عطرچیان اعلام کرد:

سفر ۲ میلیون زائر به عتبات از شلمچه٬ چزابه و مهران

مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: پیش‌بینی ما این است که حداقل ۲ میلیون زائر بتوانند از پایانه‌های مرزی شلمچه٬ چزابه و مهران عبور کنند.
کد خبر: ۵۹۸۷۷
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۵ - 26November 2015

سفر ۲ میلیون زائر به عتبات از شلمچه٬ چزابه و مهران

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، محمدجواد عطرچیان درباره آخرین وضعیت ترددی از مرزهای غرب کشور گفت: تردد زائران حسینی از پایانههای مرزی شلمچه٬ چزابه و مهران رو به افزایش است و پیش بینی میشود هرچه به روز اربعین نزدیک شویم بر میزان جمعیت مراجعه کننده به این سه مرز افزوده شود.

وی افزود: همه سازمانهای حاضر در پایانههای مرزی شلمچه٬ چزابه و مهران در حال خدماترسانی هستند فعلا شکایتی از این جهت واصل نشده است٬ زیرساختهای هر سه مرز نسبت به سال گذشته ارتقا یافته٬ تعداد گیتها در پایانه مرزی مهران به ۹۶ گیت و در شملچه و چزابه هر کدام به ۴۸ گیت افزایش پیدا کرده است فعلا مشکلی به لحاظ تردد و عبور زائران نیست ولی تأکید شده که زائران حتما ویزا به همراه داشته باشند.

مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانههای مرزی سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای اظهار کرد: با توجه به اینکه یک هفته تا روز اربعین حسینی باقیمانده٬ بار ترافیکی جادهای در مسیرهای منتهی به ۳ پایانه مرزی شلمچه٬ چزابه و مهران افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: هم اکنون ۱۵ مرکز در سراسر کشور برای کسانی که میخواهند در مراسم اربعین حسینی حاضر باشند ویزا صادر میکنند بنابراین آمار زائران بستگی به تعداد ویزایی دارد که صادر میشود اما پیشبینی آن است که حداقل ۲ میلیون نفر بتوانند از پایانههای مرزی شلمچه٬ چزابه و مهران عبور کنند و در مراسم اربعین حاضر شوند.

این مقام مسئول در سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای یادآور شد: سال گذشته ۲.۵ میلیون نفر از مرزها برای حضور در مراسم اربعین حسینی کربلای معلی تردد کردند، البته سال گذشته الزام اخذ ویزا در آخرین روزهای منتهی به این مناسبت مذهبی لغو شد اما امسال مسئله الزام اخذ ویزا پابرجاست.

وی درباره نحوه حمل و نقل عمومی زائران حسینی ادامه داد: کلیه اتوبوسهای پایانهها و ترمینالهای کشور خدمات منظم جابهجایی مسافر به سه پایانه مرزی شلمچه٬ چزابه و مهران برقرار کردند و زائر میتواند بلیت رفت و برگشت با اتوبوس را همزمان تهیه کند البته از آنجاکه اتوبوسها در مسیر رفت یا برگشت یک سر خالی هستند میتوانند تا ۲ برابر قیمت مجاز از مسافر هزینه بگیرند.

عطرچیان با بیان اینکه قبل از ورود به مرزهای مهران٬ شملچه و چزابه پارکینگهایی برای خودروهای شخصی پیشبینی شده است، گفت: محل پارک برای کلیه خودروهای سواری و وسایل نقلیه شخصی فراهم است میتوانند به پارکینگها راهنمایی شوند و خودروی خود را تا زمان برگشت پارک کنند.

وی درباره مزیتهای خدماتدهی به مسافران در پایانههای مرزی مهران٬ شملچه و چزابه نسبت به سال گذشته، یادآور شد: سال گذشته امکانات و پارکینگ به میزان مناسب نبود تعداد گیتها کمتر بود اما امسال تعداد گیتها افزایش پیدا کرده و مسیرهای منتهی به ۳ مرز مهران٬ شلمچه و چزابه تعریض٬ تعویض آسفالت و تأمین روشنایی شده است به طور مثال مسیر بین شهر مهران و مرز به طول ۱۱ کیلومتر ۴ بانده شده و روشنایی آن کاملا برقرار است.

مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانههای مرزی سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای یادآور شد: حداقل در هر مرز برای ۱۰ هزار وسیله نقلیه پارکینگ درنظر گرفته شده است، البته در صورتی که تعداد زیادتری خودرو شخصی باشد امکان آنکه بتوانند خودروها را در مسیر پارک کنند وجود دارد.
منبع: مهر

نظر شما
پربیننده ها