امیر نصیرزاده:

حملات هوایی روسیه به مواضع داعش موازنه جنگ را تغییر داد/ اهمیت استراتژیک حضور فعال در هوا

معاون هماهنگ‌کننده نهاجا حملات هوایی روسیه به مواضع داعش را عامل تغییر موازنه جنگ در سوریه دانست و گفت: این موضوع بیانگر اهمیت نیروی هوایی در جنگ‌های نوین است.
کد خبر: ۶۰۴۲۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۹ - 30November 2015

حملات هوایی روسیه به مواضع داعش موازنه جنگ را تغییر داد/ اهمیت استراتژیک حضور فعال در هوا

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده معاون هماهنگکننده نیروی هوایی ارتش، با اشاره به اهمیت حضور نیروی هوایی در کلیه جنگها گفت: از شاخصههای نیروی هوایی اضافه کردن دو بعد ارتفاع و زمان به دیگر ابعاد جنگ و دفاع است.

وی افزود: اگر کشوری هوا و فضا را در اختیار نداشته باشد و آن را بی اهمیت جلوه دهد، به این معنی است که ابعاد مهمی از جنگ را به طرف مقابل واگذار کرده و این کار نوعی خودزنی است.

معاون هماهنگکننده نهاجا به تشریح بعد زمان در جنگ پرداخت و اظهار داشت: تحرک و سرعت بالایی که در تجهیزات هوایی وجود دارد یکی از ابعاد مهم جنگ است. هر کس که توانمندی استفاده بهینه از زمان را داشته باشد، میتواند سرنوشت جنگ را به سود خود رقم بزند.

وی با اشاره به برخی نظریات مطرح شده درباره ناهمطراز بودن جنگها اشاره کرد و گفت: عدهای معتقدند شاید در جنگ ناهمطراز با طرف مقابل توان درگیری کمتری داشته باشیم، و به همین دلیل بهتر است بیشتر به مباحث دفاعی بپردازیم؛ این در حالی است که نیروی مسلح هر کشور هرچقدر که در بخش دفاعی نیرومند باشد، نباید در آفند خود را از ابعاد ارتفاع و زمان محروم کند و باید با تمام  توان و ابتکار  از آنها بهره ببرد؛ چرا که گاهی اوقات حمله، بخشی از دفاع به حساب میآید.

امیر نصیرزاده توان و تأثیرگذاری نیروی هوایی را در جنگهای امروزی انکارناپذیر دانست و خاطرنشان کرد: ازجمله فواید استفاده از هوا در جنگها، خطرپذیری کم آن در مقایسه با دیگر ابعاد جنگها بهشمار میرود.

معاون هماهنگکننده نیروی هوایی ارتش با بیان اینکه علیرغم تغییر نوع تاکتیک جنگهای نوین، تأثیرگذاری و اولویتبندیهای دفاعی تغییری نکرده و حضور فعال در هوا همچنان از اهمیت استراتژیک برخوردار است، گفت: کشورهای درگیر در جنگ سوریه از طریق هوا تأثیرگذاری فراوانی را بهدست آورده، و اراده خود را به طرف مقابل تحمیل کردهاند.

وی تصریح کرد: علیرغم اینکه سوریه چندین سال است با تروریستها درگیر جنگ زمینی است، ولی حملات هوایی روسیه به مواضع داعش موازنه جنگ را تغییر داد و این موضوع بیانگر اهمیت نیروی هوایی در جنگهای نوین است.

امیر نصیرزاده نگرش مسئولین به اقدامات نیروی هوایی ارتش را مثبت دانست و گفت: خوشبختانه نگرش و پشتیبانی مسئولین کشور به این مباحث بسیار خوب است و برنامههای ما هم در این راستا با جدیت در حال پیگیری و اجراست.

نظر شما
پربیننده ها