سردارسید محمدرضا سید احمدیان:

بیماری واگیرداری از زائران کربلای معلی گزارش نشده است

معاون بهداشت و درمان (بهداد) نیروی انتظامی گفت: تاکنون هیچ نوع بیماری واگیرداری از زائران کربلای معلی گزارش نشده است اما این افراد باید با رعایت نکات بهداشتی از بروز بیماری های احتمالی جلوگیری کنند.
کد خبر: ۶۰۲۳۲
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۱ - 29November 2015

بیماری واگیرداری از زائران کربلای معلی گزارش نشده است

به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سردارسید محمدرضا سید احمدیان افزود: زائران باید با رعایت نکات بهداشتی از بیماری های احتمالی همچون آنفلوآنزا، وبا، اسهال و استفراغ جلوگیری کنند.


وی گفت: میکروب و ویروس ها در اجتماع و تجمعات، بیشتر قابل انتقال هستند و با نزدیک شدن به فصل سرما، ویروس سرما خوردگی به وفور در محیط یافت می شود؛ بر این اساس باید با رعایت نکات بهداشتی از انتقال آن ها جلوگیری کنیم.


این مقام ارشد انتظامی همچنین به دو گروه از بیماری ها اشاره کرد و گفت: بیماری های تنفسی و گوارشی در تجمعات، زیاد اتفاق می افتد و بهترین راهکارهای پیشگیری از آن، شستن دست ها قبل از صرف غذا، تغذیه مناسب و مفید و مصرف مایعات فراوان است.
 

سیداحمدیان افزود: افراد، هنگام عطسه کردن، دست خود را جلوی دهانشان بگیرند تا ترشحات آن در هوا پخش نشود و در صورت بروز علائم بیماری در اولین فرصت به پزشک مراجعه کنند.


سال گذشته در ایام منتهی به اربعین بیش از یک میلیون و 500 هزار زائر برای شرکت در آیین های سوگواری و زیارت عتبات عالیات به عراق سفر کردند که پیش بینی می شود، این شمار در اربعین امسال تا دو میلیون تن افزایش یابد.

نظر شما
پربیننده ها