شمخانی در جمع خبرنگاران؛

ادامه "برجام" به بستن پرونده "PMD" بستگی دارد

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اظهارات اخیر مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: راه ادامه برجام بستن پرونده «پی ام دی» است.
کد خبر: ۶۰۲۲۲
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۳ - 29November 2015

ادامه

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در حاشیه پنجمین سالگرد شهادت دکتر مجید شهریاری و پاسداشت مقام شهدای دانشگاه در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه کمیته نظارت بر برجام در شورای امنیت تشکیل شده است یا خیر؟ گفت: شورای برجام که مسئولیت نظارت بر برجام را عهدهدار است، شکل گرفته و جلسات آن بهطور متناوب برگزرای میشود و در چارچوب وظایف، بر امور نظارت میکند.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر گزارش اخیر مدیرکل آژانس بینالمللی و اینکه اگر اختلالی توسط آژانس ایجاد شود، نوع همکاری ما چگونه خواهد بود؟ اظهار داشت: نباید اسمش را اختلال بگذاریم؛ در مقطع اخیر جمهوری اسلامی ایران بر مبنای گزارش مدیرکل آژانس بینالمللی نهایت همکاری را برای شفافسازی سوالات، موضوعات و مکانهایی که قسمت عمدهی آن گزارشهای وهمی مبتنی بر خواستههای سرویسهای امنیتی بود را ارائه داده و تعاملات سازنده را داشته است. سطح همکاری به نحوی بود که حتی کارشناسان آژانس هم از نظر استاندارد و پاسخگو بودن، ما را تایید کردند.

شمخانی با بیان اینکه در گزارش اخیر آژانس هیچ انحرافی مبنی بر غیر صلحآمیز بودن روند هستهای ایران دیده نمی شود، افزود: براساس گفتار آمانو این گزارش یک گزارش خاکستری و روشن خواهد بود.

وی ادامه داد: آن گزارش بسترساز قطعنامه شورای حکام خواهد بود و آنچه پرونده مسائل گذشته را میبندد قطعنامه شورای حکام است؛ یعنی 1+5 قسمت تشکیلدهنده شورای حکام است؛ که امیدواریم به وظیفه خود عمل کرده و پرونده را ببندد.

دبیر شورای عالی امنیت در پایان گفت: براساس ابلاغیه تاریخی مقام معظم رهبری مسئولان جمهوری اسلامی ایران میدانند که بهطور همزمان نمیتوان هم برجام و هم عدم بستن پرونده PMD را توامان داشت. لذا راه ادامه برجام بستن PMD است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار