شمخانی:

درصورت تهدید در سیاستمان تجدید نظر می‌کنیم

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: هرگونه رفتار غیرسازنده و یا ادامه روند تهدید و خصومت مانع از توسعه همکاری و موجب تجدید نظر در سیاست‌ها خواهد شد.
کد خبر: ۵۷۴۸۵
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۵ - 09November 2015

درصورت تهدید در سیاستمان تجدید نظر می‌کنیم

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، علی شمخانی در دیدار با وزیر امور خارجه بلژیک با اشاره به ضرورت گسترش همکاریها میان دو کشور در زمینههای تجاری، سیاسی، اقتصادی و علمی - فنآوری، ارتقای سطح روابط را موجب بهرهگیری مناسب از ظرفیتهای مشترک و ایجاد فرصتهای اقتصادی جدید دانست.

وی افزود: توافق هستهای میان ایران و کشورهای ۱+۵ عرصهای جدید از فرصتهای همکاری اقتصادی میان ایران و اروپا پدید آورده است و کشورهایی که در تحریمهای ظالمانه علیه کشورمان با آمریکا همکاری نکردهاند در اولویت قرار دارند.

شمخانی اجرای درست و به موقع تعهدات از سوی طرف مقابل از جمله رفع تمام تحریمها را آزمونی برای سنجش اراده همکاری میان ایران و ۱+۵ دانست و تاکید کرد: هرگونه رفتار غیرسازنده و یا ادامه روند تهدید و خصومت مانع از توسعه همکاری و موجب تجدید نظر در سیاستها خواهد شد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به مساله پناهجویان به عنوان یکی از تبعات تاسفبار موج افسار گسیخته تروریسم بر مسوولیت انسانی بسیار مهمی که کشورهای اروپایی در این زمینه دارند تاکید کرد و افزود: باید با رفع زمینههای ناامنی به ویژه مقابله جدی و واقعی با گروههای تروریستی و برقرار امنیت، ثبات و رفاه در کشورهای بحران زده، موجبات استقرار و بازگشت آوارگان را فراهم کرد.

نماینده مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: افراطیگری، خشونت و تروریسم معظلی جهانی است و بدون ایفای نقش مسوولانه و واقعی همه کشورها برای جلوگیری از ارسال سلاح، پول و نیروی انسانی به گروههای تروریستی امکان از میان بردن ریشهها و عوامل توسعه دهنده آن فراهم نمیشود.

دریابان شمخانی با اشاره به نقش تعیین کننده جمهوری اسلامی ایران در مقابله با پدیده تولید و قاچاق مواد مخدر و جلوگیری از ترانزیت آن به اروپا از برخورد دوگانه برخی کشورهای اروپایی در این زمینه انتقاد کرد و افزود: استفاده سیاسی از ابزار حقوق بشر موجب شده که برخی کشورها در رفتاری متناقض و با نادید گرفتن هزاران شهیدی که ایران در مبارزه با مواد مخدر تقدیم میکند برخورد با قاچاقچیان را نیز نقض حقوق بشر عنوان کنند.

ریندرز، معاون نخستوزیر و وزیر امور خارجه بلژیک نیز در این دیدار با تأکید بر این که بلژیک همواره به دنبال حفظ و تقویت روابط خود با جمهوری اسلامی ایران بوده است، اظهار امیدواری کرد با رفع شدن سریع تحریمها، مناسبات و همکاریهای تهران و بروکسل هر چه بیشتر گسترش یابد.

وی همچنین با تأکید بر این که کشورش بر ضرورت مبارزه با تروریسم واقف است، گفت: بلژیک خطر تروریسم را به خوبی احساس میکند و بر لزوم مبارزه جدی و جمعی با آن تأکید دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار