سرهنگ احمد حسینی:

تفکر بسیج مرکز ثقل فضائل و ارزش های انقلاب است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم گفت: تفکر بسیج چکیده و مرکز ثقل فضائل و ارزش های انقلاب اسلامی و برگرفته از فرهنگ و مکتب عاشوراست.
کد خبر: ۵۹۵۷۵
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۲ - 25November 2015

تفکر بسیج مرکز ثقل فضائل و ارزش های انقلاب است

سرهنگ پاسدار احمد حسینی در گفتگو با خبرنگار دفاع پرس در قم، با گرامیداشت ایام هفته بسیج و تقارن آن با ایام ماه صفر و شور و حال زایدالوصف زائران اربعین حسینی(ع) ابراز داشت: بسیج قبل از آنکه در قالب سازمان تعریف شود، یک تفکر و فرهنگ پویا و متعالی است که مولفه های آن از عمیق ترین و استوارترین آموزه های الهی، دینی و مکتب اهل بیت(ع) گرفته شده است.

وی افزود: ساختار انقلاب اسلامی که به رهبری امام عظیم الشان در راستای اخلاص، شهادت طلبی، استکبار ستیزی، حفاظت از دستاوردهای نظام، محرومیت زدایی، خدمت به مردم، ارتقا و تعالی اخلاق و معنویت وعلم و ... ایجاد شد و به پیروزی رسید، برگرفته از مکتب الهی اسلام بود که در تفکر بسیج متجلی گشت.

 مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم در ادامه با بیان اینکه فرمان تشکیل و سازماندهی بسیج 20 میلیونی یکی از ابتکارات ماندگار حضرت امام(ره) بود که اکنون الهام بخش مستضعفین جهان شده است، افزود: رهبر عزیزمان حضرت امام خامنه ای (مدظله) بسیج دهها میلیونی آحاد ملت که در دل و فکر خود آرزوی پیشرفت همه جانبه نظام و کشور را دارند، وسعت بخشیدند و امروز هر جا تفکر بسیجی طنین انداز شود، نیل به آرمان ها و اهداف انقلاب اسلامی با نهایت اطمینان و سرعت انجام می پذیرد.

وی دوران آغاز نهضت اسلامی، سال های پیروزی انقلاب و پس از آن و دوران دفاع مقدس تاکنون و همچنین حماسه های عظیم سازندگی، خدمت رسانی، جهاد علمی، مدیریت جهادی، اقتصاد مقاومتی و ... را تبلور حضور فرهنگ مردمی بسیج خواند و تصریح کرد: ویژگی متقن و غیرقابل انفکاک تفکر بسیج، ولایت پذیری و حرکت در مسیر رهنمودهای ولایت است که در سایه سار این خصوصیت ممتاز، بسیج به عنوان مرکز ثقل فضایل و ارزش های انقلاب اسلامی معرفی شده و خدمات ارزشمند آن به معنای واقعی به بام کمال خود می رسد.

دبیر شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس استان قم با اشاره به حضور پرشور بسیجیان سلحشور در دوران هشت سال ایثار و شهادت خاطرنشان ساخت: در تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان قم که با همکاری کلیه دستگاه های ذیربط انجام می شود، بخش های قابل توجهی به مستندات حضور بسیج و شرح همدلی، صبر و استقامت، ایثار و از خود گذشتگی و رشادت های اقشار و گروه های مردمی در جبهه و پشت جبهه پرداخته می شود.

انتهای پیام/

 

 

 

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار