سردار کارگر:

انتقال تفکر بسیجی کار بزرک مستشاران ما در خارج از ایران است/ گره زدن دفاع مقدس به مسائل سیاسی خیانت به دفاع مقدس است

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در مراسم اختتامیه بیست و نهمین دوره دانش افزایی اساتید درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس گره زدن دفاع مقدس به مسائل سیاسی خیانت به دفاع مقدس دانست و اذعان داشت: نقش مردم و تمام اقشار باید در این عرصه برجسته شود.
کد خبر: ۵۹۷۳۰
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۲ - 26November 2015

انتقال تفکر بسیجی کار بزرک مستشاران ما در خارج از ایران است/ گره زدن دفاع مقدس به مسائل سیاسی خیانت به دفاع مقدس است

به گزارش خبرنگار گروه حماسه و جهاد دفاع پرس؛ سردار سرتیپ بسیجی دکتر بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در مراسم اختتامیه بیست و نهمین دوره دانش افزایی اساتید درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس با بیان اینکه بزرگترین ثمره دفاع مقدس همین روحیه و تفکر بسیجی استافزود: اگر در کشور ما این فرهنگ حاکم باشد، پایداری کشور و نظام ما تضمین شده است.

سردار کارگر با اشاره به  ابداع بسیج توسط امام خمینی (ره) و فرماندهی آن توسط نائب امام زمان (عج) اذعان داشت: کسی که بسیجی است در واقع می شود گفت که یک مسلمان انقلابی است و کسی است که با ظلم مبارزه می کند و یاور مظلوم است و از ارزش های ناب اسلامی پیروی و حمایت میکند. در واقع اگر ما بخواهیم بگوییم که چه کسی بسیجی است باید بگوییم کسی که یک مسلمان حقیقی است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در ادامه افزود:ما در هر لباسی زمانی می توانیم موفق باشیم که روحیه و تفکر بسیجی بر ما حاکم باشد. به عبارت دیگر پیروی از فرهنگ بسیجی، در هر لباسی این موفقیت را به دنبال دارد.

سردار کارگر نشر فرهنگ و تفکر بسیجی را از وظایف اساتید درس آشنایی با دفاع مقدس دانست و افزود: پیش از هر چیز شما اساتید باید خود بسیجی باشید و این نباید در حد شعار باشد و این را باید در عمل به اثبات برسانید.

وی پیروزی در دوران دفاع مقدس را مدیون بسیج دانست و اذعان داشت: خنثی کردن توطئه ها در کشور به ویژه فتنه 88 نقش موثر و مهم بسیجیان را به اثبات رساند. ما با روحیه و تفکر بسیجی میتوانیم بر همه مشکلات کشور فائق آییمو مشکلات را از جلوی پایمان برداریم و رو به جلو حرکت کنیم و اگر میخواهیم موفقیت های بزرگ کسب کنیم باید روحیه بسیجی بر ما حاکم باشد.

سردار کارگر افزود: در هر جایی که این روحیه و تفکر بسیجی وجود داشته ما موفق بودیم. شما در سلولهای بنیادین، در مسائل هسته ای، موشکی، فرهنگی، موضوعات علمی و در هر جا که مراجعه کنید می بینید که روحیه و تفکر بسیجی راهگشا بوده است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با مهم ارزیابی کردن نقش بسیج در تحلیل های مرتبط با دفاع مقدس، گفت: بسیج در هر کجا که ورود پیدا کرده، چه در داخل و چه خارج از کشور توانسته نتایج بسیار خوب و مثبتی برای کشورمان داشته باشد. به طور مثال در دیپلماسی در سیاست خارجیمان، آنجا که تفکر و روحیه بسیجی حاکم بوده توانسته ایم موفق باشیم.

وی افزود: بسیج تاکنون بعضاً توانسته است توطئه های داخلی صورت گرفته توسط استکبار جهانی و حتی با استفاده از عوامل داخلی که متاسفانه بعضی هایشان اغفال شده اند و برخی هم به خارج از کشور وابسته هستند را در نطفه کور کند و گاهی نیز توانسته اینها را در زمانی که به صحنه آمده اند شکست دهد.

سردار کارگر دفاع مقدس را متعلق به همه مردم دانست و اذعان داشت: بسیج نیز همچون دفاع مقدس به همه تعلق دارد و هیچ کس نباید دفاع مقدس را انحصاری و مصادره کند. دفاع مقدس متعلق به تاریخ این کشور است. دفاع مقدس نه تنها متعلق به ملت ایران بلکه به ملتهای منطقه و ملت های دنیا نیز تعلق دارد.روحیه و تفکر بسیجی نیز همینگونه است. و این تفکر به همه ادیان و مذاهب متعلق است.

وی روحیه و تفکر بسیجی را نجات بخش سوریه، عراق، لبنان و غزه دانست و افزود: انشاءالله یمن و بحرین نیز با این روحیه و تفکر نجات پیدا می کنند.

سردار کارگر در ادامه اعزام نیرو از جانب ایران به کشورهای یاد شده را دروغی بزرگ خواند و افزود: کار بزرگ و مهمی که مستشاران ما انجام می دهند، انتقال روحیه و تفکر بسیجی به این کشور هاست.

وی افزود: سرلشکر شهید حسین همدانی برای من نقل می کرد که سوریه به وضعیت حادی رسیده بود و حتی دمشق نیز در حال سقوط بود. آن زمان مسئولین سوریه تصمیم گرفتند و به ما اجازه دادند که بسیجیانی که در سوریه تربیت کرده ایم به میدان بیایند. و با ورود آن ها بود که دمشق نجات یافت و حرکت برای آزادسازی ریف دمشق و دیگر استان ها آغاز شد.

سردار کارگر با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری و همچنین اساسنامه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، اظهار داشت: ممانعت از به فراموشی سپردن دفاع مقدس و تحریف در آن دو مسئله مهمی است که از وظایف شما اساتید این رشته است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس حضور با مطالعه در کلاس های درس را مهم خواند و افزود: تنها به تجربیات خودتان اکتفا نکنید و همانند علمای بزرگ دینی که پیش از ایراد خطبه مطالعات گسترده دارند، شما نیز حتما با مطالعه کافی در کلاس ها حضور پیدا کنید و پیش از آنکه مطلبی را طرح کنیم، اول خودمان آن را بفهمیم.

وی تسلط اساتید بر نقشه های مناطق جنگی را مهم دانست و گفت: اگر در مورد خوزستان می خواهید صحبت کنید قبلش مطالعه کنید و بدانید که فکه، شلمچه و شرق کارون کجاست و به کجا میگویند. همچنین حرف هایی که در کلاس مطرح می شود باید مستند باشد، چرا که اگر بر اساس برداشت هایتان حرفی زده شود ممکن تحریف صورت بگیرد.

سردار کارگر در ادامه تاکید کرد: به هیچ وجه هیچ استادی نباید و حق ندارد سر کلاس مسائل دفاع مقدس را با مسائل سیاسی و جناحی گره بزند. و نباید دیروز دفاع مقدس به امروز مسائل سیاسی و جناحی گره بخورد، چرا که این نیز خود تحریف است. مطرح کردن مسائل جناحی در کلاس های دفاع مقدس، خیانت به دفاع مقدس است و ما باید آنچه را که در دفاع مقدس اتفاق افتاده ناب تعریف کنیم.

وی معیار صحبت ها در خصوص دفاع مقدس را فرمایشات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری دانست و افزود: دسترسی به این سخنان بسیار آسان است و در این موارد نباید متوسل به صحبت های دیگران شد، چرا که ما سرباز ولایت هستیم.

سردار کارگر گفت: اولین بار امام خمینی (ره) بود که واژه دفاع مقدس را مطرح کردند. پیش از آن بعضی ها می گفتند جنگ عراق علیه ایران، بعد گفتند جنگ تحمیلی و بعد از آن بود که امام واژه دفاع مقدس به کار بردند. چرا که این موضوع قداست دارد و نباید با کشاندن آن به مسائل جناحی، احزاب و گروهها، آن را آلوده کرد.

وی به فرمایشات رهبری در خصوص مسئله نفوذ نیز اشاره کرد و اظهار داشت: ما باید پیش از هر چیز نفوذ را خوب بشناسیم و تا گفتند نفوذ همدیگر را متهم نکنیم. ما اول باید اصول و موازینی را که از نفوذ جلوگیری می کند شناسایی کنیم. یکی از مظاهر نفوذ موجه جلوه دادن استکبار جهانی در نظر مردم است، که باید جلوی آن گرفته شود.

سردار کارگر مسبب تمام آسیب های وارد شده به کشور را آمریکا دانست و افزود: مگر می شود با آمریکا کنار آمد، ما هیچگاه با آمریکا مذاکره نداشتیم، مگر در مواردی که با تصویب مقام معظم رهبری بوده است.

وی افزود: ارتباط با آمریکا به درد کدام کشور خورده است که بخواهد دردی از ما دوا کند.آمریکا هر جا پا گذاشته جز فتنه گری و خیانت و خنجر از پشت زدن نسبت به کشورها کاری نکرده است. حتی آمریکایی ها به دوستان خود نیز خیانت می کنند، چه برسد به ما که ما با آنها دشمنی دیرینه داریم.

سردار کارگر گفت: البته ما منظورمان ملت آمریکا نیست بلکه حاکمان آن کشور است و معتقدیم اوباما، کری و حتی جورج بوش رئیس جمهور اسبق آمریکا باید به عنوان جنایتکار جنگی محاکمه شوند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مذاکره در موضوع هسته ای با آمریکا را بنا بر مسائلی خاص مطرح کرد و افزود:این دلیل نمی شود که یک عده در کشور بیایند و بگویند که ما برای باقی موارد نیز آمادگی داریم که با آمریکا مذاکره کنیم. مگر مردم و رهبری اجازه می دهند.

وی اظهار داشت: آمریکا هر آنچه از دستش بر می آمده علیه کشور ما انجام داده است و آن کاری را که انجام نداده است، از دستش بر نیامده و امروز آن چیزی که آنها را پای میز مذاکره کشانده است قدرت ماست. در غیر این صورت آمریکایی ها و بعضی از این کشورها آنقدر متکبر و مغرور هستند که تن به مذاکره نمی دادند. و ما این قدرت را مدیون شهدا، بسیجیان، حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری هستیم.

وی به حضور بدون تشریفات پوتین در محضر مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: این ملاقات دو ساعته به این شکل بی سابقه بود و در هیچ یک از پروتکل های دیپلماتیک وجود ندارد و تمامی رسانه های دنیا متعجب بودند و از خود می پرسیدند که چه شد آقای پوتین اول پیش رهبر معظم انقلاب اسلامی آمد و بعد به کنفرانس و جلسات دیگر رفت. تمامی این ها نیز به برکت و ثمره دفاع مقدس و خون شهداست.

سردار کارگر افزود: ما نباید دفاع مقدس را در هشت سال محبوس کنیم. دفاع مقدس همچنان باقی است. روحیه جهاد و شهادت را ما باید روز به روز در بین جوانانمان گسترش دهیم چرا که این راه نجات کشور است. کشوری که جوانانش شهادت را افتخار بدانند هیچ ابر قدرتی در دنیا حریفش نخواهد شد.

سردار کارگر به اتفاقات اخیر پاریس نیز اشاره کرد و اظهار داشت: ما در تهران یکی از مهم ترین نشست های دنیا را در امنیت کامل برگزار می کنیم در حالی که در قلب فرانسه که در آن ادعای امن ترین پایتخت دنیا را دارند این فجایع رخ می دهد و نیز در کشور همجوارمان، داعش در حال کشتار مردم است. این امنیت نیز از ثمرات دفاع مقدس است که رهبری آن را گنجینه خوانده اند. این گنجینه را باید کاوش و ویرایش کرد و موضوعاتش را استخراج نمود.

وی به پیام امام خمینی (ره) در اواخر عمرشان در مورد دفاع مقدس که فرمودند "ما یک لحظه هم از عملکردمان پشیمان نیستیم" اشاره کرد و گفت: امام آن روز این حرف را زد و ما نتیجهاش را امروز داریم می بینیم. ما با دست خالی در دفاع مقدس بودیم اما در پایان جنگ دستمان پر بود و ما در جنگ ابهت ابرقدرت ها را شکستیم.

سردار کارگر اظهار داشت: شما یقین داشته باشید اگر تحریم ها کارساز بود اینها هیچ وقت پای میز مذاکره نمی آمدند. این حرف غلطی است که بعضی ها در داخل تبلیغ می کنند که ما تحریم ها را برداشتیم که کشور نجات پیدا کند. بلکه باید گفت که تحریم ها کارساز نبود که آنها به پای میز مذاکره آمدند.

وی افزود: سراغ هر کدام از موضوعات و ابعاد جامعه می رویم آنجایی که دفاع مقدس ورود پیدا کرده موفق بوده ایم. به طور مثال در سینما، عکس، کاریکاتور، موسیقی، تئاتر و حتی مسائل هندسی، فنی، پزشکی این مسئله نمود داشته است. و به جرات می تون گفت بهترین پزشکان دنیا ایرانی هستند و امروز نیازی نداریم برای مداوا به خارج از کشور برویم به این خاطر که در ایران پزشکانی هستند که در دفاع مقدس تربیت شدند.

سردار کارگر به کمبود منابع محتوایی در حوزه دفاع مقدس اشاره کرد و اظهار داشت: این اشکال از ما است. ما باید به فرمایشات امام و رهبری در خصوص دفاع مقدس بپردازیم، چرا که کم پیش می آید که مقام معظم رهبری در صحبتی به دفاع مقدس اشاره نکنند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس برگ برنده ما را دفاع مقدس دانست و گفت: کشورهای دیگر می آیند افسانه سازی می کنند و برای خود تاریخ می سازند، در حالی که ما تاریخی داریم که نمی توانیم آن را به درستی به جوانانمان منتقل کنیم.

وی جوانان امروزی را بی اغراق بهتر از جوانان دوران دفاع مقدس دانست و افزود: اگر میدان برای این جوانان فراهم شود بهتر از ما خواهند بود. اگر خدای نکرده برای کشور اتفاقی بیافتد این جوانان به دنیا نشان خواهند داد که جمهوری اسلامی و جوانانش همان جوانانی هستند که در دوران انقلاب و دفاع مقدس بودند.

رییس ستاد راهیان نور مرکزی کشور در خصوص استقبال گسترده مردم از راهیان نور اظهار داشت: این استقبال به حدی زیاد است که نمی توانیم ظرفیت در اختیار مردم قرار دهیم. سال گذشته 5 میلیون نفر از مناطق عملیاتی بازدید کردند که از این جمعیت 80 درصدشان بین 15 تا 30 سال سن داشتند و جنگ را ندیده اند.

وی دخالت ندادن مسائل سیاسی در کلاس های درس را مهم دانست و افزود: حتی اکنون که در آستانه انتخابات هستیم اگر سئوالی از شما پرسیده شد دانشجو را به صحبت های امام و رهبری هدایت کنید، چرا که ملاک این است.

سردار کارگر پرهیز از مسائل قشری در کلاس های درس را مهم ارزیابی کرد و اذعان داشت: دامن زدن به اینکه ارتش در جنگ چه کاری کرد و یا سپاه و بسیج چگونه عمل کردند یکی از مصادیق تحریف است. تراز شما باید تراز رهبری باشد و در نهایت این پیروزی ها متعلق به مردم است.

وی در خاتمه افزود: نباید نقش نیروهای مسلح آنقدر برجسته شود که نقش مردم دیده نشود. نقش مردم باید برجسته شود و باید از از همه اقشار و همه ادیان بگوییم.اکنون دیگر دفاع مقدس تنها متعلق به کشور ما نیست بلکه به بیرون از ایران اسلامی نیز تعلق دارد.

نظر شما
پربیننده ها