حجت‌الاسلام آل هاشم:

ارتقای توان رزمی باعث تقویت موقعیت راهبری کشور در منطقه و جهان می‌شود

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: ارتقای توان رزمی نیروهای مسلح تقویت‌کننده موقعیت راهبری کشور در منطقه و جهان خواهد بود.
کد خبر: ۶۰۲۱۰
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۵ - 29November 2015

ارتقای توان رزمی باعث تقویت موقعیت راهبری کشور در منطقه و جهان می‌شود

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، حجتالاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در جمع فرماندهان و کارکنان منطقه پدافند هوایی شرق کشور در بیرجند گفت: بدون تردید تقویت بنیه معنوی و بصیرت نیروهای مسلح مستقیما بر توان نظامی آنان تاثیرگذار است و ارتقاء توان رزمی آنان، تقویتکننده موقعیت راهبری کشور در منطقه و جهان محسوب میشود.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران بهعنوان یک انقلاب بزرگ در دهههای پایانی قرن بیستم تأثیرات شگرفی بر منطقه جنوب غرب آسیا و نظام بینالملل برجای گذاشت، افزود: انقلاب اسلامی ایران توانست با ارائه الگوی مردم سالاری دینی که مبتنی بر آموزه های اصیل اسلامی است در بُعد نظری و فلسفی، نظام استکبار را نفی و با تأسی از ائمه اطهار (ع) به مبارزه با قدرت های استکباری و در رأس آنها آمریکای جنایتکار بپردازد.

نماینده ولی فقیه در ارتش تصریح کرد: دشمنان اسلام که با احیای اسلام ناب محمدی(ص) در ایران، منافع خود را در خطر میدیدند با تمام توان به مقابله با آن پرداختند و با هجمههای گسترده امنیتی،  نظامی و اقتصادی سعی کردند این انقلاب را از پای در آورند؛ که البته نتوانستند و همگان امروز شاهد هستند که با گذشت بیش از 37 سال از انقلاب، این شجره طیبه روز به روز پیشرفت کرد و ملل مسلمان و مستضعف جهان را به آینده ای روشن امیدوارتر ساخت.

حجتالاسلام آل هاشم در ادامه افزود: اکنون که ما در دهه چهارم انقلاب اسلامی و در برههای حساس از انقلاب قرار داریم، مشکلات اقتصادی و اجتماعی فراوانی منطقه و جهان را که عمدتاً ناشی از سیاست های غلط غرب است فراگرفته و وضعیت منطقه را در شرایط پیچیده و شکنندهای قرار داده است؛ شرایطی که رهبر فرزانه انقلاب از آن بهعنوان پیچ تاریخی یاد نمودند؛ لذا گذر از این وضعیت، درک و هوشیاری بالای آحاد جامعه و مسئولان را میطلبد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه در بُعد داخلی و در پایان مذاکرات هستهای، دشمن به دنبال نفوذ و ایجاد اختلاف بین مردم است، تصریح کرد: راهکار دشمن در این رابطه نفوذ سیاسی، فرهنگی و اقتصادی است. در واقع دشمن همان مولفههای تهدید نظامی و تحریم اقتصادی را مد نظر دارد و امروز آن را با راهبرد نفوذ دنبال میکند.

وی در ادامه وظیفه فرماندهان و مسئولین ارتش را بهعنوان افسران جنگ نرم در این شرایط بسیار  با اهمیت و حساس دانست و افزود: شناخت موقعیت راهبردی جبهه خودی و دشمن و شناساندن آن به جوانان و کارکنان از اهمیت زیادی برخوردار است و در این مسیر تمسک به دین و معنویتگرایی در خنثیسازی ترفندهای دشمنان در هر دو جبهه جنگ نرم و سخت بسیار مهم است.

حجتالاسلام آل هاشم تصریح کرد: بدون تردید، تقویت روح معنوی کارکنان در توان رزمی آنها تأثیرگذار است و از منظر رهبر فرزانه انقلاب، لازمه این ارتقا همراه شدن ایمان با بصیرت، عزم راسخ و احساس مسئولیت در کنار نیروی انسانی مجهز به دانش و تجهیزات پیشرفته است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه به تشریح سخنان فرماندهی معظم کل قوا در جمع بسیجیان پرداخت و خاطرنشان کرد: یکی از مولفههای معنویت در کارکنان، بصیرت است؛ مولفهای که رهبر فرزانه انقلاب نیز در سالهای اخیر بارها بدان تأکید فرمودهاند و میفرمایند "در زندگی پیچیده امروز، بدون بصیرت نمیشود حرکت کرد و اگر بصیرت نداشته باشید ناخودآگاه به دشمن کمک میکنید".

وی در پایان تأکید کرد: تهدیدات فرهنگی و سیاسی محیطهای پیرامونی و قرار گرفتن در شرایط حساس انتقالی، و گسترش بحرانها و تحولات پر شتاب فرهنگی و سیاسی ایجاب میکند تا نسل جوان جامعه را از اینگونه عوامل آگاه کنیم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار