افتتاح نمایشگاه 'معرفی ایران از دریچه تصویر' در ایتالیا

نمایشگاه عکس 'معرفی ایران از دریچه تصویر' روز شنبه با تلاش رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا در موزه هنرهای شرقی شهر رم افتتاح شد.
کد خبر: ۶۰۲۸۰
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۷ - 29November 2015

افتتاح نمایشگاه 'معرفی ایران از دریچه تصویر' در ایتالیا

به گزارش گروه سایررسانههای دفاع پرس،  در این نمایشگاه که مورد استقبال علاقمندان به ایران و فرهنگ ایرانی قرار گرفت، 80 قطعه عکس از کشورمان که توسط 70 گردشگر ایتالیایی گرفته شده است، به معرض نمایش درآمد و دو عکس برتر جوایزی دریافت کردند.


در پی فراخوان مسابقه عکاسی 'ایران از دریچه تصویر' که در اوایل تابستان سالجاری منتشر شد، بیش از 120 نفر از گردشگران ایتالیایی که به ایران سفر کرده بودند با ارسال یک هزار و پانصد قطعه عکس در این مسابقه شرکت کردند.

هیات داوران این مسابقه متشکل از پروفسور 'ریکاردو زیپولی' استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه ونیز، خانم دکتر 'فلیچتا فرارو' رایزن فرهنگی سابق ایتالیا در ایران و مدیر انتشاراتی سی و سه پل در ایتالیا و همچنین بیژن بصیری هنرمند ایرانی، پس از بررسی تمام عکس های ارسالی در نهایت 80 قطعه عکس را برای نمایش در این نمایشگاه انتخاب کردند.

در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه، دو عکس برتر به عنوان بهترین عکس های این نمایشگاه توسط هیات داوران برگزیده و به عکاسان آن 'گائتانو دی فیلیپو' و 'جولیا نوولی' جوایزی داده شد.
در این نمایشگاه همچنین 100 عکس دیگر از باستان شناسان ایتالیایی که در طول 60 سال گذشته به ایران سفر کرده بودند و نیز 10 اثر از هنرمند برجسته ایتالیا پروفسور زیپولی استاد دانشگاه ونیز در معرض دید علاقمندان قرار گرفت.

موزه هنرهای شرقی و موسسه مطالعاتی خاور دور 'ایزمئو' نیز تعدادی عکس از ایران را که در حین کاوش ها و مطالعات باستانی و فرهنگی در سال های گذشته گرفته بودند در کنار 10 اثر شاخص از استاد زیپولی در همین موزه به نمایش گذاشت.

شمار گردشگران ایتالیایی در ایران در دو سال اخیر رشد چشم گیری داشته است و در سال 2014 میلادی بیش از 13 هزار روادید برای ایتالیایی ها در شهرهای رم و میلان صادر شد که در قیاس با سال 2013 میلادی بیش از سه برابر افزایش داشته است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار