شهید زرین؛ نخستین فردی که در اصفهان بانک الله اکبر سر داد

عبدالرسول زرین اولین نفری بود که در محله شیخ صدوق اصفهان بر روی پشت بام رفته و الله اکبر می‌گوید. مردم که اولین بار با این اتفاق روبرو شده بودند، تعجب می‌کنند ولی با جرات پیدا کردن، آنها هم در مقاطع بعدی این کار را تکرار می‌کنند.
کد خبر: ۵۹۲۶۳
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۷ - 23November 2015

شهید زرین؛ نخستین فردی که در اصفهان بانک الله اکبر سر داد

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، "عبدالرسول زرین" در اطراف گچساران در سال 1320 به دنیا آمدند. پدر و پدربزرگشان از بزرگان منطقه بودند. خوانین منطقه با آنها دشمن بوده که این اختلاف موجب می شود که پدر و پدربزرگ عبدالرسول کشته شوند. اموالشان هم خوانین منطقه غصب میکنند.

وقتی او به سن ده سالگی می رسد، به خاطر روحیه ظلمستیزی که داشت، شروع به مقابله با خانها میکند. دوستان اصفهانی پدرش که به آنجا رفت و آمد داشتند، برای اینکه این غائله بخوابد و برای حفظ سلامتش، او را به اصفهان میبرند.

زندگی و تشکیل خانواده عبدالرسول در اصفهان رقم میخورد. در بیست سالگی ازدواج میکند که ماحصلش هفت فرزند است. بخاطر تاکید و علاقه ای که به نماز اول وقت و جماعت داشتند، منزل و مغازهای را در حوالی مسجد باباعلی عسگر اصفهان تهیه میکند. شغلش در آن مقطع لباس فروشی بود.

عبدالرسول زرین در تظاهرات ضد طاغوتی قبل از انقلاب پیشتاز بوده و توسط ساواک تحت تعقیب قرار میگیرد. در جریان مبارزات انقلابی با آیت الله خادمی رابطه برقرار میکند.

او جزو اولین نفری بود که در محله شیخ صدوق اصفهان بر روی پشت بام رفته و الله اکبر میگوید. مردم که اولین بار با این اتفاق روبرو شده بودند، تعجب میکنند ولی با جرات پیدا کردن، آنها هم در مقاطع بعدی این کار را تکرار می کنند.

با شروع غائله کردستان، شهید زرین که افتخار عضویت در سپاه اصفهان را داشت به غرب کشور اعزام میشود. پس از آن به جبهههای جنوب میرود و در کنار سردار شهید حاج حسین خرازی و سردار رحیم صفوی به نبرد میپردازد.

زرین جزء نیروهای اصلی و بنیانگذاران لشکر امام حسین (ع) بوده و در جبههها نقش منحصر به فردی را ایفا میکند. در جنگهای نامنظم و دیگر عملیاتها به عنوان تک تیر انداز نقش حساس و ظریف خود را بازی کرده و ضربات مهلکی را ماهرانه به ایادی دشمن وارد میکند که ارتش بعثی را بعد از تلفات سنگین مادی و انسانی دچار سرگیجه می نماید.

شهید خرازی درباره مبارزات شهید زرین گفته است: " قبل از شروع جنگ تحمیلی در کردستان و در گروه ضربت خیلی خوب خود را نشان داد. دیوان دره و آوردگاه گاران شاهد دلاوریهای اوست." 

نشانه گیریهای دقیق شهید زرین بیشترین آسیبها را به دشمن زده است. او بارها آتشبار دشمن را در ارتفاعات صعب العبور فقط با یکبار فشار دادن ماشهی تفنگ خاموش کرده است. در طول جنگ هم تلفات بسیار سنگین مادی به دشمن وارد کرده و بیش از سه هزار دشمن بعثی را به هلاکت رسانده و چندین تک تیرانداز ماهر و چندین فرمانده عراقی را از میان برداشته است.

با شروع جنگ تحمیلی  تا اسفند ماه 62 به طور مداوم در اکثر عملیاتهای جنوب و غرب حضور فعال داشته است، مسئولیتهای مختلفی از جمله فرماندهی گردان و محور لشکر امام حسین را برعهده داشت و در کنار آن گروههای مختلفی را آموزش داده و به عنوان تک تیرانداز بین گردانها فرستاده است.

زرین بسیار ساده و صمیمی بود تواضع و فروتنی عجیبی تمام وجودش را فرا گرفته بود حتی ذرهای تکبر از او دیده نشد با نگاه به قامت خاکی و ظاهر بسیار سادهاش هیچکس نمی توانست باور کند که این همان تک تیرانداز بزرگ است.

در اوایل جنگ سه تپه را به تنهایی تصرف کرد و شهید خرازی لقب گردان تک نفره زرین (معمول این است که هر تپه ای را یک گردان تصرف می کرد) به ایشان داده بود.

سرانجام این سرباز امام راحل در عملیات خیبر به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار