سردار فضلی عنوان کرد

شرکت بیش از 35 هزار بسیجی در رزمایش گسترده الی‌بیت‌المقدس

جانشین سازمان بسیج مستضعفین گفت: با حضور بیش از 35 هزار رزمنده بسیجی از گردان‌های رزمی در یگان‌های مردم‌پایه شش استان کشور، رزمایش گسترده الی بیت‌المقدس 94 در قم برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۵۸۵۲۵
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۵ - 17November 2015

شرکت بیش از 35 هزار بسیجی در رزمایش گسترده الی‌بیت‌المقدس

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرتیپ علی فضلی طی سخنانی ضمن گرامیداشت فرا رسیدن هفته بسیج اظهار کرد: به لطف و عنایت خداوند در آستانه هفته بسیج، امسال رزمایش منطقهای مرکزی الی بیتالمقدس 94 در محدوده استان ولایتمدار قم در تاریخ 28 و 29 آبان ماه سال جاری و با حضور بیش از 35 هزار رزمنده بسیجی از گردانهای رزمی در یگانهای مردمپایه استانهای تهران بزرگ، تهران، البرز، قم، سمنان و مرکزی در قالب 120 گردان از گردانهای امام حسین(ع) و الی بیتالمقداس اجرا خواهد شد.

وی ابراز کرد: اهدافی که در این رزمایش دنبال میشود، تمرین آمادگیهای رزمی نظامی دفاعی امنیتی و توسعه یک به سه گردانهای رزمی بسیج است.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین در ادامه با بیان اینکه قرارگاه مرکزی امام حسین(ع) سپاه و بسیج، این رزمایش را هدایت و فرماندهی میکند، افزود: این رزمایشها در استانها بهصورت جامع و کامل انجام شده است و وقتی عنوان منطقهای را به خود میگیرد، در یک جغرافیای خاص، چند استان همزمان با هم از شروع فراخوانی، ستونکشی و اقدامات تاکتیکی در منطقه رزمگاه، استقرار و اردوی صحرائی بسیجیان اجرای ماموریت خواهند داشت.

وی با بیان اینکه این رزمایشها تست عملیاتی و میدانی است، خاطرنشان کرد: کلاسهای آموزشی تئوری و عملی در دستور کار این رزمایش قرار دارد و تشکیل حلقههای صالحین نیز بخشی از این رزمایش بزرگ است.

سرار فضلی بیان کرد: عزیزان بسیجی ضمن آماده شدن برای پیادهروی تاکتیکی، در حضور جمع کثیری از مسئولین لشکری و کشوری و فرماندهان عالیرتبه نیروهای مسلح، اجتماعی را در یک میدان سان به شکل ساختاری و سازماندهی شده گردانی خواهند داشت.

وی در تشریح برنامههای این رزمایش دو روزه اعلام کرد: بعد از مراسم سان، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و رئیس سازمان بسیج مستضعفین ضمن ایراد سخنرانی، اجازه ادامه برنامهها را خواهند داد.

این یادگار دوران دفاع مقدس افزود: چون در ایام شهادت بی بی رقیه(س) هستیم، مراسمهای معنوی و مداحی نیز در برنامه قرار دارد و بعد از مراسم مدیحهسرائی، بسیجیان به سمت منطقه رزمگاه برخواهند گشت و رزمایشی را که با اجرای آتشهای حمایتی و پشتیبانی خواهد بود، اجرا میکنند.

وی در ادامه ضمن قدردانی از زحمات و اقدامات رسانه ملی، تأکید کرد: انعکاس رزمایش در رسانهها به اندازه رزمایش میتواند اثر داشته باشد.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: رسانه ملی و سایر رسانههای مکتوب و مجازی به بهترین وجه ممکن این آمادگیها را به استحضار مردم برسانند و طبیعی است این رزمایش هم برای دوستان و هم برای دشمنان انقلاب اسلامی پیامهای متفاوتی دارد.

وی افزود: در این رزمایش ما در شرایطی که هم شب و هم روز، هم زمین، هم آسمان و هم دریا را رصد میکنیم، آمادگی فرزندان انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری را به نمایش خواهیم گذاشت.

سردار فضلی در ادامه ضمن قدردانی از مردم شریف و ولایتمدار استان قم بهویژه جغرافیای پیرامونی منطقه رزمایش به دلیل همراهیهای لازم برای برگزاری این رزمایش بزرگ، ابراز کرد: امروز به فضل خداوند نزدیک به 2 هزار و 250 گردان رزمی، دفاعی و امنیتی و احتیاط از عزیزان دریادل بسیجی در سراسر کشور تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه گردانهای امام حسین(ع)، امام علی(ع)، الی بیتالمقدس و گردانهای کوثر در حوزه خواهران از گردانهای همیشه بیدار بسیج هستند، تصریح کرد: این گردانها در ماموریتهای دفاعی، امنیتی و احتیاط، تاکتیکهای پنجگانهای را تمرین میکنند؛ که نسبت به احصاء تهدیدات هر استان، خودشان را برای مقابله با تهدیدات آن استان در حوزه دفاعی، امنیتی آماده میکنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها