در آستانه اربعین حسینی:

مادر شهید عرصه خبر دفاع مقدس به فرزند شهیدش پیوست

مادر شهید مجید حجتی زرکی اولین خبرنگار حوزه دفاع مقدس در تربت حیدریه، دعوت حق را لبیک گفت و به فرزند شهیدش پیوست.
کد خبر: ۶۰۱۶۹
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۰ - 29November 2015

مادر شهید عرصه خبر دفاع مقدس به فرزند شهیدش پیوست

به گزارش دفاع پرس از مشهد، در آستانه اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، مادر تنها شهید عرصه خبر و خبرنگاری حوزه دفاع مقدس در تربت حیدریه دار فانی را وداع گفت و به فرزند شهیدش پیوست.

مرحومه خانم نجمه ابوالفضلی مادر تنها شهید عرصه خبر در سن 88 سالگی و بر اثر کهولت سن دعوت حق را لبیک گفت.

پیکر این مادر شهید در میان اندوه مردم ولایتمدار و شهیدپرور تربت حیدریه تشییع و در جوار گلزار شهدا «بهشت عسگری» این شهر و در قطعه والدین شهدا آرام گرفت.

زندگینامه شهید:

پاسدار شهید مجید حجتی در اول آبان­ ماه1338 در تربت حیدریه و در خانواده مذهبی متولد شد . تحصیلات ابتدایی را تا سطح هنرستان در زادگاهش تربت حیدریه گذراند و سپس موفق به اخذ دیپلم برق شد . در آنجا بینش عمیق تری نسبت به انقلاب و امام پیدا کرده و در جریان پیروزی انقلاب به پخش اعلامیه و دیوارنویسی پرداخت . بعد از پیروزی انقلاب به استخدام سپاه پاسداران اسلامی تربت حیدریه درآمده و در بخش فرهنگی سپاه ضمن انجام امور محوله به کار خبرنگاری برای روزنامه جمهوری اسلامی و صدا و سیما پرداخت . سه مرتبه به جبهه اعزام شد و هر بار بنا به نیاز شدید وی در شهرستان، با مخالفت مسئولین مواجه می شد .او اولین خبرنگار صدا وسیمای خراسان رضوی در تربت حیدریه بود. شهید حجتی در آخرین سفرش، به مادرش می گوید تا زمانی که جنگ تمام نشود ازدواج نخواهم کرد و اگر وضع بدین گونه باشد اسلحه من عروسم و سنگرم حجله ­ام خواهد بود. او سرانجام در نیمروز خونین 9 آذرماه 1360 در جریان عملیات طریق ­القدس در منطقه بستان  و بر اثر تیر مستقیم دشمن در حین تهیه گزارش خبری به لقاالله پیوست.

فرازی از وصیت نامه شهید :

ای صاحب اختیار مؤمنان ... شاهد باش که از تمامی مظاهر مادی بریدم ، شاهد باش به عشق تو در مسیر تو حرکت کردم . خدایا من خواهان شهادتم نه به این معنی که از زندگی خسته شده­ام و یا خواسته باشم از دنیا فرار کنم، بلکه می خواهم گناهانی که انجام داده­ام به وسیله رنج کشیدن در راه تو و ریختن خونم به خاطر تو پاک گردد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار