سردار نقدی در محضر امام خامنه ای:

وجود 2303 گردان رزمی بسیج خواب را از چشم دشمنان می رباید/ بسیج به سطح بی سابقه ای از توان رزمی رسیده است

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: وجود 2303 گردان رزمی و امنیتی بسیج یعنی 485 گردان امام حسین (ع)، 175 گردان امام علی (ع)، 120 گردان کوثر و 1543 گردان بیت المقدس، توانمندی بی نظیری است که به مردم خوبمان آرامش می بخشد و خواب را از چشم دشمنان می رباید.
کد خبر: ۵۹۶۸۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۵ - 25November 2015

وجود 2303 گردان رزمی بسیج خواب را از چشم دشمنان می رباید/ بسیج به سطح بی سابقه ای از توان رزمی رسیده است

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس؛ سردار محمد رضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین صبح امروز در محضر امام خامنه ای که به مناسبت دیدار بسیجیان با رهبر معظم انقلاب اسلامی صورت گرفته بود، گفت: امروز بسیج در همه اقشار گسترش یافته و با حضور پرنشاط در تمامی عرصه های حیات اجتماعی، بستر تحقق خواسته امام راحل عظیم الشان(ره) مبنی بر استراتژی دفاع همه جانبه را محیا ساخته است.

وی افزود: بسیجیان امروز از قله های مرز غربی در سرمای تا چهل درجه زیر صفر تا دشت های مرز شرقی در گرمای تا 50 درجه بالای صفر و از عمق دانشگاه ها در عرصه تحول علوم انسانی و تا سطح پایگاه ها در حلقه های تربیتی و امر به معروف و نهی از منکر و از حوزه های لطیف هنر شعر و تأتر و سینما تا عرصه کار و تولید و کارآفرینی در حال دفاع از انقلاب اسلامی خودشان هستند.

سردار نقدی ادامه داد: گستردگی و تنوع فعالیت بسیج، بسیجیان را از وظیفه مهم و خطیر و اجرای فرمان حفظ آمادگی رزمی غافل نکرده است به نحوی که امروز بسیج در اوج آمادگی، به سطح بی سابقه ای از توان رزمی رسیده است.

وی اظهار داشت: سازماندهی 4200 گردان عاشورا و 1800 گردان الزهرا(س) در مساجد با مأموریت دفاع از کوی و برزن، حفظ امنیت محلی و دفاع مسطح از همه سرزمین با دستان مردم همان منطقه را تضمین کرده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اضافه کرد: با هدایت ساختار کارآمد تیپ ها و لشکر های بسیجی و مردم پایه و بکارگیری 5000 مربی نظامی آموزش دیده و با تجربه، تعداد 2303 گردان رزمی و امنیتی با قابلیت انعطاف عملیاتی و فرا سرزمینی سازماندهی شده است.

وی افزود: وجود 485 گردان امام حسین (ع)، 175 گردان امام علی (ع)، 120 گردان کوثر و 1543 گردان بیت المقدس، توانمندی بی نظیری است که به مردم خوبمان آرامش می بخشد و خواب را از چشم دشمنان می رباید.

سردار نقدی با اشاره به اینکه مفهوم 2303 گردان رزمی آماده بسیج در یک مقایسه آشکار می شود و آن اینکه تعداد کل گردان های بسیج در دفاع مقدس هیچگاه به مرز 300 نرسید، تصریح کرد: این نیروی عظیم پر انگیزه و داوطلب جهاد که اگر فرمان صادر شود تا 10 برابر این قابل سازماندهی و توسعه فوری است؛ تهدیدی برای طالبان صلح و عدالت محسوب نمی شود.

وی ادامه داد: چرا که ایران از آن دسته کشورها نیست که تا در محاسبه توان رزمی، کفه خود را سنگین می بیند به فکر تجاوز به دیگران می افتند؛ این نیروی عظیم و بی بدیل چون ذوالفقار علی در غلاف تقوی و حلم است و قبضه اش در دست هیچ کس جز نایب امام زمان ولی فقیه عادل و حکیم به جنبش در نیامده و نخواهد آمد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه بیان داشت: با وجود این همه آمادگی و شوق و شور در تداوم راه شهیدان و ایستادگی در مقابل مستکبران، مردم گله دارند، بسیجیان شکایت می کنند که چرا بعضی ها دوره ما را با دوره امام حسن(ع) اشتباه گرفته و دم از تعامل و صلح با ظالمان می زنند؛ کجای این ملت شبیه مردم آن دوران است.

وی تأکید کرد: پیرمردهایشان همچون سرداران همدانی و تقوی و حاج عبدالله اسکندری و پیشمرگ غیور کرد، اشک شیرین سردشتی، برای شهادت صف کشیده اند؛ چرا که خود را مغبون و جاماندگان قافله عشق می دانند و نگرانند که مبادا در بستر بمیرند و از فیض شهادت بی نصیب بمانند.

سردار نقدی سپس عنوان کرد: نوجوانان و جوانان شان هم مثل «گلدوی»، «آسوده»، «بزی» و «کیخا»، تروریست های انتحاری دست پرورده آمریکا را بعد از شناسایی در آستانه ورود به مساجد و حسینیه ها در بغل می گیرند و خود تکه تکه می شوند تا به مردم آسیبی نرسد.

وی ادامه داد: عرب مان، جوان بسیجی خرمشهری «علی منیعات» است که وقتی زیارت کربلا می رود می بیند جبهه آنجا نیاز دارد همان جا بدون هیچ تشریفاتی به جبهه می رود، ماه ها در آنجا می جنگد و حماسه های بزرگی می آفریند؛ جمع بزرگی از فرماندهان عراقی که برای تجلیل از قهرمانی های او به خرمشهر آمده بودند، چه تعریف ها که نمی کردند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: اهل سنت این مرز و بوم، «شهید محمد دُرزاده بلوچ» است که وقتی تروریست های آمریکایی ماشین با 600 کیلو مواد منفجره را در چند متری پایگاهش در صفر مرزی منفجر می کنند و نیمی از پایگاه فرو می ریزد، تا رسیدن نیروهای کمکی ساعت ها یکه و تنها مقاومت می کند و اجازه نفوذ به پایگاه را به جمع زیادی از تروریست ها که با تسلیحات مجهز از آن سوی مرز حمله ور شده بودند، نمی دهد.

وی تأکید کرد: مردمی که جوان کردشان «شیر شاهو»، «جلال بازیار مریوانی» و بسیجی دلاور فاتح قله جاسوسان شهید «مصطفی ملای سردشتی» است؛ ملتی که آذری زبانشان شهیدان «نقشی» و «شعبان» هستند، در هنگام حمله تروریست های تکفیری به اربیل عراق در یک رزم حماسی، هیمنه و رعب دشمن را درهم می شکنند و معجزه آسا این شهر را از خطر سقوط حتمی می رهانند.

سردار نقدی با بیان اینکه نمی خواهم بگویم ملتی بی عیب و نقصیم، گفت: همانطورکه فرموده اید، ضعف هایی مثل اصلاح الگوی مصرف و اصلاح سبک زندگی داریم که باید جبران کنیم؛ اما تشبیه چنین ملتی استوار که در همه صحنه ها در مقابل دشمن با بصیرت و ایثار ایستاده اند و سختی ها را تحمل کرده و می کنند به مردم دوران امام حسن(ع) یک ظلم آشکار است.

وی با اشاره به اینکه ملت ما عمری «یا لیتنا کنا معک نخواند و هیهات منا الذله» را زمزمه نکرده اند که در وقت آزمون چون یاران بی وفای کوفی از کار درآیند، عنوان کرد: این روزها هرجوانی به ما می رسد، می گوید که مرا به سوریه، عراق، لبنان، یمن و فلسطین اعزام کنید؛ این اشتیاق برای جهاد و شهادت در جوانان وجود داشته اما پس از آنکه چند شهید از آن دیار رسید، چندین برابر شده؛ حال چرا چنین ملتی را که برای شهادت از هم سبقت می گیرند دست کم می گیریم؟

رئیس سازمان بسیج مستضعفین سپس بیان داشت: دشمنان مستکبری که در همه عرصه ها از ملت ما شکست خورده اند و امروز به نفوذ چشم دوخته اند، بدانند ملت ایران شمشیر زنان بی بصیرتی نیستند که با ابراز محبت دروغین و دیدن قرآن های سر نیزه خود را ببازند و میدان را به دشمن واگذار کنند.

وی هم چنین اظهار داشت: اگر آمریکا برای فرار از تکرار شکست ها از ملت ایران در بازی نفوذ وارد شده، بداند که ملت ایران بصیرت انقلابی شان از ضرب شمشیرشان خیلی قوی تر است و در این میدان چنان آمریکارا تحقیر و بر زمین خواهند زد که دیگر از جایش برنخیزند.

سردار نقدی اضافه کرد: استراتژی 2303 گردان که فرماندهانشان به نمایندگی از صدها هزار رزمنده برای تجدید بیعت آمده اند؛ از نام گردان ها معلوم است که می خواهند غسل شهادت در فرات، زیارت مقتدا در کربلا و نجف و نماز پیروزی را در بیت المقدس شریف، اقامه کنند.

وی در پایان تأکید کرد: بنابر این اینجا آمده ایم، بگوییم تا آخرین نفس، تا آخرین نفر و تا آخرین قطره خون، پای بیعتمان با شما و عهدی که با شهیدان بسته ایم، ایستاده ایم و تا نابودی کفر و شرک و ظلم از پای نخواهیم نشست.

نظر شما
پربیننده ها