امیر اسماعیلی در مراسم یادبود شهید تهرانی‌مقدم:

دشمن نسبت به ما اشراف اطلاعاتی ندارد/ تنها درخواست سازندگان رادار سه هزار کیلومتری

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) گفت: به‌عنوان یک فرد نظامی می‌گویم که دشمنان نسبت به ما اشراف اطلاعاتی ندارند؛ چرا که اگر داشتند، در طول مذاکرات، درخواست بازدید از مراکز نظامی ما را مطرح نمی‌کردند.
کد خبر: ۵۹۱۳۹
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۲ - 22November 2015

دشمن نسبت به ما اشراف اطلاعاتی ندارد/ تنها درخواست سازندگان رادار سه هزار کیلومتری

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتمالانبیا(ص) در مراسم گرامیداشت سردار شهید حسن تهرانیمقدم که عصر امروز با عنوان همایش «خط مقدم» در سالن اجتماعات دانشگاه امیر کبیر برگزار شد، با اشاره به آغاز هفته بسیج گفت: هفته بسیج را به بسیجیانی که مایه آرامش قلبها، اقتدار کشور و هراس دشمن هستند، تبریک عرض میکنم.

وی در ادامه با بیان اینکه امام(ره) با تکیه بر ظرفیتهای انسانی داخلی در مقابل دشمن ایستاد و همواره به نسل جوان توجه ویژه داشت، افزود: دشمن از همین تکیه بر توان داخلی و استعدادهای جوانان هراس دارد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی تصریح کرد: «ما میتوانیمِ» امام(ره) در مبحث سیاسی همین است که هیچوقت حرف ما در عرصه بینالمللی دو تا نشده، و مهم این است که ما توانستیم طرفهای مقابل را متقاعد کنیم که در نهایت باید با ما سر میز مذاکره بنشینند و با ما کنار بیایند.

امیر اسماعیلی با بیان اینکه برخی به اشتباه فکر میکنند که دشمن نسبت به نقاط پدافندی و استراتژیک و توان دفاعی ما آگاهی دارد، افزود: من بهعنوان یک فرد نظامی میگویم که دشمنان نسبت به ما اشراف اطلاعاتی ندارند؛ چرا که اگر داشتند، در طول مذاکرات، درخواست بازدید از مراکز نظامی ما را مطرح نمیکردند.

وی عنوان کرد: ما میتوانیمِ ما در عرصه نظامی، ساخت رادار سه هزار کیلومتری در کلاس رادار رزونانس بهدست دانشجویان کشور است؛ که تنها مزدی که این دانشجویان برای ساخت این رادار از ما خواستند مشرف شدن به خدمت مقام معظم رهبری بود.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتمالانبیا(ص) با بیان اینکه امروز ما تهدید را به خوبی میشناسیم، تأکید کرد: ارتش و سپاه بهعنوان دو بازوی قدرتمند کشور در سه هزار و 700 نقطه پدافندی مستقر شده و با هماهنگی کامل کار میکنند.

امیر اسماعیلی خاطرنشان کرد: فرمانده نیروی هوایی روسیه وقتی به تهران آمده بود از من پرسید شما چگونه هواپیمای U-2 را کشف کردید؟ وقتی اسناد مربوطه را به وی نشان دادیم با تعجب به ما گفت، شما خیلی پیشرفت داشتهاید.

وی با بیان اینکه اگر سازمان ایکائو آسمان کشور ما را امنترین میداند، به خاطر همکاری و هماهنگی سپاه، ارتش و بسیج است، گفت: اقتدار موشکی و دفاعی خود را مدیون الطاف الهی و نظر لطف امام زمان(عج) هستیم.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتمالانبیا(ص) تأکید کرد: امروز هیچ عبوری از آسمان کشور بدون صدور اجازه از جانب ما انجام نمیشود.

وی با اشاره به توان بالای دفاعی کشور در مقابله با تهدیدات و ایجاد قدرت بازدارندگی مؤثر تصریح کرد: یکی از علل بازدارندگی موثر امروز کشور ما خدمات شهید طهرانیمقدم است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار