان بتوانند به برگزاری شعائر دینی خود بپردازند و همه امکانات در این خصوص به کار گرفته شده است اما از همسایگانش درخواست میکند که مراعات وضعیت امنیتی و سیاسی را بکنند و در حفظ امنیت مرزی و حاکمیت کشور همکاری کنند و مناسبتهای دینی بهانهای برای ایجاد تنش و خسارتهای تأسفبار که دشمنان در پی آن هستند، نشود».
انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار