بشار جعفری:

سوریه از حق خود در جولان اشغالی چشم پوشی نمی‌کند

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد بر تلاش همه جانبه کشورش برای باز پس گیری جولان اشغالی از دست رژیم صهیونیستی تاکید کرد.
کد خبر: ۵۹۷۰۵
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۴ - 25November 2015

سوریه از حق خود در جولان اشغالی چشم پوشی نمی‌کند

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس به نقل از رسانههای سوریه، «بشار جعفری» نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد اظهار داشت: بحرانی که کشور ما شاهد آن است موجب نمیشود که ما از حق خود در بازپس گیری کامل جولان اشغالی تا مرزهای 1967 بگذریم و برای گرفتن این حق از همه امکانات مشروع بینالمللی استفاده میکنیم.

بشار جعفری در ادامه افزود: ما باید برای پایان دادن به اشغال سرزمینهای عربی از سوی رژیم صهیونیستی از جمله جولان تلاش کنیم و در باید مقابل دولتهایی که سازمان ملل متحد را به بازی میگیرند و به مسئولیتهای خود در این زمینه عمل نمی کنند، بایستیم.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد تصریح کرد: رژیم صهیونیستی با برخورداری از حمایت حامیانش تلاش میکند مسئله اشغال سرزمینهای عربی را به مسئله اختلاف نظر تقلیل دهد؛ گویی که این مسئله یک مسئله روتینی است که صرفا آمار کشتهها و زخمیها و شهرکها و آوارگان و بازداشت شدگان تغییر میکند و مسئله، مسئله یک ملت نیست که از اشغالگری این رژیم رنج میبرند.

وی افزود: ساخت شهرکهای صهیونیستی از سوی رژیم صهیونیستی فقط با بیانیههای محکومیت آمیز روبرو می شود.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل خاطر نشان کرد: اگر قصد جلوگیری از جنایات اسرائیل را داریم باید گفتههای ما به عمل تبدیل شود.

لازم به ذکر است؛ بلندیهای جولان یکی از مناطق حساس نظامی در خاورمیانه به شمار میآید؛ این منطقه تنها 70 کیلومتر از شهر دمشق فاصله دارد، رژیم صهیونیستی در جنگ شش روزه در سال 1967 بخش بزرگی از بلندیهای جولان را که متعلق به سوریه است، به اشغال خود در آورد.
 

نظر شما
پربیننده ها