سردار نقدی در نشست خبری:

رزمایش الی بیت المقدس 94 با حضور 120 گردان برگزار می شود/ مسئله نفوذ به عنوان یک راهبرد برای آمریکا تبدل شده است

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در نشست خبری که به مناسبت هفته بسیج برگزار شد از برگزاری رزمایش الی بیت المقدس94 با حضور 120 گردان در استان قم خبر داد.
کد خبر: ۵۸۱۵۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۳ - 15November 2015

رزمایش الی بیت المقدس 94 با حضور 120 گردان برگزار می شود/ مسئله نفوذ به عنوان یک راهبرد برای آمریکا تبدل شده است

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس صبح امروز سردار محمدرضا نقدی در نشست خبری که به مناسبت هفته بسیج در سازمان صدا و سیما برگزار شد با اشاره به اینکه برنامه های هفته بسیج برنامه های نمادین است، گفت: شورای فرهنگ عمومی کشور به سازمان ها و دستگاه هایی که در طول سال هفته ای را برای معرفی فعالیت های خود نام گذاری کردند، درخواست کرده تا فعالیت های خود را به یک روز تقلیل دهند اما بسیج را از این موضوع مستثنی کرده اند.

وی با بیان اینکه در آستانه سالروز فرمان امام مبنی بر تشکیل بسیج مستضعفین، فرماندهان گردان های امام حسین(ع)، بیت المقدس و امام علی(ع) با فرمانده معظم کل قوا دیدار خواهند داشت، افزود: روزانه پنج هزار نفر احکام بازار را با همکاری بسیج اصناف فرا می گیرند و در کنار آن کارگران بسیجی با برقراری شیفت ایثار در مراکز صنعتی و تولیدی، جهاد گونه فعالیت می کنند.      

سردار نقدی سپس به موضوع دشمنی آمریکا با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و ادامه داد: آمریکا به مراتب بیش از آن چه در سوریه و عراق برای حمایت از تروریست ها هزینه می کند برای ایجاد نا امنی در ایران تلاش می کند اما به رغم همه این تلاش ها بواسطه حضور جوانان این مرز و بوم، ترفندهای آنها راه به جایی نبرده است.

وی اظهار داشت: آنچه مانع شد تا عراق، سوریه و لبنان توسط تروریست های تکفیری و رژیم صهیونیستی اشغال نشود، الگو گیری از بسیج مستضعفین بود. 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه درباره برنامه های امسال هفته بسیج هم عنوان کرد: به مناسبت هفته بسیج امسال که با شعار «بسیج؛ دست قدرت خدا» از 29 آبان تا 5 آذر آغاز می شود، دیدار مسئولان سازمان بسیج مستضعفین با مراجع عظام تقلید در قم، صعود به قله شیرکوه استان یزد، برگزاری دومین نشست هم اندیشی اساتید بسیجی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور، راهپیمایی و کوه پیمایی 1000 نفری دانشجویان بسیجی در کهف الشهداء، بخشی از برنامه هایی است که به مناسبت هفته بسیج اجرای آن ها پیش بینی شده است.  

وی افزود: برپایی نمایشگاه و فروشگاه اقتصاد مقاومتی در مراکز استان ها و شهرهای بزرگ، اعزام حلقه های صالحین به ویژه کارمندان به اردوهای جهادی یک روزه، اعزام تیم های تخصصی پزشکی به به مناطق محروم و برپایی بیمارستان های صحرایی در مناطق محروم استان های خراسان رضوی و جنوبی، یزد، سیستان و بلوچستان بوشهر، هرمزگان و کرمان را به عنوان بخشی از برنامه های امسال هفته بسیج معرفی کرد.

سردار نقدی اضافه کرد: در ادامه این برنامه ها برگزاری یادواره شهید علمی نیک شهید شاخص امسال بسیج فرهنگیان، کلنگ زنی و افتتاح 7000 پایگاه مقاومت بسیج، برپایی بیمارستان صحرایی در مرزهای شلمچه، مهران و چزابه، نیز پیش بینی شده است.   

وی در ادامه از برگزاری رزمایش الی بیت المقدس4 خبر داد و اظهار داشت: این رزمایش در حوالی استان قم و با حضور 120 گردان بسیجی از استان های قم، تهران، مرکزی، البرز و سمنان به مناسبت هفته بسیج برگزار می شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به دیگر برنامه هایی که در هفته بسیج برگزار می شود، گفت: نشست نخبگان بسیجی در عرصه بین الملل با تجلیل از دکتر غضنفر رکن آبادی، برگزاری همایش های اساتید پزشکی، شکوه هجرت، طلایه داران اقتصاد مقاومتی، اساتید بسیجی در استان ها و جشنواره مالک اشتر بسیج با حضور یک هزار نفر از فرماندهان برگزیده کشوری، بخشی از برنامه های هفته بسیج امسال است.

وی همچنین از برپایی بزرگترین سازه بیمارستانی قابل حمل در منطقه محروم سیستان و در هفتم آذرماه خبر داد و افزود: سازماندهی 40 هزار مهندس بسیجی و ارائه 40 میلیارد تومان خدمات تخصصی رایگان بسیجی بخشی از فعالیت های بسیج در این هفته است.

سردار نقدی با بیان اینکه به مناسبت فرمان تاریخی امام مبنی بر تشکیل بسیج طلبه و دانشجو از کتب کنگره شهدای دانشجو در این هفته رونمایی می شود، اظهار داشت: افتتاح هم زمان 500 سالن فرهنگی ورزشی صالحین و 9 دی،  برگزاری کنگره شهید «طیبه واعظی» و همایش بزرگ 20 ساله ها در اصفهان، افتتاح سایت تخصصی قرآنی بسیج و دیدار با 114 خانواده شهید قرآنی از دیگر برنامه های این هفته است.

وی با اشاره به اینکه شش هزار پایگاه بسیج در روستاها برای علمی کردن کشاورزی تجهیز شده و آموزش دیده اند، تصریح کرد: در سال 94 بسیج جامعه پزشکی برپایی 70 بیمارستان صحرایی را در کنار اعزام 80 تیم تخصصی به  مناطق محروم کشور را در برنامه های خود دارد علاوه بر این 1200 پزشک نیز با گروه های جهادی به مناطق مورد اشاره اعزام شدند تا به صورت رایگان اقدام به ویزیت و درمان بیماران کنند که در این رابطه در سال گذشته بسیج جامعه پزشکی معادل 40 میلیارد تومان خدمات به مردم مناطق محروم ارایه کرده است.  

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تبیین مسئله نفوذ را بخشی از وظایف این سازمان برای مردم دانست و اذعان داشت: مسئله نفوذ هنوز برای مردم تبیین نشده است لذا سعی داریم تا این موضوع را برای مردم تبیین کنیم البته مسئله نفوذ از ابتدای انقلاب تاکنون در کشور وجود داشته و این مسئله جدیدی نیست اما آنچه باعث شده اکنون این موضوع حساس شود، تبدیل نفوذ به عنوان یک استراتژی و راهبرد برای آمریکا، است.

وی سپس با انتقاد از نحوه مدیریت کشور در بهره برداری از توانمندی های مردمی، عنوان کرد: بسیج به علت استفاده از توانمندی های بسیجیان می تواند در مدت سه سال بی سوادی را در کشور ریشه کن کند.

سردار نقدی با اشاره به اینکه بسیج به مناسبت اربعین فعالیتی در عراق ندارد، درباره کمک های ایران به مدافعین مردمی عراق و سوریه، اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس تعدادی از معارضین عراقی در کنار رزمندگان کشورمان در عملیات های متعددی شرکت داشتند که پس از اتمام جنگ تحمیلی و بازگشت این افراد به کشورشان، توانستند تجارب بودن در کنار رزمندگان بسیجی کشورمان را در برابر تروریست های تکفیری بکار بگیرند و بدین شکل بسیج مردمی در عراق شکل گرفت.

وی ادامه داد: اما این روند در سوریه به شکل دیگری بود؛ چون در این کشور سابقه چنین نیرویی نبود، شهید همدانی با تلاش هایی که در آنجا صورت داد توانست بسیج مردمی را در سوریه نیز تشکیل دهد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پایان عنوان کرد: در رابطه با حضور مستشاری ایران در عراق و سوریه باید گفت که امروز گروه مستشاری ما در عراق و سوریه تنها پاسداران نیستند بلکه تعدادی از بسیجیان با تجربه نیز داوطلبانه در این کشورها حضور دارند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار