مدیر کل ارشاد فارس در افتتاحیه نمایشگاه کتاب شیراز:

کتاب هنوز یار مهربان است گرچه با او نامهربانیم/ حضور بیش از ۴۰ ناشر در نمایشگاه

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در آیین افتتاحیه چهاردهمین نمایشگاه کتاب استان فارس گفت: اگرچه بسیاری تلویزیون را به کتاب ترجیح می‌دهند اما کتاب هنوز یار مهربان است، گرچه با او نامهربانیم.
کد خبر: ۵۹۵۸۶
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۸ - 25November 2015

کتاب هنوز یار مهربان است گرچه با او نامهربانیم/ حضور بیش از ۴۰ ناشر در نمایشگاه

به گزارش دفاع پرس از شیراز، دکتر بهزاد مریدی در آیین افتتاحیه چهاردهمین نمایشگاه کتاب استان فارس در شیراز اظهار داشت: فضای مجازی سرانه خواندن را بالا رفته، گرچه این موضوع سرانه مطالعه را پایین آورده است اما مطالعه، ناشی ازخواندن عمیق و غرق شدن در متن و انس گرفتن با کتاب است.

مدیر اجرایی چهاردهمین نمایشگاه کتاب فارس با بیان این که کتابخانه ها تبدیل به محل دفن کتاب شده است تصریح کرد:  امروزه از میزان مطالعه عمیق کم شده است. انگار مردم کمتر رمان، داستان بلند و سرونوشت آدم ها را می خوانند و دنبال می کنند. انگار در سرعت روزمره و پراکندگی مطالعه در فضای مجازی فرصت برای همراه شدن با آدم ها در داستان ها کم است. اما کتاب بی گمان به پایان خود نرسیده است.

به گفته مریدی، اگرچه بسیاری تلویزیون را به کتاب ترجیح می دهند اما کتاب هنوز یار مهربان است و اگرچه با او نامهربانیم، اما هنوز هم کتابخوانان واقعی هستند.

وی معتقد است که نمایشگاه کتاب تنها بازار بزرگ کتاب نیست بلکه محل گردهمایی نویسندگان و فرهنگیان است. سالی یکبار جمع می شویم تا بگوییم هنوز کتاب زنده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ضمن تأکید بر این که با هر تفکری که داریم بکوشیم تا بر شمار کتابخوانان بیفزاییم خاطرنشان کرد: در نمایشگاه امسال از تعداد ناشران کم و به فضای نمایشگاهی افزوده ایم. پس امیدواریم میزبانان خوبی برای علاقه مندان به حوزه کتاب باشیم.

در ادامه این مراسم، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ضمن ارائه گزارشی از نمایشگاه امسال بیان داشت: نمایشگاه امسال که تا هشتم آذرماه ادامه دارد تفاوت هایی با پارسال دارد و ما امسال اولین استان هستیم که در انتخاب ناشران تاثیرگذار بودیم و تلاش کردیم ناشرانی انتخاب شوند که مردم فارس آنها را به نیکی می شناسند و به خوشنامی در کشور معروف هستند و در حوزه های مختلف بهترین کتاب ها را ارایه می کنند.

بهاره شفیعی ضمن بیان این که امسال در بخش بین الملل ۲۰ نمایندگی از نمایندگی های ناشران جهانی حضور دارند و همچنین از فارس ۴۰ ناشر حضور دارند افزود: امسال سالن ها دسته بندی شده اند.زیرا، آغازین سال زندگی تاثیرگذارترین سال زندگی هستند یکی از سالن ها برای کودکان طراحی شده تا کودکان با کتاب ارتباط داشته باشند و این نمایشگاه برای آنان تبدیل به خاطره ای خوب شود.

وی گفت: یکی دیگر از برنامه های متفاوت امسال ما برنامه شهرستان ها بود و ۶ شهرستان استان در هر روز نمایشگاه یک برنامه ویژه خواهند داشت و به معرفی فرهنگ ها و خرده فرهنگ های شهرستان خود می پردازند.

به گزارش دفاع پرس، در چهاردهمین نمایشگاه بزرگ کتاب فارس ۱۸ برنامه فرهنگی، ۲۰ برنامه ویژه نوجوانان، ۲۲ برنامه هنرهای تجسمی، ۱۳ برنامه تخصصی نقد داستان و همچنین رونمایی کتاب برگزار خواهد شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار