خراب کاری در مترو بروکسل؛

خرابکاری قطارهای بروکسل مترو پاریس را از کار انداخت

مقامات بلژیکی اعلام کردند که بر اثر خرابکاری و آتش‌سوزی عمدی در کابل‌های ارسال علایم، خط راه‌آهن سریع‌السیر بروکسل به پاریس متوقف شد.
کد خبر: ۶۰۴۷۳
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۷ - 30November 2015

خرابکاری قطارهای بروکسل مترو پاریس را از کار انداخت

ه گزارش گروه سایررسانههای دفاع پرس ، رحمانی فضلی در دیدار با عدنان محمود سفیر سوریه در ایران، از موفقیتهای دولت و ملت سوریه در مبارزه با تروریسم ابراز خرسندی کرد و گفت: وضعیت صحنههای نبرد در کشورهایی مثل عراق و سوریه نسبت به چند ماه قبل به نفع مردم و دولت این کشورها تغییر پیدا کرده و یکی از عللی که برخی کشورهای غربی و مرتجع منطقه به دنبال ائتلافی برای حل این مناقشات از مسیر سیاسی هستند، به این موضوع بر میگردد.

وی با تاکید بر اینکه مشکلات و مسائل مربوط به کشور سوریه، بایستی توسط دولت و ملت سوریه حل و فصل شود و حل این مشکلات راهکاری جز سوری-سوری ندارد، اظهار کرد: همه کشورها بایستی برای تحقق این موضوع، صادقانه و به دور از اهداف و مقاصد سود جویانه دخیل باشند.

وزیر کشور ادامه داد: ریشه گروههای افراطی و تروریستی که سالها منطقه و اخیرا نیز اروپا با آن درگیر است، به اقدامات سالهای اخیر برخی کشورهای غربی و معدود کشورهای مرتجع منطقه بر میگردد که با حمایتهایشان باعث ایجاد و توسعه فعالیت این گروهها در سطح منطقه و جهان شده اند.

وی افزود: دولت و ملت ایران بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری و رئیسجمهور محترم، همواره از کشورهای مظلوم جهان به ویژه کشورهای اسلامی و همسایه در مقابل ظالمان دفاع خواهد کرد.

رحمانی فضلی با بیان اینکه کشورهایی که در شکل گیری و تقویت این گروههای افراطی نقش اساسی داشتهاند، با توجه به تحولات اخیر و موفقیتهای جبهه مقاومت در مقابل تروریستها، رسیدن به اهداف استعمارگرایانه خود را از مسیر دیپلماسی و گفتگو برگزیدند، گفت: این کشورها اگر چه هم اکنون و در ظاهر راهکار سیاسی را پیشه کردهاند، اما جهان بداند هدف این کشورها چه از مسیر سیاسی و چه از مسیر نظامی یکی است و آن مداخله در امور داخلی کشورها و پیگیری منافع مورد نظر خود میباشد.

عدنان محمود سفیر سوریه در ایران نیز در این ملاقات، به تشریح آخرین وضعیت تحولات سوریه و موفقیتهای ارتش و مردم سوریه در جریان مبارزه با گروههای افراطی و تروریستی پرداخت و از دعوت وزیر کشور سوریه از رحمانی فضلی به این کشور، در راستای پیگیری اسناد همکاری 2 جانبه برای مبارزه با تروریسم و همکاریهای پلیسی خبر داد و دعوتنامه رسمی وزیر کشور سوریه را به رحمانی فضلی تقدیم کرد.

عدنان محمود ضمن تقدیر از حمایتهای صادقانه دولت و ملت ایران و بویژه رهبر معظم انقلاب از دولت و ملت سوریه گفت: این حمایت ها از مهمترین عوامل استمرار پایداری و مقاومت دولت و ملت سوریه در قبال تهدیدات تروریست ها طی سالهای اخیر بوده است.

بر اساس این گزارش، محمد الشعار وزیر کشور جمهوری عربی سوریه، اول تیر ماه امسال در سفر به تهران با رحمانی فضلی وزیر کشور و تعدادی از مقامات عالیرتبه کشورمان دیدار کرد و در جریان این سفر یادداشت تفاهم همکاری دو وزارتخانه، به امضاء وزرای کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی سوریه رسید.

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار