ترکیه سفیر روسیه را فراخواند

دولت ترکیه سفیر روسیه در آنکارا را در اعتراض به حمله به سفارت ترکیه در مسکو فراخواند.
کد خبر: ۵۹۸۵۷
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۷ - 26November 2015

ترکیه سفیر روسیه را فراخواند

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، در ادامه تنش مسکو و آنکارا در پی انهدام جنگنده روسیه، وزارت خارجه ترکیه پنجشنبهشب سفیر روسیه در آنکارا را احضار کرد.

وزارت خارجه ترکیه در بیانیهای علت فراخواندن سفیر روسیه را حمله روز گذشته روسها به سفارتخانه ترکیه در مسکو و اقدام معترضان به سنگپراکنی به سمت این وزارتخانه اعلام کرد.

روسهای معترض به سرنگونی جنگنده روسیه توسط ترکیه، روز گذشته مقابل سفارتخانه این کشور در مسکو تجمع و اقدام به سنگ پراکنی کردند.

روز سه شنبه بود که دو جنگنده اف 16 ترکیه به سوخو 24 روسیه در سوریه حمله و آن را سرنگون کردند،اقدامی که به ادعای آنکارا به دلیل نقض حاکمیت ترکیه و بی اعتنایی سوخو به هشدارها انجام شد.

مقامات دولت روسیه با رد ادعاهای همتایان ترکیهای خود تاکید کردند که این هواپیما در سوریه مشغول ماموریت مقابله با تروریستها بود و ولادیمیر پوتین هم با هشدار درباره عواقب این اقدام برای آنکارا، گفت ترکیه «از پشت خنجر» زده است.

مقامات روس در حالی که هشدارهایشان به آنکارا درباره عواقب حمله به سوخو 24، امروز پنجشنبه تعدادی از بازرگانان ترکیهای را از روسیه اخراج کردند.

به گزارش رویترز، 39 بازرگان ترکیهای که برای شرکت در کنفرانسی درباره موضوعات مربوط به کشاورزی به روسیه آمده بودند، ابتدا دستگیر و سپس از کشور اخراج شدند.

وزارت دفاع روسیه، پنجشنبه اعلام کرد تمامی ارتباطات نظامی با ترکیه را بعد از سقوط جت سوخو 24 این کشور در سوریه قطع کرده است.

به گزارش اسپوتنی، «ایگور کوناشنکوف»، سخنگوی وزارت دفاع روسیه در جمع خبرنگاران گفت: «امروز، همراستا با تصمیمات پیشتر اتخاذ شده، تمامی کانالهای همکاری بین وزارت دفاع روسیه و نیروهای مسلح ترکیه قطع شدهاند.»

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار